פלטת הצבעים של סמארטווץ' Pebble Time או: הרפתקאותיי היומיות ברדדיט

לפני קצת יותר משבוע קיבלתי Pebble: שעון חכם (סמארטווץ') של חברה קטנה שמתחרה באפל. כל המוצרים שלהם נתמכו בקמפיינים של מימון המוני ושברו את שיאי כל הזמנים בגיוס כספים.

ניסיתי אתמול לכתוב אפליקציה משלי לשעון החכם: משהו פשוט שמראה את השעה ומזג האוויר. התוצאה הייתה קטסטרופלית: האייקונים שהכנתי נראו אחלה על המחשב, אבל זוועה ברגע שהכנסתי אותם לשעון.

אז הלכתי וקראתי את המפרט הטכני. היצרן מספק פלטה של 64 צבעים שהשעון תומך בהם. שמח וטוב לב, הכנתי גרפיקה חדשה עם הצבעים הנכונים,

הרצתי סימולציה על המחשב – נראה אחלה, הרצתי על השעון – נראה כמו ביבי אחרי שהוא צבע את השיער לסגול.

כלומר, יש איזשהו באג בצבעים.

כמו כל מדען טוב עשיתי ניסוי מהיר. הכנתי קובץ עם כל 64 ריבועים, בכל ריבוע צבע אחר שהשעון תומך בו (לכאורה). אז הרצתי את זה בסימולציה של השעון על המחשב (תוכנה שמדמה את השעון) – נראה גם אחלה. אז הרצתי על השעון, ומה אתם יודעים: נראה זוועה.

יצרתי את התמונה הבאה שמשוואה בין התוצאות:

היא חובבנית לגמרי. יש שגיאה במילה Pallete בכותרת הימנית, המצלמה לא מכויילת והמרחקים לא אחידים. לא השקעתי כי לא חשבתי שמישהו יתעניין. אממה, זה כן משקף את המציאות.

שמתי את התמונה ב – Imgur. פרסמתי ברדדיט ובפורום המפתחים של פבל (כי אני מחפש תשובה).
————————–

התוצאות הן כדלקלמן. ראשית, 4026 צפיות בתמונה תוך חמש שעות. הבלוג שלי היה מת להיות כל כך פופולרי. תזכירו לי שוב למה אני כותב בעברית?

שנית, 43 נקודות (עד עכשיו) ברדדיט. שזה לא המון, אבל הרבה יותר ממה שאי פעם קיבלתי, וגם כמות אדירה בחלק הדי דליל של Pebble ברדדיט. הרגשה נחמדה.

מבחינה מקצועית, מישהו עשה בדיקה של הבדלי איכות תמונה (של תמונה ספציפית) לפני כמה שבועות. הרבה יותר מקצועי ממני. שווה לראות.

בפורום של פבל ענו לי שמישהו כתב ספריה שמקשרת בין הצבעים של פבל אמור להראות, לצבעים שהוא באמת מראה. כך שאפשר לעשות גראפיקה ולדעת מה יתקבל בסוף.

מסקנות: להבא להשקיע יותר כשמפרסמים משהו. לכו תדע כמה אנשים יסתכלו על זה.

7 תגובות

  1. D! פה ועכשיו הגיב:

    קודם כל – יפה.
    מסקנה – בהחלט.
    תזכורת – אני יכול להזכיר לך אבל פשוט מציע שתשקול לכתוב במקביל גם באנגלית.

    • ניימן הגיב:

      ה"חשש" העיקרי שלי הוא שהקונספט המבולגן של הבלוג הזה לא יתפוס באנגלית. יש מליונים כמוהו. צריך נושא יותר ממוקד, ומה לעשות שאני לא טוב בלהתמקד במשהו אחד?

      • D! פה ועכשיו הגיב:

        בגדול זה נכון.
        אבל יש גם גם מלא גני בירה, בתי קפה, ושאר חנויות קונספט. אם אתה טוב ומתמיד אתה תצליח. זו, על רגל אחת (קצרה) הפילסופיה שלי.

        חוץ מזה, אם תתחיל תדע, ואם תתחיל אולי יתגבש לך לאט לאט משהו אחר.
        לא יודע כמה קוראים יש לך – אבל אפשר להניח שאם יש לך X מתוך 7-10 קוראי עברית יהיו לך קצת יותר…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting