תזכורת מועדון הקריאה (Throne of the Crescent Moon – סלאדין אחמד) וחדשות מד"ב

היום התחלתי לקרוא את סיפורי אלף לילה ולילה Throne of the Crescent Moon של סלאדין אחמד. הספר שיככב במפגש פברואר של מועדון הקריאה של הבלוג. הנה מידע על המפגש והספר.

מי קורא? קרא? מתכוון לקרוא בקרוב? נראה אתכם שם?

עכשיו נדבר קצת על סיכומי שנה של מד"ב\פנטזיה.

בניגוד למוזיקה, קולנוע והרביית חתולים סייאמים, קשה יותר למצוא סיכומי מד"ב ופנטזיה טובים של 2013. הסיבה היא, כנראה, שמעטים האנשים שבסוף דצמבר קראו את כל הספרים העיקריים שיצאו בשנה החולפת. במד"ב ופנטזיה סיכומים תמיד נעשים כמה שנים אחורה.

אבל אנו אנשים חסרי סבלנות של המאה ה – 21! הלאה הציפייה. הנה כמה סיכומים:

Io9 כתבו סיכום מבעס במיוחד. למרות שקוראים לו 'הספרים הטובים של השנה', הוא בעצם 'הספרים המדוברים של השנה'. אז או שכל מה שהייתה טוב גם דובר, או שכל מה שדובר היה טוב – אבל הניחוש שלי הוא שפשוט הלכו פה ע"פ באז ולא ע"פ איכות.

bookish הלכו על סיכום שנה עין הדגי משהו: הרבה קטגוריות מומצאות לגמרי שנועדו להלל את מה שהם הכי אוהבים. אלא אם כן אתם באמת מאמינים ש'ספר ברדק המסע הזמן הטוב ביותר' הוא קטגוריה עמוקה עם מתחרים רבים. הזוכה הוא, אגב, The Teleportation Accident, ואני מתכוון לקרוא אותו, או כל ספר אחר בקטגוריה הזאת, בהקדם האפשרי.

Fantasy Faction עשו עבודה נאמנה ובחרו את 25 ספרי הפנטזיה הטובים ביותר של 2013. היות ואני לא קורא המון פנטזיה מודרנית, אין לי מה להעיר על הרשימה. רק אומר שהראשון בה כבר נמצא בקינדל שלי.

מסורתית, סיכומי השנה האהובים עלי ביותר הם אלו של Sfsite. הם מתפרסמים רק באפריל אחרי עבודה קשה. החודש Sfsite הודיעו על צמצום רציני של הפעילויות שלהם. כך שסיכומי השנה שלהם בסכנה. אם כי אני מקווה שהם עוד יצאו לפועל.

הגארדיאן גם בחר את ספרי המד"ב הטובים ביותר של 2013. בלי להישמע מתנשא, יש שם את סטיבן קינג (מעקם את העף). אוי, זה יצא לי מתנשא? נו, ניחא.

בונוס: לידיעת הקורא קני, התפרסמה אנתולוגיה של מד"ב פיני.

5 תגובות

  1. התחלתי לקרוא אותו ואיכשהו לא התמדתי. הוא נראה כייפי וקליל אבל…לא יודעת, לא מספיק מעניין.

  2. Kenny הגיב:

    תודה. כי אין לי מספיק רגשי אשמה על מה שאני לא מספיק לקרוא… 😛

  3. חיימסון הגיב:

    התזכורת קצת מאוחרת ואני באמצע של כל מיני… אנסה להתחיל בזריזות. או אחפש את האודיו 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting