יומיות 15.10.2015: פרסומות באתרים, סרטוני האנימציה האבודים של טרי גיליאם, תזמורות סימפוניות ומשחקי מחשב, איך ה-NSA פורץ הצפנות בלתי פריצות? יום בחזרה לעתיד ועוד

הבלוג מתכונן לנסיעה להאקפסט בהאנובר. שזה סוג של פסטיבל האקרים. אין לי מושג כמה גדול או מה יהיה שם. מעולם לא הייתי בכזה.

לינקים: אני מסכים עם כל מילה שכתב ארז בתגובות ביומיות אתמול. לגמרי דעתי, למרות שלא ידעתי את זה עד שקראתי אותו.

"…יש יותר מדרך אחת לפרסם באתר. למעשה, אפשר לפשט את כל הדרכים לשתיים:
– הדרך המטרידה (שבה דוגלים רוב האתרים הגדולים בישראל).
– הדרך הנחמדה (שזה הכיוון אליו עוברים המוני אתרים גדולים בעולם).

לא מעניין אותי כלום, מצידי אתרים שמפרסמים בדרך הבוטה שמציקה לקרוא באתר, מצידי שיפסידו כסף. לפני כמה חודשים כשגיליתי על המעבר של אתרים לפרסום צנוע, עשיתי שינוי מחשבתי והוספתי את האתרים שאני אוהב לווייטליסט ואני שמח שהם מרוויחים עלי טיפה.

יותר מזה, לפני כמה שבועות קיבלתי הודעה מהאדבלוק שלי, שהם מתחילים עכשיו לאפשר פרסומות שנחשבות ל- acceptable, שזה למעשה הפרסומות הלא מטרידות (כמובן שיש אפשרות לחסום גם אותן, אבל אדבלוק ממליצה לא לעשות זאת מהסיבות המובנות).

למעשה המייסד הודיע שזה הדבר שאליו כיוון מראש כפיתח את האפליקציה:
"For years I have wanted to help make it easy for you to see useful ads and block annoying ones."

אני מכבד מאוד את הגישה של אדבלוק. יש להם אפילו כללים מאוד ברורים למה נחשב כ- acceptable ad, ואפשר למצוא את כל המידע פה.

זו הכתבה שהתחילה אצלי את השינוי המחשבתי הזה שהזכרתי לגבי פרסומות באתרים אהובים. לא כתבה מושלמת, אבל היא גרמה לי להתחיל לחשוב בביקורתיות על הנושא."

תמונה: ב-21 באוקטובר, יום רביעי הבא, מגיע מרטי מק'פליי לבקר אותנו מ-1985. מה שאומר: יום בחזרה לעתיד!

ידידי הבלוג, Panda/14 יצאו עם שורת עיצובים לקראת המאורע. תוכלו לרכוש אותם או אונליין, או בהקרנת הטרילוגיה שמארגן עין הדג באותו היום.

למי שבברלין: מסיבת בחזרה לעתיד בסיבייס. מי בא?

יומיות 15.10.2015: פרסומות באתרים, סרטוני האנימציה האבודים של טרי גיליאם, תזמורות סימפוניות ומשחקי מחשב, איך ה-NSA פורץ הצפנות בלתי פריצות? יום בחזרה לעתיד ועוד

כל מי שלמד את הבסיס של קריפטולוגיה, יודע שקיים כבר שנים אלגוריתם לא פריץ: ה-RSA. אז אם יש כזה אלגוריתם, איך זה שה-NSA פורצים את כל ההצפנות?

מאמר אקדמאי חדש שופך אור על הנושא: מסתבר שכדי לייעל את המימוש, אפשר לבחור כמה מספרים ראשוניים סטנדרטיים בשביל ההצפנה. זאת שיטה שמאד קשה לפרוץ אותה – אבל בניגוד לשיטה המקורית – אפשר.

רק שבמעבר מהאקדמיה למימוש, התוכניתנים שכחו את ההבדל בין "קשה מאד" לבין "בלתי אפשרי", והשתמשו בשיטה הלא מושלמת. ה-NSA מצידם, עשו מבצע פריצה בקנה מידה היסטורי (הכי גדול מאז מכונות אניגמה) ופיצחו את השיטה.

התבלבלתם? קורי דוקטורוב מסביר את זה טוב ממני.

—————————

כולם מכירים את מונטי פייטון, כן? אם לא, אז רוצו עכשיו (אבל עכשיו!) לצפות במונטי פייטון והגביע הקדוש. השנה חוגגים 40 שנה לסרט. לכבוד המאורע שיחררו 15 דקות של אנימציה "אבודה" של טרי גיליאם באיכות HD. סרטונים שהוא יצר לאורך השנים ולא נכנסו לתוך הסרטים.

הסרטון מגובה בהסברים של גיליאם. ואני חייב לומר: הם נראים נהדר באיכות הזאת.

IO9 עפו לגמרי (אבל לגמרי) על הסיפור הקצר Skullpocket. מה שהם כינו 'אחד מסיפורי המד"ב הטובים של השנה, ואחד הסיפורים הקריפיים ביותר מזה שנים". מחכה לכם שתקראו אותו פה (ואז תחזרו לחוות דעה בתגובות).

—————————

תמונה 2: שיחזור של החומה הצפונית ההיסטורית של העיר רומא. בלגו(!!).

עיר ישנה מלגו

ממשלת גרמניה הוציאה חוזר מיוחד להורים: תפסיקו להפיץ תמונות של הילדים שלכם בפייסבוק! הטענות: א. מספקים חומרים לפדופילים. ב. הילדים יכולים, כשיתבגרו, לא להעריך את זה שחשפו אותם ברשת בלי לשאול אותם.

תראו, אני עקרונית לא מת על תמונות בפייסבוק. אבל למה לכל הרוחות מחווה המשטרה דעה בנושא שהוא סוציאלי לגמרי?! הגרמניים בינתיים עשו יותר מאלף shares לחוזר המשטרתי.

—————————

הבחור הגאון הזה בנה את הפטיש של תור. כלומר, פטיש שרק הוא יכול להרים. גאון.

כבר שנים שמוזיקה קלאסית הולכת ומאבדת מזוהרה בארה"ב. קשה למכור כרטיסים באומה שמקדשת תרבות פופ. תזמורות הענק חיפשו דרך לשרוד ומצאו נישה חדשה: מוזיקה למשחקי מחשב.

כתבה על איך משחקי המחשב הצילו את התזמורות הסימפוניות.

3 תגובות

  1. melquiadess הגיב:

    תיקון קטן, ההתקפה שפורסמה איננה על RSA, אלא על Diffie-Helman.
    DH הוא גם לא בדיוק אלגוריתם הצפנה, אלא אלגוריתם להחלפת מפתחות.

    אבל בסופו של דבר הנזק לא פחות משמעותי. אם הם תוקפים את אלגוריתם החלפת המפתחות, אז יש להם ביד את מפתח ההצפנה שתואם במהלך האלגוריתם, ומכאן הם יכולים לפענח כל שיטת הצפנה שתבחר, לא משנה עד כמה חזקה.

  2. אפרופו בחזרה לעתיד, פפסי משיקים מהדורה מיוחדת של משקה פפסי פרפקט שמרטי מק'פליי שתה ב-2015
    http://backtothefuture.wikia.com/wiki/Pepsi_Perfect

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting