יומיות 29.10.2015: השגשוג של משחקי ה-PC, פרס הפנטזיה הבריטי, באק רוג'רס, כלב ועפיפון, האבטחה של האינטרנט של הדברים ועוד

אירוע מעניין נרשם אתמול בפאב כשנכנסתי עם גרמני לדיון על חובת חבישת קסדה בזמן רכיבת אופניים. זה נגמר בכך שהוא, אהמ, בהיעדר תיאור טוב יותר – התפוצץ עלי.

לינקים: אני יושב פעם-פעמיים לשבוע לאחרונה במרתף של סיבייס, ורואה מה עושים גיקים הארדקור. ואתם יודעים מה הם עושים? משחקים במשחקי מחשב. כל הזמן!

מדי כמה שנים מנסים להספיד את משחקי המחשב. אומרים שהקונסולות השתלטו על הכל. שכולם משחקים בסלולרי. אבל הנה: ב-Defense of the Ancients 2 משחקים 1.2 מליון שחקנים ביום, ב-Counter-Strike: Global Offensive כמעט תשע מאות אלף, וב-League of Legends משחקים 27 מליון איש כל יום! ואלו משחקים על המחשב! עם מקלדת, עכבר ומסך גדול!

יש שתי סיבות עיקריות לשגשוג הנוכחי של משחקי המחשב: Steam ו-eSports.

סטים אומר: משחקים שמשחקים בסטרימינג. קל לקנות אותם, לא צריך להתקין, ואפשר לשחק מכל מחשב בעולם. מה שגם שהתפתחה קהילה ענפה בנושא.

eSports זה גיימינג כספורט. שחקני מחשב מקצועיים ותחרויות עם כמויות אדירות של צופים. איך זה משפיע על כמות שחקני המחשב? כי תחשבו על נער או נערה מכורים למשחקי מחשב. אם פעם זה היה נראה כמו בזבוז זמן, כיום יכול להיות שהם מפתחים קריירת eSports מצליחה. במילים אחרות: זה נותן חלום ומוטיבציה לשחק.

כתבה על איך eSports וסטים הצילו את עולם משחקי ה-PC.

תמונה: ליל כל הקדושים בפתח, ויש אנשים שלוקחים את עניין קישוט הבית לכבוד המאורע בצורה רצינית מדי:

יומיות 29.10.2015: השגשוג של משחקי ה-PC, פרס הפנטזיה הבריטי, באק רוג’רס, כלב ועפיפון, האבטחה של האינטרנט של הדברים ועוד

פרס הפנטזיה הבריטית הוענק, והזוכה בקטגורית הרומן הוא.. Cuckoo Song של פרנסיס הרדינג. מודה, מעולם לא שמעתי על הספר, אבל כך גם Niall Alexander מ-Tor אז אני בחברה טובה. הוא גם סוקר את כל הטקס והזוכים בצורה מצוינת. שימו לב איך שמו של לביא תדהר שלנו משורבב שם בנונשלנטיות שכזאת כמועמד מוביל.. (בקטגורית אוסף הסיפורים).

—————————

עם כל הכבוד לחוקי זכויות היוצרים, עושה רושם שאף אחד לא באמת מבין אותם. אחרת למה צריך משפטים של שנים כדי לקבוע על כל דמות ויצירה אם יש עליהם זכויות יוצרים או לא?

עכשיו יש משפט לגבי באק רוג'רס. האיש שנוסע בזמן 500 שנה לעתיד. וכאילו סבבה, שיהיה ברשות הציבור. דמות מעניינת ולא איכפת לי אם פתאום יהיו עליו טריליון יצירות.

—————————

השוואה מפורטת בין פלייסטיין 4 ל-xbox one, שנתיים אחרי שהם יצאו. לא שיש לי כוונה לקנות אחת מהקונסולות הללו, אבל מעניין לקרוא.

—————————

סרטון מקסים על כלב ועפיפון. עבודת סיום תואר ראשון של סטודנטים מלוקסמבורג (אם הבנתי נכון):

כתבה על בעיות האבטחה של Internet of things. מתחילה במשפט המצחיק הבא:

Twenty years ago, if you told me my phone could be used to steal the password to my email account or to take a copy of my fingerprint data, I would've laughed at you and said you watch too much James Bond. But today, if you tell me that hackers with malicious intents can use my toaster to break into my Facebook account, I will panic and quickly pull the plug from the evil appliance

 

תגובה אחת

  1. רוני הגיב:

    הגברת שצבעה את הבית של ההורים שלה להלואין היא צלמת/אופה/מעצבת עוגות מוכשרת (ויפה להפליא) עם נטייה למקברי. יש לה אינסטגרם מאד מאד שווה:
    https://instagram.com/christinehmcconnell/

    לנושא האינטרנט של הדברים – חשבון טוויטר משעשע שהמוטו שלו הוא:
    The Internet of Shitty Things is here. Have all of your best home appliances ruined by putting the internet in them!
    https://twitter.com/internetofshit

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting