נגנז בגנזך 01.01.2015: מלאי סיכומי שנה

למקרה שלא שמתם לב, כי הראש שלכם היה קבור באדמה וישבו על טרקטורונים שעשו וורום-וורום, אתמול הסתיימה שנת 2014. מי כן שמו לב לזה? כל בלוגרי ישראל, שהפציצו עם סיכומי שנה. יש הפעם פוסט מפוצץ. מקווה שפיניתם את היום.

על בעל הבלוג עצמו עבר שבוע נוראי, שלא התבטא בכלל בלוג! כי לפעמים בלוג זה נחמה.

במקום זה היה פוסט טעים על חומוס (בין עזה לברלין), ופוסט חדשות מד"ב מושקע עם המון סיכומי שנה.

היגגתי קצת על אורי פינק ועל הקומיקס החמוווד שלו, פיצה מורגנה. עלתה ביקורת על ספר אימה מודרני בחנות דמוית-איקאה: Horrorstör. לא משהו.

וגם גירסת דו מימד למשחק הטוב ביותר בכל הזמנים, לכאורה.

מוזמנים ללייקק את הבלוג בפייסבוק!

1. אתם חייבים לקרוא את הטור של רביב דרוקר על פרשת השחיתות של ישראל ביתינו. כולם מושחתים, כולם יודעים שכולם מושחתים, וזה נורא עצוב.

2. שמעתי הרבה על כשרון הכתיבה של קרן לנדסמן. מוקדם יותר השנה היא פירסמה אוסף סיפורים קצרים ראשון. בעקבות הביקורת בבלי פאניקה, הלכתי להזמין אותו.

3. מוזיקה? קולנוע? קומיקס? מה זה כל סיכומי השנה השטחיים הללו? המדען, לעומת זאת, מסכמים את השנה במדע. חלק א', חלק ב'.

4. כבר חשבתי שסיימתי עם כל סיכומי המוזיקה (חוץ מהעונג), אבל אז נפלתי על ארבעה נוספים שחייבים לקרוא. את הסיכומים של רדיו פרימיום להמונים אני קורא כבר שנים ולא יכול להפסיק. סולם ליכטר מסכם את השנה בטכנו, האוס ואינדי אלקטרוני. האייפוד הרעב כל כך ותיק שכולם כבר יודעים שהסיכומים שלו מעולים ומושקעים. ואת הסיכומים של יבגני צ'רטקוב אפילו אירחתי פעם בבלוג.

אפרופו סיכומי שנה והעונג: איך להקה שגיאחה-יודע-הכל מעולם לא שמע עליה הגיע למקום השני בסיכום השנה של העונג?

5. גיימפאד עם שלל סיכומי שנה במשחקי מחשב. ואני פשוט מקנא בכל האנשים המבוגרים הללו שמוצאים עדיין זמן למשחקים. מקנא – ונהנה לקרוא את הסיכומים.

6. מצעד הפנקס ליצירות האיכותיים לילדים מתנהל לו השבוע. בין הפרסים המוענקים: עיצוב מצטיין, פרסום קלאסיקה עולמית, תרגום וספר ילדים מאויר (מקורי).


[מקור. CC]

7. יקום תרבות עם סיכום שנה בפרוזה. אין לנו מספיק כאלה, כי יותר קשה לעקוב אחרי עולם הספרות מאשר אחרי עולם המוזיקה.

מי שרוצה עוד ספרות ימצא בונוס בואללה: 8 האירועים הגדולים בספרות ב – 2014.

8. שוליית הקוסם מסכם את שנת האנימציה. בעיקר הסרטים הקצרים. תלחצו, יש שם הרבה מה לראות.

9. עכברוש העיר שואל, באיזה פאב כדאי לנו לבלות בשנה הבאה. אבל הכותרת היא פיקציה. זה בעצם פוסט סיכום פאבים בתל אביב, מודל 2014.

10. איזה יופי שיש אנשים שמסכמים את השנה בשח, אה? והפעם: לא רק קרלסן.

11. סיכומי שנה בקומיקס מאת עלילון: הכותב הטוב ביותר, המיני סדרות והנובלות הגרפיות הטובות ביותר, הסדרה הרצה הטובה ביותר.

12. גם טלוויזיה צריך לסכם. אני קצת אחרי כולם: משלים את הסידרה המצויירת של Avatar: the last airbander ולא ממש צופה בדברים עכשווים.

אבל yadoo בקפה+טלוויזיה צופה גם צופה, ומסכם את השנה הטלוויזיונית שלו. עכשיו, כשהמסך המפוצל נסגר (כן, נסגר, עצוב לי קצת בלב) זה סיכום הטלוויזיה הטוב ביותר שאני מכיר בעברית. למרות שאני בטח מפספס משהו בונבוניירה בפייסבוק.

סיכום טלוויזיוני אישי נוסף תמצאו בעשוי להכיל בוטנים, עם חמש סדרות שהוא אהב השנה.

13. פוסט הגיגים של אהוד מימון על אמנות הסיפור הקצר והמדע הבדיוני. הלוואי והיה לי זמן לכתוב פוסטי הגיגים כאלה על מד"ב בעצמי.

בקטנה:
1. אני לא מדווח על הפרוייקט למימון המונים של ה – beer market מתוך איזשהו אלטרואיזם לעולם הבירות. אני מדווח עליו כי במחיר של 80 ש"ח לשישית בירות בוטיק ישראליות (13.3 לבירה) או 300 ש"ח ל – 24 בירות (12.5 לבירה) זו פשוט עיסקה מצוינת.
2. בלי להעליב אף אחד, מה זה: הוכרזו הזוכים בפרס אלפא קנטאורי ע"ש יואב עזרא בעודו בחיים לשיר הרחוק ביותר מבני האדם לשנת 2014?
3. העולם משתנה, האקדמיה משתנה איתו וגם מקומות העבודה. אפשר לעבוד מהבית, מהרכבת, מבית הקפה ומהגן הלאומי בהרצליה. אלכסון עם כתבה מתורגמת נהדרת על מקום העבודה של המחר.
4. אלי אשד מצא סיפור קומיקס אבוד על טרזן מאת אשר דיקשטיין: טרזן במרתף האימים. סרוק ומוכן לקריאה אצלו בבלוג.
5. תשע שנים לבלוג הנהדר ולווט אנדרגראונד.

תגובה אחת

  1. נגה הגיב:

    זה פוסט זה? זו לשכת עבודה!
    נהדר. תודה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting