פרסי רייטביר 2014

אז נעשה את זה יום בירה?

ב – 27 בינואר החל אתר הבירה ratebeer, שהוא אור לגויים, צדיק בין צדיקים, וגם אחלה אתר, לחלק את פרסי הבירות 2014. שני הפרסים האחרונים יעלו רק מחר ומחרתיים. אבל אנחנו לא כותבים פוסט בירה מחר ומחרתיים, ולכן תאלצו לקרוא על הפרסים שחולקו עד היום.


[מקור. CC]

להלן כמה הערות על חלק מהפרסים:

המבשלה החדשה הטובה ביותר: עשר מבשלות מעולות, כך מספרים, שפרצו לאוויר העולם. אם הייתי עיתונאי אלכוהול, הייתי עושה כתבה על Trappistenbrouwerij De Kievit: מבשלה טראפיסטית שהחלה לעשות בירות השנה, למרות שהמנזר קיים כבר למעלה ממאה שנה. מתי לטרון?

הבירות, המבשלה, והמבשלה החדשה הטובים ביותר לפי איזור: יש פה רק ארבעה איזורי עולם: ארה"ב, אנגליה, קנדה וגרמניה. לבירה הטובה ביותר בברלין נבחרה Heidenpeters, וזה מצחיק, כי אני בדעה ש – Heidenpeters היא בירה שבכלל לא קיימת! נגיע לזה עוד מעט. הפרס קצת איבד מאמינותו ברגע שבחרו למבשלה הטובה ביותר בברנדנבורג את מבשלת המנזר של Neuzelle. מבשלה שעושה רעל טהור, מתקתק ומגעיל ושמה עליו את התווית 'בירה'. הונאה!

מקומות ממכר הבירות הטובים ביותר לפי איזור: תתייחסו לזה כמו מדריך שתייה למטייל. א-בל, סיפור: הברו פאב הטוב ביותר בברלין הוא Heidenpeters. שמעתי על המקום, בדקתי באתר שלהם, וכתוב שיש להם דוכן שלושה ימים בשבוע בשוק מספר 9 ליד הבית שלי. "דוכן"… גם כן ברו פאב. בכל מקרה, הלכתי לשם כבר פעמיים בשעות המיועדות, חרשתי את המקום, ו… אין Heidenpeters. או שהם החליטו להסוות עצמם מעיניו של חובב הבירה הפוטנציאלי מתחת לבלטה השלישית בפינת השוק. תעלומה? לא נכחיש זאת. אבדוק שוב בקרוב.

הבירות הטובות בעולם: שתיתי איזה 10 מתוך מאה הבירות שם. עכשיו אדע מה להזמין הביתה.

3 תגובות

  1. D! הגיב:

    תגיד,
    (שאלת תם) – אני רואה שמתוך המאה הטובות בערך 76% הן אמריקאיות. ממה זה נובע?

    • ניימן הגיב:

      רוב הבירות הכי טובות הן בירות בוטיק, וזה הגיוני כי אלו הבירות שממש נעשתה מחשבה בזמן התכנון שלהם על קהל חובבי הבירה של רייטביר. ארה"ב מייצרת הכי הרבה בירות בוטיק, אז הגיוני שרוב הרשימה תהיה משם.

      למה הם מייצרים הכי הרבה? גם כי זו הארץ בה תעשיית בירות הבוטיק צמחה לפופולריות העכשווית שלה (הומצאה באנגליה, אבל קיבלה את הפוש הבינלאומי דרך ארה"ב), וגם כי זו הארץ הכי גדולה שמייצרת בירות כאלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting