יומיות 17.09.2015: הארי פוטר ותורת הקבוצות, המלצות מדב"פ של עורכי ספרים מפורסמים, הלהיט החדש של עולם הפנטזיה, הנדסה גנטית ועוד

נכנסנו לחנות עתיקות בליכטנשטיין. יש שם מבחר מוזרויות אדיר. הבעלים, איש בן 30-40 עם לחיים סמוקות, אמר שהמבנה היה פעם חוות הוריו.

אמרנו לו שהוא צריך להקים אתר לחנות. "אין זמן.. אין זמן.." הוא ענה. "מסיבות טובות?" קרצתי לו, "הרבה לקוחות?"

פניו נהפכו עצובות תוך שניה. "ההפך. אין לקוחות. בקושי גרים אנשים במדינה. ולתיירים אין איך לקחת את הדברים פה במטוס. אני עובד כמו חמור, ובקושי מרוויח. והכל כל כך יקר במדינה הזאת…"

עם כל השוני יש דומה בין עניי תל-אביב והפשוטים שבתושבי אחת מהנסיכויות העשירות בעולם.

לינקים: אתה קורא סיפור מד"ב משנות ה – 30-50, ורואה שהם חשבו שאנרגיה אטומית תציל את העולם. בסיפורים משנות ה – 60-70 אנחנו מיישבים את כל הכוכבים בייקום. כיום סיפורי הסינגולריות חוזים שנעלה בקרוב את התודעה למחשבים.

אם יש משהו שמד"ב הוכיח, זה שלהקצין רעיון טרנדי זה דרך גרועה לחזות את העתיד.

עכשיו עושים את זה עם הנדסה גנטית. תינוקות מהונדסים? נחזיר את הממותות לעולם? סושי זוהר בחושך?! תגידו לי, מאיפה אנשים מביאים את הרעיונות הללו?

יחד עם הרעיונות הללו הגיעה השאלה: האם צריך להתיר למדענים לעשות ניסויים מטרידים כאלה? התשובה? כנראה שחייבים לפי החוק. לפחות בארה"ב.

תמונה: ג'ק וסאלי מהסיוט שלפני חג המולד, בחילופי מין. תמונה של Sakimichan.

יומיות 17.09.2015: הארי פוטר ותורת הקבוצות, המלצות מדב”פ של עורכי ספרים מפורסמים, הלהיט החדש של עולם הפנטזיה, הנדסה גנטית ועוד

המלצות צפיית טלוויזיה לעונת הסתיו. חברים, יש מצב שבאמת יש יותר מדי דברים בטלוויזיה? עודף שפע זה רע, נכון?

פייסבוק: תראו מה זה דיסאינפומציה עיתונאית. NBC דיווחו שפייסבוק עובדת על כפתור "לא אהבתי" (בערך). זה הכניס את כל האינטרנט לסחרחרה.

רק שמארק צוקרברג אמר בכלל משהו אחר! פייסבוק עובדת על כפתור "אני משתתף בצערך". כלומר, משהו שאפשר ללחוץ עליו אם מישהו כתב שהכלב שלו חולה. מתבקש לחלוטין.

כל שאר הפוסט יהיה ענייני והמלצות מד"ב:

– שרה מונט, מחברת The Goblin Emperor (שהגיע למקום השני בפרס ההוגו השנה), ממליצה על ספרים שדומים לזה. הטעם שלי ושלה זה כמו שתי רכבות שנוסעות לכיוונים מנוגדים.

SFF Editors הוא עמוד פייסבוק חדש בו עורכי המד"ב המובילים בעולם ממליצים על הסיפורים הטובים בשוק.

– The Traitor Baru Cormorant הוא ספר פנטזיה אפית שפתאום החל לקבל השבוע ביקורות חיוביות כאילו אין מחר. רק תקראו את הביקורת של Tor! הסופר, סת' דיקנסון, כתב בעבר למשחקי מחשב – וכבר יש דיון איתו ברדדיט.

סרטון קצר על מפגש של שני רובוטים כורים בכוכב מבודד.

הקומיקס על הארי פוטר ותורת הקבוצות קורע לדעתי. אם כי אנשים שלא מכירים את הפרדוקסים של הקבוצות ואת המשבר של המתמטיקה של תחילת המאה ה – 20 (שתי אסכולות נלחמו בחירוף נפש על הגדרת הבסיס הלוגי למתמטיקה) לא יבינו אותו.

3 תגובות

  1. יעל ר. הגיב:

    ועל אף היותה נסיכות עשירה, ליכטנשטיין מציעה שירות מיוחד של השכרת כל המדינה כולה לכל דורש תמורת 70 אלף דולר ללילה (נכון ל-2011, אולי מאז המחיר עלה).

    אפרופו "שאנרגיה אטומית תציל את העולם", יש סרט תיעודי מצוין בשם "הפיתרון הגרעיני – הבטחת פנדורה" (זה לפחות השם בתרגום) שמדבר על כך שלאנרגיה אטומית פשוט יצא שם רע עם השנים בגלל חוסר ידע ואינטרסים כלכליים, ולמעשה מדובר בפתרון ירוק, אקולוגי ובטוח יחסית לאלטרנטיבות, שיכול להציל את משבר האנרגיה של העולם. הסרט גם עוקב אחרי פעילי איכות סביבה שהיו ממתנגדי האנרגיה הגרעינית ו"עברו צד". מאוד מעניין ומעורר מחשבה.

    • ניימן הגיב:

      הקטע עם ההשכרה של ליכטנשטיין היה מתיחה מ – 2011:) (כוס קפה שם עולה בערך 70,000 דולר).

      לא מכיר את הסרט, אבל הוא נשמע לי חד צדדי משהו, לא?

      • יעל ר. הגיב:

        במקרה נחשפתי לחלק מהדברים שנאמרו בסרט שנים קודם, בהרצאה כלשהי. הסרט בסופו של דבר גורם לך לחשוב, ובעיקר להבין שכדאי לחפש בעצמך עובדות, כי לא פעם ה"מידע" כביכול שמוצג הוא מוטעה או מטעם. בעיניי לגמרי שווה צפייה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting