ביטים של ברלין 2015 (הגרגרן): Ebe Ano – אוכל נשמה ניגרי

[מתוך ספיישל הגרגרן]

יש אנשים שאוהבים אוכל טעים. אני אוהב אוכל מעניין. אוכל טעים אני יכול לבשל לעצמי בבית. הארוחה שאכלתי ב – Ebe Ano, מסעדה ניגרית חבויה, הייתה אחד הדברים יוצאי הדופן ביותר שטעמתי מברלין.

מה שמצחיק זה שהזמנו את המנות הכי "נורמליות" בתפריט. קוראים להן (תרשמו בשביל הביקור): Egusi (הכי טעים), Okro ופשוט vegetables.

בהתחלה הלכנו על שתי מנות אחרות בכלל: Ogbono ו – Oha. המלצרית בריאת הגוף הביטה בנו בחשש, 'זו פעם ראשונה שאתם אוכלים אוכל ניגרי? כי אם כן, אז אולי זה קצת מתקדם מדי בשביל פעם ראשונה..'.

עוד התלבטנו, כשאחד הלקוחות שאל מה אנחנו רוצים להזמין. 'אגבונו?! לא ולא' הוא פסק. 'זה יהרוג אתכם אם אתם לא רגילים לתבלינים'. ניסינו להבין אם זה אוכל חריף או מה והוא פשוט אמר 'זה מייבש'. האמנו לו וויתרנו.

המנות שהגיעו היה בעצם קדירת מרק סמיך מאד, עם פירה בטטה ספוגי לידו. זה הגיע בלי כף, אלא עם קערת מים חמימים.

המלצרית הסבירה: לוקחים קצת מהפירה, יוצרים בעזרתו כפית בין האצבעות – אוסיף מרק עם היד, ומכניסים הכל לפה. מוזר? נורא. למרות שמתרגלים לזה באיזשהו שלב.

גם הטעם היה מוזר. היה שם שילוב תבלינים שאין לי אוצר מילים קולינרי בשביל לתאר אותם. טעמים מאד עשירים, אבל לא חריפים בכלל. די מלוח, למי שזה מפריע לו.

והשאלה החשובה: טעים או לא? לטעמי? נהדר. ממש נהדר. חזרתי לשם כבר פעמיים נוספות בשבועיים האחרונים, וזה הולך ונהיה אחד המקומות האהובים עלי בברלין.

המנות מגיעות עם או בלי בשר – ולדעתי עדיף בלי. הבשר הוא בשר ניגרי חסר חן ואפילו מפריע למנה. מה שכן, גם הגירסאות "הצמחוניות" כוללות חתיכות דג יבש – לידיעתכם. זוהי מנה מאד כבדה שמתאימה למזג אוויר ברלינאי אפור.

כבר הזכרתי בעבר את Ebe Ano. אז לקחתי לשם איזו פלטת גריל שהייתה מוצלחת. אבל את הכוכבים האמיתיים בתפריט גיליתי רק עכשיו, והמקום זכה לפוסט מחודש.

[Ebe Ano. כתובת: Pohlstraße 52. שני-שישי: 12:00-23:30, שבת-ראשון: 15:00-חצות]

תגובה אחת

  1. 1 באוקטובר 2022

    […] מהמם. אני רוצה לטעום הכל! אבל הלכתי על המנה היחידה בו שאכלתי קודם: Egusi. מרק זרעי מלון ניגרי שאוכלים עם הידיים. כן כן, מה […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting