משלוח בירות מאי 2014 ומבשלת Heidenpeters הקרויצברגית

מה? כבר עברו שלושה חודשים מאז המשלוח האחרון? בחיי, אני לא בכושר שתייה.

המשלוח הפעם על טהרת בירות הבוטיק הגרמנית באדיבות האתר Bier Delux. לבעלי הממון: יש שם בירות כמו זו במחיר מציאה של תשעים יורו!

1. Schönramer Bavarias Best Imperial Stout. ציון 94 ברייטביר. בירה מצוינת שכבר שתיתי בעבר. מומלצת בחום.

2. Riedenburger Dolden Sud IPA. ציון 88.

3. BrauKunstKeller Pale Ale. ציון 63. מבשלת בוטיק מבוואריה שהחלה לחדור לברלין. משלשום, אפשר למצוא אותה בחבית בפאב ליד הבית שלי.

4. BrauKunstKeller Amarsi IPA. ציון: 95. אותה המבשלה, בירת IPA. הסגנון שהכי מזוהה עם טרנד בירות הבוטיק.

5. Faust Auswanderer Bier 1849. ציון 87. הבירה היקרה במשלוח. פירוש השם הוא 'אגרוף המהגר 1849', ולכבוד מהגרים גרמנים לארה"ב במאה ה – 19, עשו אותה בשילוב של כישות גרמני וכישות אמריקאי. יש לבירה הזאת סיפור כנראה עמוק מאחוריה, ואתעמק בו ברגע שאמצא זמן להתייחד עם הבקבוק.

6. Riedenburger / Brooklyn Dolden Boom Double IPA. ציון 89. בספטמבר 2013 יצרו מבשלות Riedenburger הבווארית הותיקה ומבשלת ברוקלין בירה חד פעמים. קראו לה: Dol Den Boom והיא הייתה דאבל IPA. הבירה קיבלה ציונים מעולים. ראו המבשלות כי טוב, ועכשיו הוציאו מוצר קבוע לשוק: בירת Dolden Boom.

7. Maisel & Friends Marc’s Chocolate Bock. ציון 91. מה קורה כשמבקשים מבשלן בירה בווארי להכין סטאוט? זה מה שקורה: בוק שוקולד.

8. CREW Republic Roundhouse Kick Imperial Stout. ציון 92. אימפריאל סטאוט, ביו, אוסטרי. זה כל מה שאני יודע על הבירה.

9. Pyraser Herzblut Imperial Pale Ale. ציון 89. הראשון מבין חמשת בירות בוטיק (מתוכננות) של מבשלת Pyraser. כולן תחת הליין Herzblut (דם הלב, או 'דם החיים' בתרגום חופשי).

10. Spital Manufaktur Strong Ale. ציון: אין עדיין! אייל חזק של 9.9 אחוז ממבשלת שפיטאל. אני לתומי חשבתי ששפיטאל מבשלה ידועה יחסית, אז מפתיע אותי שעוד אין דירוג לבירה ברייטביר. אולי כי חדשה? אולי כי טעיתי במידת הפרסום של שפיטאל? אגב, הידעתם ששפיטאל בגרמנית זה 'בית חולים'?

בונוס למתקדמים: שלוש בירות של מבשלת Heidenpeters הקרויצברגית:

אתר רייטביר בחר ב – Heidenpeters בתור המבשלה הטובה ביותר בברלין ב – 2013. כבר אז העסק הריח לי היפסטרי משהו. מבשלת Heidenpeters, אתם רואים, היא לא מבשלה רגילה שאפשר להשיג את הבירה שלה בחנויות או פאבים. את הבירות של Heidenpeters אפשר להשיג במקום אחד בלבד: שוק מספר 9 בקרויצברג. וגם זה: שלושה ימים בשבוע, בשעות מיוחדות.

בשני הביקורים הראשונים שלי בשוק בכלל לא הצלחתי למצוא את דוכן הבירות שלהם! עכשיו אני יודע שזה לא מפתיע במיוחד: השוק עמוס עד אפס מקום, והדוכן של Heidenpeters מוחבא באיזה מסדרון צדדי בסופו. הוא טרנד מקומי. יש תור ארוך מולו וצריך לחכות 10-15 דקות בשביל לקבל כוס משקה.

את שלושת הבקבוקים (Pale Ale, Porter ו – Thirsty Lady) השגתי כשבאתי בשבת בצהריים, ממש בזמן הפתיחה, וקניתי לפני שנוצר התור. שתיתי אותם בשלושת הימים הבאים. הביקורת שלי? בירה איומה ונוראית. כל שלושת הבקבוקים "התפוצצו" כשפתחתי אותם. לפורטר היה טעם חמוץ מאד, ושתי הבירות האחרות היו תפלות משהו.

אולי הבירות יותר מוצלחות מהחבית. אולי. כנראה אני מאמין שהעניין של היצע נמוך, והבנה נמוכה של גרמנים בבירות בוטיק, יצרה הייפ לא מוצדק.

משלוחים קודמים: פברואר 2014, דצמבר 2013, אוקטובר 2013, יולי 2013, פברואר 2013, דצמבר 2011.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting