יומיות 03.11.2015: תוכנת הצ'אט של Tor, טריילר לפריצ'ר, השלבים הקשים ביותר של מריו, מי צינזר את רוג'ר ראביט ועוד

הייתי בסופ"ש באוסלו. אם נסכם אותו בקצרה: נורווגים גורמים לגרמנים להיראות כמו לטינו.

לינקים: השם Tor מפורסם בתור דפדפן לגלישה אנונימית, שאפשר להיכנס איתו לאתרי Darknet (אם נפשט את העניין). בסופ"ש שיחרר הארגון תוכנת צ'אט. קוראים לה: Tor Messenger. היא מצפינה את ההודעות, וגם מסתירה את מיקום המצ'וטטים.

התקנתי, וההתרשמות שלי היא: אני לא מצליח להתחבר לכלום. ג'ימייל מחשיב אותה כ"תוכנה לא בטיחותית" (פפף, בטח). אפילו שרת ה-xmpp (פרוטוקול צ'אט פופולרי) שלי לא מסכים להתחבר דרכה!

המהדרין יגידו, אגב, שבכלל לא צריך תוכנת צ'אט של Tor; יש כבר המון תוכנות צ'אט מוצפנות. יש אפילו פלאגאינים לתוכנות, שמנתבים את כל הצ'אט שלכם דרך הרשת של Tor.

זה לא משנה. החשיבות של תוכנת הצ'אט של Tor היא לא בהצגת מוצר חדש. החשיבות היא בהנגשת צ'אט מוצפן לציבור הרחב. כי בשנים האחרונות Tor יצרו מותג. הם יצרו משהו שאנשים מאמינים בו. אנשים חושבים ש-Tor מקצוענים. שהמוצרים שלהם עובדים.

אז Tor Messenger הוא אולי לא תוכנת הצ'אט המוצפנת הראשונה (ממש לא), ואולי לא הטובה שבהן (בינתיים, ממש ממש לא), אבל נראה לי שמהר מאד היא תהפוך למוכרת ביותר.

בחדשות Tor נוספות: Onion, הסיומת של אתר Tor, הוכר כסיומת אינטרנט רשמית.

תמונה: IO9 סיכמו את תחפושות ההלאווין הטובות ביותר בעולם, מהדורת 2015.

תחפושת

יש משחק בשם Mario Maker. לא בטוח שכולם פה מכירים אותו. המטרה שם היא לבנות שלבים של סופר מריו. נשמע כיף, כן?

חודש שעבר שיחרר בחור בשם PangaeaPanga שלב שישר הוכתר בתור "שלב סופר מריו הקשה ביותר בעולם". מתוך 1.7 מליון הפעמים שניסו לשחק בו, רק 41 הצליחו עד הסוף!

רק שאם תשאלו את PangaeaPanga, זה אחוז הצלחה גבוה מדי. הוא היה מעדיף שהמספר לא יעלה על 10. אז הוא ישב והחל ליצור שלב "אפילו יותר קשה!".

בינתיים, כל עניין ה"שלב הקשה ביותר" התחיל לקבל באז. מה שאומר שיותר ויותר אנשים ניסו לבנות שלבים כאלה. המצב עכשיו הוא ממש תחרות קשה על תואר "השלב הקשה ביותר בעולם".

Kotaku סוקרים את המתמודדים בתחרות. לא ממליץ לנסות לשחק בהם, אבל כן לצפות בסרטונים. זה יפה מרוב קושי.

—————————

צבעים. הדבר הזה שכולנו מקבלים כמובן מאליו, הם תולדה של אלפי שנות פיתוח. לכל צבע יש את הסיפור וההיסטוריה שלה. ואם תדברו עם היסטוריונים של צבעים (יש דבר כזה מסתבר), תשמעו כמה סיפורים מרתקים.

קורווין בריגס הוא היסטוריון צבעים וגם צייר קומיקס. הוא שילב את שניהם ביחד לקומיקס חמוד במיוחד. הנה טעימה ממנו:

יומיות 03.11.2015: תוכנת הצ’אט של Tor, טריילר לפריצ’ר, השלבים הקשים ביותר של מריו, מי צינזר את רוג’ר ראביט ועוד

המדריך המלא לסרטי רוחות רפאים. ממש לא רק מכסחי השדים. יאי, אני מת על סרטי רוחות רפאים.

—————————

עורכי הוצאת Tor בחרו את סרטי ההלאווין האהובים עליהם. תמצאו שם את צ'רלי בראון, צעקה ועוד המון סרטים שנכנסו לרשימת הצפיה שלי.

—————————

כולם מכירים את מי הפליל את רוג'ר ראביט. הוא אחד מסרטי האייטיז הטובים ביותר, ותופס אצלי מקום של כבוד לצד הנסיכה הקסומה, בחזרה לעתיד ומכסחי השדים.

אבל מעטים מכירים את 'מי צינזר את רוג'ר ראביט'. הספר עליו מבוסס הסרט. Tor.com חוזרים לסקור את הספר, בפרספקטיבה של יותר משלושים שנה.

—————————

פרוייקטי מחשב נכשלים. אפילו המקצוענים הגדולים ביותר, כמו גוגל, מוציאים פרוייקטים כושלים (מי אמר משקפי גוגל?). אז למה זה קורה? Ieee למדו שורת כשלונות גדולה מהשנים האחרונות ומציגים: חמישה שיעורים שאפשר ללמוד מכשלונות של פרוייקטי ענק.

—————————

פריצ'ר הייתה אחת מסדרות הקומיקס האהובות עלי בכל הזמנים (הנה ביקורת עתיקה עליה). אז לכאורה אני אמור להתרגש מהטריילר לסדרה שמבוססת על הקומיקס. מעשית, תמיד דמיינתי את פריצ'ר כמשהו בתור יצירה עם דיאלוגים שנונים מהירים, ולא סדרה עם עשר שניות שקט בין משפט למשפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting