נגנז בגנזך 21.08.2014: עמוס הפעם. קבלת החלטות בקבינט, פאב cask ale, צבי הנינג'ה, חסמב"ה מחפשים את טינטין, ההיסטוריה של הרייבים בישראל ועוד ועוד

אנחנו עמוסים ומלאים היום! לא רק נגנז בגנזך מאיים להתפקע מקישורים, גם המון קרה בבלוג השבוע!

ביליתי את השבוע בשוויץ על גבול ליכטנשטיין. יצאו מכך שני פוסטים. הראשון מספר על קונצרט מוזיקת אלפים בהרים. השני עם תמונות מטירת הנסיך לכבוד היום הלאומי של ליכטנשטיין.

טיילתי במהלך הקיץ עם האופניים ביער השחור. בינתיים מה שיצא מזה, זה פוסט אורח בבלוג החומוס!

בתחום המד"ב, עלה פוסט עם חדשות מד"ב – כולל זוכי ההוגו. היו לנו גם שתי ביקורות, על ספרים שלא ממש הפילו אותי. האחת על Libriomancer, הקוסם הספרן. השני על רובופוקליפסה: מלחמת העולם מול רובוטים.

ואל תשכחו: הקונגרס המתמטי התרחש השבוע! לינקקתי לאנשים שמדברים עליו.

1. יש הנחה, אפילו אצל מתנגדי הממשלה החזקים ביותר, שהאנשים שם למעלה יודעים מה הם עושים. הרבה פעמים מפקפקים בכוונות שלהם: "הם מושחתים" או "חשוב להם רק להחזיק בכסא" או "הם מונעים מהשקפות דתיות\חילוניות", אבל בקשר לזה שהם יודעים מה הם עושים בדרך להגשמת המטרה? קצת פחות.

אבל עכשיו היה מבצע ארוך בעזה. הנושא כמעט הכי חשוב ורגיש במדינה כבר כמעט עשור. האם המנהיגים ידעו לאיפה הם נכנסים? מה האופציות לפעולה? מה ההשלכות של כל החלטה? מה המדיניות לטווח ארוך? רביב דרוקר טוען שלא, ויש לו גיבוי בדוגמת ראיון מדהים של עם רוני ברט.

2. בכפ"ס נפתח פאב ה – Cask Ale הראשון בישראל! וזה מדהים, כי אני לא בטוח שבגרמניה יש כזה. Cask Ales הן בירות שמוכנות ונמזגות כמו שפעם, לפני מאה-מאתיים שנה, היו מוזגים באנגליה.

על במקום אחראי בני קריגר (שכתבתי עליו ב – 2006(!) כשהחל לייבא בירות סקוטיות לישראל). אורן אבראשי מביא את סיפורו של פאב בירה חדש, ואחד מהמיוחדים שהוקמו אצלנו.

3. מודעת הפרסומת לצבי הנינג'ה מצטטת המלצה של דורון פישלר: "צבי הנינג'ה חזרו לקולנוע והוכיחו שהם אולי איטיים אבל עוקפים את כולם בסיבוב". יפה שהוא יודע לפרגן.

רק יש בעיה אחת בציטוט הנ"ל: דורון פישלר מעולם לא כתב אותו. הוא גם פירט בכמה וכמה מקומות עד כמה הוא שונא את הסרט. אז איך זה קרה?

4. ערב רב מעלים סדרת פוסטים שהיא עבודת קודש של ממש: סקירת הרייבים הלא חוקיים בירושלים מ – 1991 ועד היום. חסר לנו, ולכמעט כל מקום בעולם, תיעוד של ההיסטוריה העכשווית שלו. חלק 1, חלק 2.


[מקור. CC]

5. סריטה סוקרים, באיחור אופנים של יותר משלושים שנה, את טרילוגיית הסרטים של מקס הזועם. היי, תראו! מל גיבסון בן 23!

6. מאז שכמה גיקים קנו ביטקוינים בהתחלה בעת שהיו שווים סנט אחד בערך, ומכרו אותם מאוחר יותר בשווי של 800 יורו לאחד, כולם מנסים לחפש את הלהיט הכלכלי האלקטרוני הבא. אז גם הכלכלה האמיתית מנסים. והם מדברים על זה.

7. יומן חדר המדרגות של איציק שאשו מתקופת המלחמה ארוך אך משעשע ביותר. כך כותבים כתבה על כל אפיזודה.

8. יובל דרור טייל שבוע ביער השחור. היי, גם אני עשיתי את זה הקיץ! רק שהוא טייל עם אוטו ומשפחה והוא לא דובר גרמנית, ואני חרשתי את המקום עם האופניים. החוויה שלו שונה משלי, אני לא מסכים עם חלק גדול מהמסקנות שלו – אך שווה קריאה.

9. חוקרים החליטו לבדוק מה יותר טוב: להתחרות מול עצמך או מול אחרים. אז הם חילקו את המתמודדים לשתי קבוצות שמשחקות טטריס. בקבוצה אחת שיחקו האנשים בלי לדעת את תוצאות של האחרים. בשניה הם עודכנו באופן שותף, והיו אמורים לכאורה לדחוף עצמם להשתפר מול אלו. אז מה השיטה היותר טובה? דורפן עם התוצאה המפתיעה פלוס ניתוח חכם.

10. בפנקס מהרהרים על קלאסיקות בספרות ילדים עברית.

בקטנה:
1. סינמסקופ: מעתה לא רק בלוג או טור בעיתון – אלא גם תוכנית רדיו.
2. בהרפתקה דוט קום מספרים על מסע אופנועים שהסתיים במונגוליה. אני חולם על לטייל במונגוליה (עם אופניים), אז חייב לקשר לפרטים על המסע פה. מה גם שהתמונות מהממות.
3. פסטיבל אוטופיה משנה תאריך! מעתה הוא כבר לא יתחרה יותר באייקון. סריטה עם מבט ראשון על התוכניה.
4. חסמב"ה במבצע ללכידת טינטין. הצעה לספרות פיוז'ן מהסוג המודרני ביותר.
5. במה ששמעתם יש סדרת פוסטים על הוראה, מוזיקה והיסטוריה. בחלק הראשון מדברים על העת העתיקה, ימי הביניים וכו'. בחלק השני על מלחמת האזרחים האמריקאית.

2 תגובות

  1. אורן הגיב:

    קצת באיחור אבל מוטב מאוחר וגו'.
    המקבילה של cask ale בגרמניה נקראת Holz Fass.
    העיקרון דומה. בירה לא מפוסטרת וטריה נמזגת מחבית מצוננת באמצעות גרביטציה ולא באמצעות דחיקה עם פד"ח. היסטורית אלה היו חביות עץ שהיו מונחות על הבר עם גוש קרח עליהן. כיום הן לרוב מחומר גמוי עץ. הן נשמרות בקירור עד הנקירה ולרוב נגמרות באותו ערב בו ננקרו.
    אורך החיים של החבית מהנקירה הוא 48 שעות בשל איבוד הגיזוז ובשל החימצון.
    אני שתיתי במינכן ביותר ממקום אחד Hacker Pschorr מ-Holz Fass אפילו כתבתי על זה פעם http://distilledbeer.blogspot.co.il/2009/10/blog-post.html
    אורן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting