יומיות 27.12.2015: דיווח ראשון מהקונגרס של Chaos Computer Club, וגם עוד די הרבה לינקים

אני בקונגרס של Chaos Computer Club בהמבורג. עניין שדיברתי עליו שלוש מליון פעם בחודשים האחרונים, אז אני מקווה שמישהו זוכר את זה.

הקונגרס הוא חוד החנית של האנשים הדיגיטליים העצמאיים באירופה. יש בו 13,000 מבקרים, שאחוז אדיר מהם משתתף באופן פעיל: מארגנים, מעצבים, מעבירים סדנאות, פותחים שולחנות לתחביב המאד מיוחד שהם משקיעים בו את החיים.

הבניין, היכל הקונגרס של המבורג, פשוט ענק. ויש גם דברים מחוץ לבניין מסביב. אני הולך פה כבר יותר משעתיים, ומרוב גודש היצע, לא קולט כלום.

בינתיים ראיתי את ה-Coffee Nerds, שמציעים לך לבחור אחד ממליון סוגי קפה, ולהשתמש באחת מטריליון שיטות להכין קפה. את הכל אתה צריך לעשות בעצמך, והתשלום הוא על בסיס 'שלם כמה שבא לך'. לקח לי עשר דקות להכין קפה במכונה שמפעילים אותה ע"י חשמל מאופני כושר ליד.

ראיתי גם מכונת כתיבה ענקית ויקטוריאנית שמחוברת לאינטרנט. אפשר לשלוח לה סמסים, או לכתוב בעזרתה סמסים לאחרים.

ואני מזכיר את שני אלו כי הם הדבר הראשון והאחרון שראיתי פה. כל השאר הוא בינתיים עירבוביה כאוטית של רשמים.

אז תפסתי פינה על הרצפה במסדרון צדדי, וכדי לחזור רגע למציאות: יומיות קצרות:

לינקים: אני יודע שקצת מוזר לשים לינק ראשי למכונת תופים ב-HTML5, אבל ממש התלהבתי מזה. זאת גירסת אונליין לרולנד TR-909, מכונת תופים מיתולוגית מהאייטיז (כך מספרים לי).

הבחור שעשה את זה הוא פיני שחי בברלין. והנה מה שממש מעניין אותי: איך הוא עשה את הסאונד? זה סינתטי או דגימות של תופים אמיתיים? כל היודע מוזמן להשיב בתגובות.

תמונה: התערוכה SQRRL של ג'ון ראסל היא יופי מקורי.

יומיות 27.12.2015: דיווח ראשון מהקונגרס של Chaos Computer Club, וגם עוד די הרבה לינקים

מכירים את בעית העצירה? אם למדתם מדעי המחשב אתם מכירים, ואם לא… אז אולי קצת קצרה היריעה מלהסביר את זה בבלוג.

משפט בעית העצירה הוא אחד הדברים המפורסמים שלומדים בתואר ראשון במדעי המחשב. ההוכחה הרגילה שלומדים שם נורא מגניבה (מבחינה רעיון) אבל קצת יבשה (מבחינת ניסוח). הנה דרך להוסיף להוכחה פלפל: ההוכחה בצורת שיר של דוקטור סוס!

—————————

עשר שנים כותב רם קיץ את בלוג האנימה המעולה(!!) AnimeOk. פוסט יפה לכבוד עשור של בילגוג.

—————————

Cold Feet. סרטון מחמם לב על שני צבים בקור מקפיא.

מכירים את זה שתעשית המוזיקה טוענת שהיא מפסידה סכומים אסטרונומים בגלל העתקות פיראטיות? זה הכל מבוסס על לוגיקה משונה, שעל כל עותק לא חוקי של אלבום, הם מפסידים X כסף.

אחד המקימים של Pirate Bay יצר ניסוי מעניין: סקריפט שמעתיק את Crazy  של גנרלס ברקלי מאה פעמים בשניה. אם הטענות של תעשית המוזיקה נכונות, הן יפשטו את הרגל עד מחר בבוקר. בואו נחכה ונראה.

—————————

מכירים את זה שאתם הולכים פעם בארבע שנים – או שנתיים בישראל – לקלפי ומצביעים? אבל למה זה ככה? למה רק פעם בארבע שנים (או שנתיים?). למה, בעידן ה-big data והטכנולוגיה, אי אפשר לעשות הצבעות רציפות. לא רק לכנסת, אלא על חוקים, תקנות וכל דבר בעצם?

אני לא בטוח שזה ייצור דמוקרטיה מוצלחת יותר. יותר סביר: זה ייצור עריצות הרוב. אבל הדיון בסלאשדוט עדיין מעניין.

2 תגובות

  1. שיה הגיב:

    לא מצליחה להבין למה לדעתך סרט האנימציה על הצבים בשלג שווה צפייה. אין בו שום פואנטה. האקדח מהמערכה הראשונה (חגורת הבטיחות) לא יורה במערכה הרביעית. הבחירה בצבים לא מוצדקת. אין שום איכות בעובדה שאלו צבים ולא זברות. סביר להניח שאם הגיבורים היו שני זקנים הסרט היה הרבה יותר מרגש, בגלל הנחישות. הסיום היה חסר משמעות. אם אחרי המאבק בשלג, הגיבורים היו מגיעים למגרש החלקה על קרח, זה היה נותן איזשהו טוויסט מגניב. וגם את הציורים של ג'ון ראסל ממש לא אהבתי.

    • ניימן הגיב:

      אהבתי (מאד) את האווירה והציורים שלו. בהחלט יש משמעות לבחירה בצבים. צבים הם יצורים איטיים, אולי אפילו מקושרים בתת-מודע לזקנה. אם היו לוקחים זברות (או שפנים), הייתה קונוטוציה אחרת לגמרי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting