חומוס פול חמזה, כפר קאסם

ממרומי סנוביות החומוס, אני מכיר בתכל'ס רק ארבעה איזורי חומוסיות: תל-אביב, ירושלים, רמלה-לוד ועכו.

מבאס? מפתאום! כל ישראל היא חור שחור של חומוס שמחכה שאגלה אותו. קיבלתי לאחרונה המלצה על חומוסיות בנס ציונה ובכפר ראמה.

בניגוד אלי, ש' לא אוהב חומוס. אבל הוא אוהב ערבים. יש לו חברים בכל כפר מפאתי ירושלים ועד סוף הגולן. הם מספרים לו על חומוסיות אגדיות בטירה, אום אל פחם, טייבה או כפר קאסם. לכפר קאסם יש שם קסום (סטגדיש!) והחלטנו לנסוע לשם.

החברים הערבים סיפרו על שתי חומוסיות מומלצות בכפר קאסם. אחת באיזור המוסכים. ואחת, שהם יותר אוהבים (וזה בטח לא קשור לעובדה שהם גרים מממש עליו) בתוך העיר. חומוס פול חמזה שמה.

הגענה לחמזה באיזור 9:30. המקום עשה לי טוב בלב עוד לפני הטעימה הראשונה.

בחוץ עומדת עמדת טיגון פלאפל מפתה.

בפנים התבשל סיר פול על אש קטנה במשך שעות, ולידו קערת חומוס מפתה.

לקחנו חומוס-גרגירים, בלי פול, וזו הייתה טעות. ביום חורף, כמו זה בו ביקרנו, צריך פול חם לחמם את הלב. החומוס מגיע קר. אבל הבנתי את הטעות מאוחר מדי.

החומוס היה יוצא דופן במחוזותינו. חמוץ למדי (עם הרבה מי שום-לימון), ונוזלי. אני בדר"כ מנסה לאכול כמה שפחות פיתה, אבל חומוס כזה חייבים לנגב. הוא לא מתאים למזלג. הוא היה טעים, אבל בגלל שהוא כל כך שונה מאלו שאני רגיל אליהם, צריך לאכול עוד כמה מנות כדי להחליט את דעתי עליו סופית.

מה שיפה בחומוס לא כבד, הוא שאחרי שמסיימים את הצלחת, עוד נותר מקום לפלאפל. לקחנו צלוחית. בניגוד לחומוס, הוא היה רגיל בצורה חיובית. טרי ופריך.

חומוס חמזה נפתח ב – 6:30 בבוקר ונשאר פתוח עד 16:00 "כשהחומוס נגמר". בשבתות יש שם מלנתלפים ישראליים. אבל אין שום תיעוד לחמזה ברשת העברית, כך שאלו וודאי ישראליים יוצאי דופן שלא שמעו על האינטרנט.

[חומוס פול חמזה. א סולטאני 70, כפר קאסם]

2 תגובות

  1. מייבש ביצות הגיב:

    על איזו חומוסייה המליצו לך בנס-ציונה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting