יומיות 15.08.2015: תל אביב – עיר העתיד, דגימות תוכניה מאייקון, פייבל הסתיימה ועוד (ועוד!)

כך הלך יום האתמול שלי:

היו 35 מעלות. נסעתי לחנות התחפושות הגדולה בברלין. בדרך נתקלתי בקפה La Coffeina – שהוא בשום פנים ואופן לא בית קפה מומלץ. אבל יש בו מיזוג אוויר ועצרתי בו לשלוש שעות.

אז כתב חבר מהאוניברסיטה שיש לו מפתח לחדר השרתים, ויש שם גם מיזוג. נסעתי לאוניברסיטה. הייתי שם עד הערב. ויאדה יאדה יאדה – טרם ראיתי את חנות התחפושות הגדולה בברלין.

לינקים:
תל אביב הפכה לעיר מבחן לטכנולוגיות חדשות?! בכנות, כבר באתי ללעוג לכתבה של הילה אורן (מנכ"לית אחת החברות של העיריה), שמספרת שתל אביב היא "Smart City" עתידנית, ונותנת כדוגמא את הדיגיתל.

אבל אז הלכתי לאתר של Data Tel Aviv, ותקשיבו, יש שם דברים לא רעים בכלל: כמויות גדולות של מידע עירוני בפורמטים שכל זעטוט יכול להשתמש בהם.

אז נכון, אין מידע בזמן אמת (העיריה בכלל אוספת כזה)? ונכון, פורמטים של אקסל ו – CSV זה הכי לפני עשור וחסרים פורמטים כמו JSON.

והכי נכון: אין לי שמץ של רעיון לאפליקציה שמשתמשת  ברשימת מתקני כושר בגינות ציבוריות, רשימת מקלטים ציבוריים, או תחנות עגינה תל-אופן. אבל המידע שם, וסבבה, ואולי זאת לא "עיר חכמה" כיום כמו שטוענים ביח"צ, אבל אני לא פוסל אפשרות עתידית.

גם השנה לא אהיה בפסטיבל איקון (דמעה), אבל זה לא מפריע לי להציץ בטעימות ראשונות מהתוכניה שלהם.

חנן כהן אסף את דפי הפייסבוק של כל הספריות בישראל.

תמונה: תערוכת צעצועים נוסטלגיים:

יומיות 15.08.2015: תל אביב – עיר העתיד, דגימות תוכניה מאייקון, פייבל הסתיימה ועוד (ועוד!)

[תודה לרינת קורבט] 12 פודקסטים שכל חובב מדב"פ חייב להאזין להם. חוץ ממני כמובן. אני לא מאזין לפודקסטים.

טכנולוגיה א': טים או'ריילי שואל: What the fuck? כתבה נהדרת שמתחילה במשפט:

"What the fuck?! בסן פרנסיסקו ל – Uber יש פי שלוש הכנסות מסך ההכנסות שהיו לכל תעשיית המוניות והלימוזינות קודם" WTF?!

טכנולוגיה ב': אורקל עושים פרסומת תובעים את גוגל. כי גוגל הרסה את ג'אווה. מסתבר שהטלפונים של אנדרואיד מגיעים לקהל עם אלפי שורות של קוד המקור של ג'אווה (שהקהל רואה את כולו). רק ששורות הקוד האלה, שייכות לאורקל, שמתלוננות על הפרת זכויות יוצרים. ליבי ליבי על מלחמה של שתי חברות עשירות.

חמש תוכניות אנימה שאתם חייבים לראות בקיץ 2015.

Syfy ממשיכים להסריט הכל. הפעם: סדרת טלוויזיה ע"פ שער של פרדריק פול [ביקורת שלי].

פייבל, אחת מסדרות הקומיקס הגדולות בהיסטוריה (והמומלצת בטירוף), הסתיימה שבוע שעבר. מה צופן העתיד לחברת ורטיגו עכשיו כשאין לה יותר את פייבל?

ערכת הכימיה הביתית המושלמת. זה מה שכל ילד חנון כמוני תמיד חלם לקבל. 600 דולר בפרוייקט מימון המוני. מומלץ אם יש לכם כסף וילדים.

ערכת כימיה לילדים

3 תגובות

  1. D! פה ועכשיו הגיב:

    מה ז"א מה עושים עם רשימת מתקני כושר בגינות ציבוריות? אפליקציית הכרויות כושר.

    • ניימן הגיב:

      עזוב הכרויות. TrainAlong. לאנשים שרוצים ללכת עכשיו לעשות מתח בגינה ציבורית, אבל מעדיפים לעשות את זה ביחד.

      • יעל ר. הגיב:

        אם כבר, אשמח לאפליקציה שיורה קרני לייזר על ילדים מעיקים שקופצים על מכשירי הכושר הללו ולא מבינים מה זה עושה ומסרבים לזוז כדי לאפשר לך להתעמל, ואיתור הוריהם שעסוקים בסלולאר בזמן הזה מכדי להשגיח עליהם (וממילא לא אכפת להם, עד שהילדים יחטפו איזה מכשיר זז בראש ואז הם יתלוננו ש"אבל לא ראיתי את השלטים בכל מקום של 'השימוש מגיל 14 בלבד'") כדי לירות עליהם גם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting