ביטים של ברלין 2014: Dicke Wirtin

מה הופך מסעדה ברלינאית (כלומר, כזאת עם אוכל ברלינאי מסורתי) כלשהי לטובה מאחרות? אווירה ברלינאית? נופ. יש כזאת בכל חור בעיר. עיצוב? שירות? כן. אבל הכי חשוב: אוכל טוב.

נכון שכולם מכינים נקניקיות גרמניות טובות, אבל יש מעטים שמכינים אותן אלוהיות.

קחו לדוגמא את Dicke Wirting ('הפונדקאית השמנה' בגרמנית). פונדק ברלינאי שהוקם לפני שישים שנה. הוא מלא פאסון ישן ויש לו הרגשה של סרט גרמני ישן. אבל לרשימות "המסעדות הברלינאיות הטובות בברלין" הוא נכנס מסיבה אחרת; המטבח העממי בו הוא רמה אחת מעל השאר.


[מקור. CC]

עכשיו לנושא אחר לגמרי: יש קוראים של הבלוג שאני מכיר כבר המון זמן וירטואלית. כשאחד כזה מגיע לברלין, קובעים להיפגש לבירה. ירון חיימסון – אחד ממצטייני המגיבים בעניין מד"ב ופנטזיה הגיע לעיר לכנס. המלון שלו שכן בדיוק ליד ה – Dicke Wirtin. סוף סוף היה לי תירוץ טוב להגיע למסעדה!

התפריט הרגיל כולל את כל הרפרטואר הברלינאי. קארי וורסט, כבד עם תפוחים ובצל, נקניק דם או רולדת בשר (עם קלופס תפוחי אדמה וכרוב אדום מטוגן). ויש גם שניצל. אומרים שהוא מגיע על צלחת ענק, גולש ממנה, וכדי שלא ירגיש בודד – מניחים עליו עוד שניצל "קטן" לתוספת.

בשעות הצהריים בהן היינו (11-15) יש תפריט צהריים צנוע יותר. במחיר של 5 יורו תקבלו דברים כמו נקניקיה עם שום פראי (Bärlauch – לא בטוח איך קוראים לזה באמת בעברית) או חביתה ממולאת בפטריות ושמנת.

אנחנו לקחנו גולש (שנחשב מאכל ברלינאי) עם קלופס ופילה סלומון עם סלט כרוב שמנוני ותפוחי אדמה (המנה הכי יקרה בתפריט: 7.10 יורו).

המנות שהגיעו היו פחות ענקיות מהסטנדרט הגרמני, כנראה כי זה תפריט מוזל. אם כי זה לא אומר שהן לא מילאו אותנו לגמרי. ומה שהכי חשוב – הן היו מעולות.

הדג היה רך, טרי, עדין. אפילו תפוחי האדמה עם הפטרוזילה היו טובים מהרגיל!

Dicke Wirtin נמצא באיזור שהרבה תיירים ישראליים (שהם לא אמנים) לנים בו. זה איזור יקר והמסעדות בו לא תמיד מצדיקות את המחיר. למי שרוצה פיסת ברלין, באחת המסעדות המפורסמות בברלין, זהו מקום מושלם.

[Dicke Wirtin, כתובת: Carmerstr. 9 10623. פתוח כל יום מ – 11]

תגובה אחת

  1. תודה רבה על הבחירה במסעדה הזו!

    היה פשוט נהדר והמחיר המגוחך בהחלט העצים את החוויה.
    הגולש היה אחת המנות הטובות שאכלתי באותו שבוע בברלין. פשוט וטעים!

    לא זוכר אם סיפרתי אבל שלוש קבוצות שונות ערכו אירוע באותה מסעדה
    באותו שבוע של הכנס. כנראה בערבים ממש עמוס שם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting