נגנז בגנזך 06.11.2015: הפופוליזם של מירי רגב, הגליית חתולים, נקמנות וערכים, כשרון מול עבודה קשה, מגזין תרבות חיפאי חדש, מדריך השיכור לשוק בשרונה ועוד ועוד

[נגנז בגנזך הוא טור שבועי שאוסף פוסטים ישראליים מהשבוע החולף. הוא נכתב בעזרת פורטל הבלוגים העבריים, גנזך הרשת. תעשו לבלוג לייק בפייסבוק?]

אחרי כמה שבועות חוזר נגנז בגנזך לחיים! מה קרה בבלוג בזמן הזה? המון המון המון דברים. ואם אתם חושבים שאתחיל לפרט את כולם, אז אתם משוגעים לגמרי.

הבה ונצלול למה כתבו אנשים מעניינים בעברית השבוע.

1. אביעד קליינברג מתייחס לעניין הגליית החתולים, ואומר:

"אם אתם חילונים, הדיון הזה בטרנספר החתולים נראה לכם מופרך ומוזר. חחחח. אבל מה שמופרך ומוזר באמת הוא העובדה שאתם, אנחנו, חיים בעולם שבו הדיון ההלכתי אינו שריד מן העבר וגם אינו תקנון שרק חברי מועדון ההלכה חברים בו."

2. בדרך כלל כשמוזכר מתחם שרונה, אני מתחיל בשורת תלונות בלתי נגמרת (למה הם לא הרחיבו את מרכז העיר מזרחה?!). לא כולם מבעסים כמוני. סנהדרינק יצרו את המדריך לצמא בשרונה מרקט.

3. איתן לשם מדבר על אחד הנושאים התרבותיים המעניינים של השנים האחרונות: מירי רגב, פופ ופופוליזם. הרקע הוא ההצעה שלה, שכמובן לא יצאה לפועל, להקים את גלגל"צ 2: גרסת גלגל"צ למוזיקה מזרחית.

הבעיה בפופוליזם זה לא שהוא מקדם הצעות רעות. הבעיה היא שהוא לא מקדם הצעות טובות אם הן לא סקסיות. וכל מי שעשה אי פעם משהו, יודע שדברים טובים צומחים מאלפי פעולות קטנות ואפורות. פעולות שממש לא מעניינות, עושה רושם, את מירי רגב.

4. מדע אחר דן בשאלה: למה מדע בדיוני הכרחי להישרדותנו?

5. יקירת הבלוג, נעמה סובול, הקימה (יחד עם אנשים נוספים) מגזין תרבות חיפאי חדש: המנדט. הוא נראה נהדר, כתוב נהדר, ואני הכי הולך לנבור בו לפני הפעם הבאה שאגיע לחיפה. אז אם אתם מהאיזור – לידיעתכם.

6. בספטמבר נכתב בעברית כנראה הפוסט הטוב ביותר אי פעם על אוכל בפרנקפורט. עכשיו הגרגרנית הייתה שם, ומדריך האוכל שלה לפרנקפורט גם לא רע.

7. אלי אשד ישב חקר וכתב: יצחק רבין בספרות ילדים עברית. בעשירי לנובמבר הוא גם מעביר הרצאה על הנושא.

8. אבק דיגיטלי בסיפור רגיש על מדיניות לא-רגישה של פייסבוק בענייני הנצחת המת.

9. אוהדי הפועל תל אביב, כמו הרבה פלגים בחברה הישראלית, הולכים לכיוון האלים. איציק אלפסי כותב להם טקסט שנכון לא רק לאוהדי כדורגל. נקמנות היא לא ערך הוא אומר. והוא צודק. נורא נורא צודק.

10. עודד קטש מתראיין לכלכליסט ומנפק שם כמה פנינים אמיתיות, כולל זאת:

"יש קונוטציה שלילית למילה 'כישרוני'. כשרון זה חשוב מאוד, אבל להביא לידי ביטוי את הכישרון שלך מצריך עבודה קשה. ובעיניי היכולת לקום בבוקר ולעבוד קשה, זה הכישרון. אני זוכר בסרט 'כנפיים שבורות' שהאמא הגיעה ליום הורים ואמרו לילד שם ש'חבל, יש לך פוטנציאל שלא תממש'. אז הילד ענה 'איך בכלל אפשר לא לממש את הפוטנציאל שלך?'. זה המשפט שסגר לי את הפינה, שהוריד לי את האסימון. אם יש שחקן שיכול לקלוע לסל כל זריקה, אבל הוא לא יקום כל בוקר להתאמן, זה הפוטנציאל שלו".

11. בכלכלה האמיתית מספרים: "שבדיה הופכת למדינה 'נקייה מנפט' – ישראל מקדמת תעשיית נפט מסוכנת בגולן".

בקטנה...
1. שרון דרוקר עושה טיזר לסרט שלו על קמפ דיוויד.
2. ב-11.11 מתקיים כנס נקודת מפנה לכותבים וכותבות מתחילים.
3. בדצמבר מתקיים קורס Creative Blogging של איריד פוגל בן חמו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting