נגנז בגנזך 09.10.2014: הבהלה לברלין, המלצות פסטיבל חיפה, באטמן, פרס נובל, הוט ועוד ועוד

נגנז בגנזך, סיכום שבועי של לינקים מהבלוגספירה העברית, חוזר אלינו גם בסוכות! הכל באדיבות אגרגטור הבלוגים הפרטי של הבלוג: גנזך הרשת. בלי שום מילה על מילקי. אולי אתייחס לזה בעצמי מחר.

קודם, פרסומת עצמית למה שהלך פה השבוע.

רק נחתתי בישראל, וכבר מצאתי חומוס טוב (חומוס נחמני) ופאב מעולה (בני'ס, בכפ"ס!).

עוד? סקירה קצרה על הארץ הגוועת. ספר מד"ב\פנטזיה קלאסי שהניח את היסודות למשחק מבוכים ודרקונים. דורות של קוראים עפו עליו. אני? לא ממש.

1. שוודיה שוקלת להכיר בפלסטין כמדינה, והפוליטיקאים הישראלים בפאניקה. האם השוודים נוקטים עמדה בסכסוך? נגדנו? דיויד סטברו אומר מפתאום, השוודים לא נגדנו.

2. פוסט שהוא ספק רוחני ספק מדעי, אבל מקסים בכל אופן: איך חלום הפך אותי למדען?

3. שמעתי יותר מפעם אחת את הטיעון שהבדל הייצוג בין נשים לגברים במשרות בכירות, הוא בגלל שנשים פחות תחרותיות (ואני לא מסכים איתו). אלכסון מתייחסים לטענה.

4. פרס נובל ברפואה (למגלי ה – GPS של המוח – כמה קליט), פרס נובל בפיזיקה (למפתחי ה – LED הכחול) ופרס נובל בכימיה (למגלי המיקרוסקופ הפלורסנטי). במילים אחרות: עונת פרסי נובל החלה, ולידען יש המון מה לאמר על זה! כל המאמרים בנושא מומלצים שם. במקום לקשר לאחד ספציפי, אני מקשר לחיפוש המילה 'נובל' באתר.

5. ייתכן שקהל הקוראים כבר הבין שאני אוהב ביקורות עדכניות על יצירות קלאסיות. קורא בספרים קרא את במבי וחזר עם רשמים.


[מקור. CC]

6. עברתי על רשימת 10 הטכנולוגיות פורצות הדרך של 2014 באלכסון (תרגום של MIT technology review) וקצת השתעממתי. שיטה חדשה לעשות ככה, שיטה נוספת לעשות אחרת. אני בטוח שהכל יפה וחשוב, אבל להדיוט אין שם משהו סקסי.

בכל זאת, דרך טובה להתעדכן במה שקורה בעולם המודרני.

7. הוט: 'האם אתה מרוצה?', לקוח: 'ממש לא!'. הוט: 'הלקוח הביע שביעות רצון'.

אם דיווחי העיתונות של הוט לא נכתבים ע"י מחולל תגובות אוטומטי אז אני לא יודע מה כן. אתגר למפתחים: אוטומטהוט! (על משקל הלפידומטור)

8. אוי, כמה מסוכן עבורי לקרוא את רשימת 20 הקומיקסים הטובים ביותר של באטמן של אלכסון (חלק א', ב', ג' ו – ד' בדרך). מסוכן כי זה יעשה לי חשק עז לקרוא אותם, ואין לי זמן לזה! אז תסתכלו גם אתם. שלא אהיה בצרה לבד.

9. 12 הכתבות המעניינות ביותר על תרבות פופולרית שקרא הבחור ממרפסת השבוע. הוא קורא הרבה, אין מה לאמר.

10. הפוסט של הסולידית על הבהלה לברלין הוא גם מעניין וגם מחכים. אולי ההמלצה הכי חמה שיש פה השבוע. אפילו אם אני לא מסכים עם כל מה שהיא כותבת.

בקטנה:
1. הפוסט השנתי של סריטה על המלצות ואזהרות בפסטיבל חיפה. הנה גם של פנס רחוב. והנה אפילו זה של סינמסקופ!
2. הופעות החורף השוות. ריכשו כרטיסים מראש!
3. מסיק 2014: השתתפות במסיק הפלשתינאי. הייתי הולך רק בשביל החוויה לו היה לי יותר זמן בישראל.
4. בקולומבוס חוגגים יומולדת 46 לטום יורק.

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting