2013 Braufest: פסטיבל בירות הבוטיק של ברלין

בסוף שבוע התקיים פסטיבל בירות הבוטיק של ברלין: Braufest Berlin. ברור וברור שנכחתי בו. איך היה? מעניין ומבולגן.

המארגנים כנראה לא ציפו לכזו כמות מבקרים.

רוב הבירות המעניינות נגמרו מוקדם. למבשלות הפופולריות כבר לא היו כוסות והתחילו להגיש בכוסות מפלסטיק. אתם מבינים. קיבלתי Imperial ale עם מליון אחוזי אלכוהול בכוס מפלסטיק(!). כמה מקוראי הבלוג החסירו וודאי פעימה עכשיו מרוב הלם.

היו כעשרים מציגים. לא כולם באמת מבשלות בוטיק, ורובם בכלל לא מברלין. במקום להלאות במילים – הנה המבשלות המקומיות הבולטות. מיועד למי שגר בברלין, מטייל בעיר או סתם סקרן.

1. Vagabund: אולי המבשלה המסקרנת בברלין. נפתחה רק באביב האחרון. השוס? גייסה כספים להקמה בעזרת פרוייקט מימון המוני. 21,000 יורו תרמו לה תושבי ברלין שצמאים לבירה איכותית.

המבשלה עצמה נפתחה באביב האחרון. בפסטיבל הם הציגו שלוש בירות: סטאוט קפה (נגמר לפני שבאתי), פייל אייל אמריקאי עם לימון קרויצברג (פיכסה) ו… Imperial IPA עם 120 IBU! מה שאומר שזוהי בירה מרה בטירוף. לא הצלחתי לסיים שליש בירה שלה מרוב מרירות וכישות. צריך לתת לה הזדמנות נוספת.

2.Schoppe Bräu : מבשלה קרויצברגית שמוכרת בקבוקים בפאב ליד ביתי. יענו, אני מכיר אותם ממש טוב. הם עושים pale ale, IPA דאבל IPA וגם איזה אייל שמיושן בחביות ויסקי. אם טרם הבנתם, גרמנים חושבים שבירת בוטיק חייבת להיות IPA וכמה שיותר חזקה ומרה.

3. Heidenpeters: עוד מבשלה קרויצברגית. למיטב ידיעתי משיגים את הבירות שלה רק בשוק ההיפסטרי של קרויצברג (פרטים באתר שלהם). בירות מרעננות יחסית, כמו פייל אייל עם צ'ילי ואפרסק.

4. Beer4Wedding: יש להם IPA וסטאוט. אין ספק, הבשלנים של ברלין פשוט מריצים ביניהם שני מתכונים ולא יודעים איך לחפש באינטרנט עוד. מבשלה מאד פעילה בשוק הבוטיק המקומי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting