נגנז בגנזך 06.08.2015: מצעד הגאווה בירושלים בעינים חרדיות, הרכבת הקלה, הסיטקומים הטובים ביותר בכל הזמנים, פרס אופיר ועוד ועוד

[נגנז בגנזך הוא טור שבועי שאוסף פוסטים ישראליים מהשבוע החולף. הוא נכתב בעזרת פורטל הבלוגים העבריים, גנזך הרשת. תעשו לבלוג לייק בפייסבוק?]

הבלוג חזר ביום ראשון אחרי שבועיים הפסקה, ופתאום יש מליון כניסות כל יום. מרגיש שהתגעגעו אלי.

שני פוסטים כיכבו מאז החזרה: המפגש ה – 15 של מועדון הקריאה (הספר: לבד על מאדים). פוסט על אוכל אנגלי.

לצידם הוצגה קונדטוריה ערבית נהדרת בברלין, ודווח על תרגום ההמשך לשם הרוח של פטריק רות'פוס.

יומיות עם מלא אייטמים למי שפספס: 03.08, 04.08, 05.08.


1. שני טון מילים התפרסמו על מקרה הדקירות המזעזע במצעד הגאווה בירושלים. אני מזועזע לא פחות מכולם, ולו בגלל שהייתי במצעד לפני עשור כשישי שליסל תקף לראשונה.

מכל המילים, הכי מרתק אותי הפוסט הארוך של בעולמם של החרדים על המקרה. כי את מה התקשורת החילונית חושבת על זה אני כבר יודע. מה חושבים על זה החרדים? יודע קצת פחות.

2. במהלך טיול האופניים ראיתי בזווית העין אייטם בואללה על איך המאגר הביומטרי עזר ללכוד גנב בנתב"ג. בלי לקרוא את הפרטים, היה ברור לי שזה לא נכון. והנה, כביריזם מסביר למה זה באמת לא נכון.

3. רשימת הסיטקומים הטובים ביותר בכל הזמנים של ילדי הקומדיה! איזה כיף. הנה עוד הזדמנות ללנקק לרשימות שלי: הסיטקומים הטובים ביותר באנגלית. הסיטקומים הטובים ביותר בעברית.

4. בתחילת החודש קישרתי למאמר על איך המדע הבדיוני יכול להציל את פקיסטן. האגודה למדע בדיוני עושה צדק ותרגמה את המאמר לעברית.

5. אחד מסיפורי הגיקים של השבוע החולף הוא "רציחתו" של רובוט הטרמפים: ההיצ'בוט. החיבור מביא את הסיפור המלא שלו.


[מקור]

6. אני מכיר כמה אנשים שמתים על סדרת שומרי הערים של רותם ברוכין. מה שאומר שגם אני צריך לקרוא אותה בקרוב. בינתיים, התפרסם סיפור חדש בסדרה: מי מלח.

7. ממליץ לכולם לקרוא את ההערות הכלליות והקונקרטיות של אריק גלסנר על המצב. לפעמים לא צריך כותרת בומבסטית כדי להיות מעניין. ציטוט מקרי:

תודעה של חברה שטופה בפרסומות רואה גם את המציאות בצורה כזו: כשם שמוצר x הוא הכי – כך אירוע y הוא הכי ו"חסר תקדים".

8. חמישית "נבחרת החלומות" של סריטה לפרס אופיר. במילים אחרות: מי הם היו רוצים שיזכה בפרס. מכיוון שאני סומך עליהם הרבה יותר מאשר על האקדמיה, אתאמץ לראות את הבחירות שלהם הרבה לפני הזוכים האמיתיים.

9. פוסט ארוך ומרשים מאד יש באלכסון על האב והרוע בסרטי קולנוע. מהאחים כהן ועד דארת' ויידר.

10. חיכיתי, באמת חיכיתי, לפוסט של יואב לרמן שיגיד את דעתו על הרכבת הקלה. אני לא יודע אם יש מומחה גדול ממנו ברשת הישראלית להצביע על הטעויות שכבר נעשו שם.

11. גלובלי מהגג על הגב הפוליטי שמקבלים פורעי תג מחיר, וטוען: כל ארגון פשע צריך גב פוליטי כדי לגדול מעבר לגודל מסוים.

12. אביעד קליינברג נזכר "בבדיחה על האיש הנופל ממגדל אייפל: "איך אתה מרגיש?" צועק לו מישהו בקומה ה70. "בינתיים בסדר" עונה הנופל". למה? כי היא דומה להצהרה של שר התחבורה ישראל כץ: "עבודות הרכבת הקלה החלו והשמים לא נפלו. אפילו התנועה זורמת".

בקטנה:
1. עד ה – 8 לאוגוסט מתקיים פסטיבל אנימיקס לקומיקס ואנימציה. יוני שלמון נותן שלל המלצות. גם לקהל הרחב וגם לקהל המקצועי.
2. שפיץ מציגים: הפלאפליות הטובות בברלין. אישית, טרם מצאתי פלאפל ברלינאי שמתקרב לרמה הממוצעת של אחד ישראלי. אבל יש שם כמה שלא ניסיתי עדיין.
3. כולם רוצים להיות חכמים היום. גם רמזורים. אבל רמזור חכם, שיהיה אדום רק כשיש צורך, זו מהפיכה של ממש.
4. ממש בא לי לצפות בקומדית המד"ב הישראלית החדשה, אני לא מאמין, אני רובוט?!.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting