היחידים שלמדו משהו ממלחמת העולם השניה

מה למדו ארצות העולם ממלחמת העולם השניה?

היחידים שלמדו משהו ממלחמת העולם השניה
[מקור. CC]

ארה"ב למדה שמדיניות הבדלנות שגויה. היא יישמה את זה בהתחלה עד שהפכה לבולדוג צעקני שנושך רק כשפוגעים בו אישית.

שוויץ למדה שלהסתיר כספים זה רע… סתם. שוויץ לא למדה שום דבר. היא עשירה מדי בשביל ללמוד.

בריטניה? לבריטניה דווקא לא היה הרבה מה ללמוד. הן היו הטובים במלחמה. אולי חוץ מזה שהם לא קיבלו פליטים יהודיים. לקח שהם הפנימו במלואו כשסגרו את מעבר הגבול בין אנגליה לצרפת ואמרו לצרפתים "סורי, לכם יש יותר מקום".

וישראל? זו פצצה פוליטית אז בואו לא נכנס לזה, אבל כן אזכיר את המשפט "אל תעשה לחבריך מה ששנוא עליך" בהקשר הפליטים.

זרים שגרים בגרמניה עלולים לחשוב שלא למדו שם כלום מהשואה. ברמה הפרסונלית הגרמני הממוצע נמצא שלוש רמות אפתיה מתחת לעמיתו הישראלי, ולא יהסס לתפוס כסא של זקנה באוטובוס אם "זה לפי החוק".

רק שהלקח שהגרמנים היו צריכים ללמוד היה תמיד ברמת העדר.

אתמול התאספו מאות אנשים בתחנות הרכבות השונות בגרמניה לתת קבלה פנים של גיבורי מלחמה לגיבורים שהגיעו לארצם.

ויש שיגידו שזה מראה שהגרמנים הם היחידים שלמדו משהו ממלחמת העולם השניה.

2 תגובות

  1. ניימן הגיב:

    לפני שיבואו בתלונות: כן, אני מודע לכך שמחנות פליטים גם נתקפו בגרמניה שבוע שעבר. הגרמנים הם לא מיקשה, ויש שם נאצים (כמו בכל ארץ אחרת).

  2. מרק ק. הגיב:

    הממממת כן זה קל להיות צודק כאשר הבעיה נמצאת 12 שעות נהיגה ושתי מדינות עם צבא ומשטרה סבירים ממך. לא זוכר שגרמניה פתחה נציגות בגבול הונגריה סרביה ומפעילה רכבות ממשלתיות שיעבירו את האנשים לתוך גרמניה בצורה ישירה. וכמובן שהפליטים ה"סוריים" שהם מוכנים לקלוט הם לא כתוספת אלא על חשבון פליטים ממקומות אחרים.
    וכמובן גרמניה מצפה שהם יתחלקו בצורה שיוויונית בכל מדינות האיחוד ולא רק בגרמניה…..

    ולא שאני מנסה להיות ציני לגבי מה שמרקל והגרמנים עושים, אבל יצירת אוכלוסיות לא הומוגניות זה בדיוק הפוך מהלקח של מלחמת העולם השניה ושל הפתרונות לסכסוכים עתיקי יומין (יוון-טורקיה, צכיה-גרמניה ובטח עוד) שכללו בעיקר העתקת (שם יפה לגירוש) אוכלוסיות ממדינה אחת לשניה. וזה לא נגמר בשנות החמישים וההתפרקות למדינות אטניות המשיכה עם פירוק יגוסלביה וצכוסלובקיה.
    אז לא, למעשה חופש תנועה ומגורים לכל אחד ללא קשר למוצא האתני שלו לא קשור כלל למלחמת העולם השניה.

    הייתי לפני שבועיים בהונגריה ואוסטריה וזה שימש כטריגר ללימוד ההיסטוריה של המדינה הזו (הונגריה היתה תחת כיבוש דה פאקטו אוסטורי רוב האלף השני) והדבר הכי חשוב שלמדתי הוא שאף אחד בישראל לא מנסה אפילו ללמד אותנו את ההיסטוריה של אירופה אם אין שם מעורבות יהודית כלשהי ויש הרבה היסטוריה מורכבת שכדאי להבין אותה אם רוצים להבין את שתי מלחמות העולם (וגם למעשה את תחילת הציונות המדינית) אז נראה לי שאנחנו ממש חסרי ידע מספיק בשביל לטעון ש X הוא תוצאה של מלחמת העולם Y.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting