יומיות 03.10.2015: ספרי המדב"פ הטובים ביותר של אוקטובר, משחק ברווז וערב מפתחי משחקי מחשב בהאקרספייס, טרילוגיית קוטל המלכים, פורומים לקוסמים ועוד ועוד

הייתי אתמול ב – C-Base (אחד ממועדוני ההאקרים של ברלין). נפלתי שם, בשיא המקריות, על ערב מפתחי Unity. שזה אומר בשפה אנושית: ערב מפתחי משחקי מחשב.

מהר מאד זה התפתח לערב פיצה ומשחקי מחשב. הם חיברו מחשב וארבעה ג'ויסטיקים למסך בגודל מסך קולנוע, והתחילו לשחק במלא משחקים שאני לא מכיר. למשל – The Duck Game: ארבעה ברווזים באנימצית שמונה ביט שמנסים להרוג אחד את השני. נראה מרהיב על מסך ענק:

השחקנים התחלפו כל הזמן, והציעו לי ג'ויסטיק להשתתף בכל משחק חדש שעלה. אחרי זה קיבלתי המון הרצאות פרטיות על פיתוח משחקי מחשב. אניווי, יום שישי הראשון של כל חודש בסיבייס. מומלץ לגיקים כבדים שנמצאים בברלין.

לינקים: טרילוגיית קוטל המלכים של פטריק רות'פס הופכת לסדרה, סרט ומשחק מחשב(!). הנה ההכרזה המאד ארוכה של רות'פס. הנה דעתי בנידון:

ראשית, וואו!! יאי! איזה יופי טופי! שני הספרים הראשונים בסדרה [ביקורת ספר א', ביקורת ספר ב'] הם יצירות מופת לדעתי (בעיקר השני). השלישי טרם יצא.

שנית, אופוס, שבדיוק לקחו סיכון אמיץ והחליטו לתרגם את הספר השני, בטח ממש חוגגים עכשיו.

שלישית, רות'פס ממש בעניין, והוא הכי לא הבחור שרץ למסחר עצמו בשביל נזיד עדשים. מה שאומר שאני ממש מצפה לתוצאה.

תמונה: Duck Game! למה ציפיתם אחרי הסיפור למעלה?

משחק ברווז

The Genii Forum הוא כל מה שחלמתי עליו בגיל 14. פורומים תוססים לקוסמים, מקצועיים וחובבנים.
מהדברים שבשבילם הומצאה האינטרנט.
———————-

טרנס טאו, המתמטיקאי החביב על הבלוג, מעביר קורס חדש: הבסיס של תורת ההסתברות. כרגיל אצל טאו, טקסט מלא של כל ההרצאות מופיע אצלו בבלוג. צפו לרמה גבוהה מאד של הסתברות.

אני שוקל לעקוב אחרי ההרצאות משלוש סיבות: ראשית, הסתברות זה חור בידע המתמטי שלי. שנית, טאו כותב בחסד. ושלישית? אני חש שמבחינת ההיסטוריה של המתמטיקה, העידן שלנו ייזכר כ'עידן ההסתברות'. רוב התותחים הגדולים עובדים בתחום והרבה זוכי מדליות פילדס מגיעים משם.
——————

יש פה מדעני מחשב? כתבה בסלאשדוט מדברת על השוואת מחרוזות. השיטה הטובה ביותר הידועה היא גם איטית וגם די פרימיטיבית. נשאלת השאלה: האם קיימת שיטה טובה יותר.

צמד חוקרים מ-MIT הוכיח עכשיו ש: לא!. השיטה הנוכחית היא האופטימלית מתמטית. אם כי כל זאת בהנחה שמשהו שנקרא strong exponential time hypothesis נכון. וזה האחרון טרם הוכח, אז לכו תדעו..

תמונה 2: גלרייה מרהיבה של ייצורים דמויי אנוש קפואים בתוך גוף זכוכית.

יומיות 03.10.2015: ספרי המדב”פ הטובים ביותר של אוקטובר, משחק ברווז וערב מפתחי משחקי מחשב בהאקרספייס, טרילוגיית קוטל המלכים, פורומים לקוסמים ועוד ועוד

אוקטובר פה ואיתו רשימות הספרים החדשים הכי טובים של אוקטובר. הנה אחת. הנה עוד אחת.

מה שמוזר זה שבכל הרשימות מככב האביר משבע הממלכות של ג'ורג' מרטין: ספר שמאגד כמה נובלות שכתב מרטין, שמתרחשות 90 שנה לפני שיר של קרח ואש. מה שמוזר זה שהספר יצא בעברית לפני כמה חודשים! הכצעקתה?

עוד ברשימות: אן לקי סוגרת את הטרילוגיה שהחלה ביושרה שניונית. קמרון הארלי מוציאה המשך לרומן הפריצה שלה, The Mirror Empire. ואולי הספר שהכי מסעיר אותי: Doctor Who: City of Death – ע"פ סיפור של דאגלס אדמס!
——-

לסיום: עשרת הכינויים המלהיבים ביותר בהיסטוריה. כיף של קריאה עם באג קטן: בלאדי מרי לא שם!

4 תגובות

  1. עומר הגיב:

    על טעם ועל ריח וגו', אבל לטעמי טרי טאו אולי מתמטיקאי מצויין, אבל מורה גרוע (כנראה שילוב נפוץ בהרבה מהשילוב ההפוך).

    בכל אופן, אם אתה בעניין של ללמוד קצת הסתברות, אז למזלך רצה הגורל ואחד מספרי הלימוד הכי-טובים-אי-פעם-בכל-עניין-שהוא נכתב במקרה בדיוק על הנושא הזה: Probability Theory: A Comprehensive Course של Achim Klenke. מומלץ אפילו אם אתה לא מתעניין במיוחד בהסתברות 🙂

    לינק: http://www.amazon.com/dp/144715360X/

    • ניימן הגיב:

      מורה לא טוב בקטע של להרצות או בקטע של לכתוב? כי אם זה להרצות אנחנו מסכימים לגמרי (מרצה נוראי), אבל את רשימות הקורסים שלו (ובכלל את הכתבים המתמטיים שלו) אני ממש אוהב.

      תודה על הספר. בהחלט אבדוק אותו.

  2. רועי הגיב:

    האביר משבע הממלכות יצא בהרבה מקומות בעולם, מלבד ארצות הברית. יש סיבה מאוד פשוטה לזה, הגרסה האמריקאית שתצא ממש בקרוב היא מאוירת, על ידי המאייר האגדי גארי סביני. שמאייר ממה שהבנתי כמעט כל עמוד בספר. אני כבר הזמנתי מראש. מרטין כתב על זה בבלוג שלו והוא מאוד מתלהב.

  3. פשוט יעל הגיב:

    במסגרת הצפייה שלי בדוקטור הו מהתחלה, צפיתי לא כ"כ מזמן ב-City of Death (נדמה לי שזה אפילו היה המקבץ האחרון שראיתי בינתיים, אני באמת צריכה קצת להתקדם בהזדמנות). חביב בהחלט, ומה שיותר מגניב, העלילה שלו היוותה גם את הבסיס ל"סוכנות הבילוש ההוליסטית של דירק ג'נטלי" – בשינויים רבים, כמובן, אבל מגניב לראות ולהשוות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting