חדשות מד"ב (+תזכורת למועדון הקריאה: פרזיט – מירה גרנט)

עוד שבועיים וחצי מתכנס מועדון הקריאה לדון בספר פרזיט, של מירה גרנט. אחת הסופרות המבטיחות והמהוללות ביותר של השנים האחרונות.

אם עוד לא התחלתם לקרוא אותו, תדעו שהוא ספר סוחף ויש לכם מספיק זמן להתחיל ולסיים לפני המפגש. אם כבר התחלתם, אז נו? איך? אה? בעצם, אל תגידו. תשמרו את זה לראשון באוקטובר.


—————————-

אלן מור כתב רומן בשם 'ירושלים' ויש בו יותר ממליון מילים!

מליון מילים זה המון. זה יותר מפעמיים שר הטבעות. בכל חמישיית שיר של קרח ואש יש 1.7 מליון מילים. במלחמה ושלום המפלצתי יש 560 אלף מילים. אז מליון מילים – מאתיים אלף יותר מהתנ"ך – יא-ואר-אדי!

הספר לא מדבר על ירושלים, אלא על עיירה קטנטנה בנורת'האמפטון בה אלן מור גדל.

אם להבין ממור עצמו, זה ספר קשה לקריאה. יש פרק שלם בסוג של ג'יבריש, פרק בסגנון מחזה של סמואל בקט, סיפור פשע אפל שמתבסס על ג'יימס הארווי, מקים התנועה הגותית, ושילוב של סיפור רפאים עם סמים.

מור יודע שכל עורך שפוי בדעתו יחתוך את הספר בחצי. אבל אין לו שום כוונה לעשות את זה. בשביל זה המציאו את הספרים הדיגיטליים. ולא ממש איכפת למור איך יקרא אותו שאר העולם, כל עוד הוא "יקבל ספר ענק, מפלצתי כבד לשים על המדף."
————————

תזכרו את השם: סבסטיאן דה-קאסטל.

ספר הבכורה של דה-קאסטל, Traitor's Blade, יצא השנה, וכל הביקורות שקראתי עליו, וקראתי די הרבה, אומרות אותו הדבר בדיוק: הוא ספר הרפתקאות פנטזיה כיפי ושנון. מה שנקרא באנגלית: swashbuckling.

Traitor's Blade הוא מחווה לשלושת המוסקטרים. לכן הזמינו ההאפינגטון פוסט את דה-קאסטל לכתוב פוסט על תשעת הטריו הבדיוניים האהובים עליו.
———————–

הספר החדש של ג'ון סקאלזי, lock in, נמצא במקום ה – #1, ה – #20 וה – #107 ברשימת רבי המכר של המד"ב!

רגע, מה? איך זה יכול להיות? אז סקאלזי מסביר: מדובר ברשימות שונות, שמודדות מכירות במקומות שונים, ומגיעות למסקנות ע"י קריטריונים שונים לגמרי. תזכרו בזה פעם הבאה שיגידו לכם שספר הוא "רב מכר".
———————–

נהוג לחשוב שמדע בדיוני החל עם פרנקנשטיין. כלומר, ספר בדיוני שהתבסס על המדע של אותה התקופה.

אז נהוג, אז מה? ב – io9 אומרים 'שייא אללה, דוברי האנגלית האלה בטוחים שהשמש סובבת סביבם', ומציגים מד"ב איסלמי מוקדם. יש שם יצירות שהן ספק מד"ב מהמאה ה – 12, יצירת מד"ב מהמאה ה  17, ומד"ב פמינסטי מ – 1905. הכל נכתב במקור בערבית.


————————-

נשאר עם io9 ועם ההיסטוריה של המד"ב. 21 ספרים ששינו את פני המד"ב.
———————–

השנה מלאו שלושים שנה ליציאת רומח הדרקון (וגם נוירומנסר – נדבר על כך בעתיד).

אני לא יכול להפריז בחשיבות רומח הדרקון לאהבת הז'אנר שלי. זה הספר הז'אנרי הראשון שקראתי, ואז קראתי שוב, ושוב ושוב. ביליתי שעות בלריב עליו עם חבר מהכיתה.

נהוג לחשוב שרומח הדרקון הוא ספר נחות. האמת היא שאני לא יכול לשפוט את זה, כי לא קראתי אותו מעולם בתור בוגר.

אבל בתור ילד? הוא היה מלא רבדים עבורי. דמויות אהובות בו הלכו לעולמן ולימדו מוקדם צער בדיוני מהו. דמויות אחרות נאבקו בקשיים, והעתקתי לא פעם את דרכי ההאבקות שלהן.

קראתי אחרי זה עוד ספרים של מרגרט וויס וטרייסי היקמן. מחזור שער המוות, למשל, היה איכותי כנראה בכמה רמות מרומח הדרקון. אבל תמיד תישאר לי פינה חמה בלב לרומח. וכך גם לבן פיק מ – Tor, שכתב טור מחמם לב לכבוד שלושים שנה ליציאת הספר.


———————–

הו לא מציג: סופרמן נגד באטמן, גירסת המחאה החברתית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting