יומיות 04.02.2016: אפל בדרך למטה? המלצות הקריאה השנתיות של לוקוס, זומבי-קפה של בוקר, פיתוח משחקים ב-HTML5 ועוד

10 מעלות בברלין בסופ"ש. אני אשכרה שוקל לצאת לטיול אופניים כפרי ביום ראשון.

לינקים: את מצב הלפטופ בברלין אפשר לסכם ככה: כל מי שהוא לא האקר או פאנקיסט, משתמש במקינטוש.

מצד שני, מה אפשר ללמוד מברלין על שאר העולם? זאת עיר שכולה פוזה, ואפל הם האמ-אמא של הפוזה. דברים שצריכים להדאיג את אפל: לאנשים פה יש מחשבים "ישנים", בני כמה שנים, והם לא חשים צורך להחליף. בנוסף: לאף אחד שראיתי אין סמארטווץ' של אפל. ל*אף אחד*.

האם אפל בדרכה לאבד את מקומה בחמש הגדולות של ההייטק? מכל החברות שם (גוגל, אמזון, מיקרוסופט, פייסבוק ואפל), זאת שהכי קל לי לראות "נופלת" היא אפל. חלק אדיר מהכוח שלה הוא היותה טרנד. וטרנדים, מעצם טבעם, בסופו של דבר עוברים מהעולם.

הגרדיאן בכתבה ארוכה ומעייפת על המצב של אפל. סלאשדוט מסכמים אותה, ואומרים: אפל צריכה killer device חדש.

תמונה: כשמחשב אמיגה נוצר ב-1985, הוא מהר מאד הפך לאפל של האייטיז. יענו, לדבר הזה שכל המעצבים צריכים. לאמיגה היו יכולות גראפיות שעולות על כל בני דורו. המשחקים שלו היו הכי יפים. ארכיון הגרפיקה של אמיגה הוא ממתק אייטיז לעיניים. הנה תמונה משם:

יומיות 04.02.2016: אפל בדרך למטה? המלצות הקריאה השנתיות של לוקוס, זומבי-קפה של בוקר, פיתוח משחקים ב-HTML5 ועוד

תקופת הגשת מועמדים להוגו נפתחה, ויחד איתה לוקוס הגישו את רשימת הקריאה המומלצת שלהם לשנה שעברה. ככה ממליצים על דברים להוגו: רשימה ארוכה של ספרים אהובים, ולא רשימת הצבעה עם פקודה 'תצביעו לאלה!' סטייל ה-puppies.

הרשימה מחולקת להרבה קטגוריות, כולל מד"ב, פנטזיה וספרי ביכורים. מה שהפתיע אותי, זה שכמעט כל הספרים עם הבאז השנה היו ספרי ביכורים! לא שמתי לב לזה קודם. Sorcerer to the Crown, The Traitor Baru Cormorant או The Grace of King.

ברשימת הספרים המומלצים של סופרים ותיקים, יש המון כותרים שלא שמעתי עליהם. מה שאומר שאולי כדאי ששם אחפש את המועמד הבא למועדון הקריאה.

—————————

מסמכים שהדליף אדוארד סנודן מראים: ארה"ב ובריטניה ריגלו אחרי drones ישראלים. מתוך עמדה על פסגת הר בקפריסין, הם הצליחו להיכנס למצלמות של ה-drones שלנו. לא נורא מפתיע אותי שהם ניסו. כן מפתיע שהם הצליחו. זאת לא אמורה להיות תקשורת מוצפנת?

התמונות רומזות על כך שלישראל יש drones עם נשק עליהם. שוב, לא מאד מפתיע, למרות שישראל מסרבת להתייחס לסוגיה.

—————————

סרטון על כלב שמנסה לצאת מהבית. נורא מצחיק, והדקה הראשונה היא תיאור מדויק ומרגש עד דמעות של זומבי-קפה של בוקר.

רוצים לפתח משחקים ב-html5? אני ממליץ. זה הכי קל ופשוט שיש, וכל אחד יכול לשחק במה שעשיתם. מוזילה העלו סדרת מדריכי וידאו בנושא.

—————————

איך להכין רטטוי מושלם כמו בסרט רטטוי.

טוב, זה מוזר. הראפר B.o.B ביקש מטוויטר להוכיח לו שכדור הארץ עגול ולא שטוח. האסטרופיזיקאי ניל דגראס טייסון אמר 'סבבה', והציג מספר דרכים פשוטות לעשות זאת. B.o.B אמר 'ואללה?', ואיכשהו הם נכנסו למלחמת טוויטרים בנידון. ניחא.

למי שלא יודע, כדור הארץ הוא עגול. אבל לא הכל עגול! נגיד, עולם הדיסק? שטוח. ואתם יודעים מה עוד שטוח? הארץ התיכונה של טולקין. tor.com עם פוסט ארוך על הטופולוגיה של הארץ התיכונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting