ביטים של ברלין 2015: מוזיאון משחקי המחשב

שתי תחנות מאלכסנדרפלאץ מתחבא לו מוזיאון משחקי המחשב של ברלין (קומפיוטרשפילמיוזיאום בגרמנית. כן, מילה אחת). הוא לא מאד מפורסם בעיר. הוא קטן יחסית למוזיאון, אבל גם כיפי לאללה.

יש באוסף המוזיאון 16,000 משחקים, 10,000 מגזיני משחקי מחשב וכמעט כל קונסולת משחקים שנמכרה אי פעם באירופה. זה אחד מאוספי הבידור הדיגיטליים הגדולים ביבשת.

האטרקציה של המוזיאון היא… משחקים. אפשר לשחק שם במוצגים.

תגידו לי שאפשר לשחק במשחקים גם בבית? אז לא. בפונג המקורי עם השלט המקורי אי אפשר לשחק בבית. מסתבר שזו חוויה שונה לגמרי והשלט האדיר עושה אותה כיפית פי מליון. ברור לי למה זה הפך ללהיט.

במשחק המחשב הראשון משנות החמישים גם אי אפשר לשחק בבית. וגם לא במשחק מחשב שפועל על התניה פבלובית (ומגיע עם אזהרה לכוויות חום וקור!) או בפקמן עם ג'ויסטיק ענק בגודל של אדם.

יש שם אוסף משחקים שמשתנה כל הזמן.

קונסולת אמיגה עם למינגס, מירוץ מכוניות תלת-מימד, מכונת מציאות מדומה של שנות התשעים או פונג מרובה משתתפים (שיחקנו עם כמה ילדים גרמנים. היה קטעים), ווי עם חיישן תנועה ישן ואפילו משחק ריקודים של פעם!

היו שני חדרים נהדרים. הראשון הוא חיקוי לאולמות משחקי הארקייד של פעם. קטן, צפוף, מלא בכל הקלאסיקות וכייייייייייייף גדול. אפשר לשחק שם שעות.

השני הוא סדרת חיקויים לחדרי משחקי מחשב ביתיים משנות השבעים ועד ימינו. יש חדר סבנטיז עם פונג ואסטרואיד, חדר אייטיז עם סופר-מריו או חדר ניינטיז עם פלייסטיישן. אם מגיעים עם חברים אפשר לעשות שם טורניר שעות.

בתור שונא-מוזיאונים אבל חובב משחקי מחשב אני ממליץ על המקום הקטן הזה בחום.

[Computerspielemuseum. כתובת: Karl-Marx-Allee 93a]

תגובה אחת

  1. יאנה הגיב:

    מגניב אוסם????המישחק שה בעמצה זה משחק הח טוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting