יומיות 17.05.2016: ג'ון סי רייט נגד ג'ורג' מרטין, חדר כושר לבינה מלאכותית, מה עושים ב-25 שעות רצופות במציאות מדומה? ועוד

ביום ראשון היה בברלין קרנבל התרבויות (Karneval der Kulturen). זה פסטיבל ענק עם אוכל ומוזיקה מכל העולם. היו שם עשרות אלפי אנשים והרשתות הסלולריות קרסו.

הרשתות הסלולריות תמיד קורסות בברלין. אם זה באירועי ה-1 במאי בברלין או בסילבסטר בשער ברנדנבורג.

אז תגידו, איך זה באירועי ענק בישראל?

לינקים:
אדם בילה 25 שעות רצוף במציאות המדומה. בשעה ה-17 הוא הקיא. בשעה ה-21 הוא החל למלמל משפטים סתומים. נשמע בריא.

האדם, דרק וסטרמן, עשה זאת כדי להיכנס לספר השיאים של גינס. במהלך ה-25 שעות הוא שיחק בגירסת המציאות המדומה ל-paint, וכנראה שאף הרבה אדי צבע מדומים והחל להזות.

מה אנחנו למדים מזה? שמציאות מדומה זה הייפ שלא ברא השטן.

תמונה: חשבתי להסביר את התמונה הבאה, אבל בסוף הגעתי למסקנה שזאת חידה נהדרת לקוראי הבלוג. שלא לומר, רמז-רמז, קווסט. יש עוד רבים וטובים פה.

יומיות 17.05.2016: ג’ון סי רייט נגד ג’ורג’ מרטין, חדר כושר לבינה מלאכותית, מה עושים ב-25 שעות רצופות במציאות מדומה? ועוד

אילון מאסק, אחד הגאונים לכאורה של דורנו, פירסם חדר כושר לתבונה מלאכותית: OpenAI Gym. שורת כלים בהם תוכלו לאמן את התבונה של, אהמ, התבונה המלאכותית שלכם. כבר קראו לזה 'Monster Truck לבינה מלאכותית'.

מרגש אותי? מפתאום. אני לא מפתח בינה מלאכותית. אך רעיון חמוד שמצדיק אייטם.

—————————

שישים שניות של פרסי מדב"פ.

לוקוס הכריזו על המועמדים לפרס לוקוס 2016. ונחשו מה?  איזה שליש מהם הגיעו מרשימה שפירסם ווקס דיי (מנהיג ה-rabid puppies והגירסא המודרנית להמן הרשע). וואי, איזה ניג'ס. שינוח קצת.

עד כמה שזה נוגע למועמדים בקטגוריית הספרים, הרשימה של ווקס דיי השפיעה כמו כוסות רוח למת. לא רק שהספרים בקטגוריה מצוינים, יש שם גם כמה תוספות מעניינות שלא נכנסו לקטגוריה המקבילה בהוגו.

למשל? The Water Knife של פאולו באסיגלופי או 'אורורה' של קים סטנלי רובינסון. שלא לומר The House of Shattered Wings: אחד הנעדרים הבולטים מההוגו, ואחלה ספר לפי השליש שלו שקראתי.

בהקשר ההוגו: ג'ון סי רייט התעצבן כי ג'ורג' מרטין אמר שמועמדי ההוגו שנה שעברה היו חלשים במיוחד. וזאת שנה בה לג'ון סי רייט היו לא פחות מ-5 מועמדויות מיינד יו. הוא כתב על זה פוסט זועם, וג'ורג' מרטין ענה.

פרסים בלי תככים: עקורה [ביקורת] זכה בנבולה. בפרס הספקטרום לאמנות פנטסטית יש דברים יפייפים, כמו זה:

קומיקס נמר נלחם בדרקון

יש לי בראש, אם כי אפשר להעלות אותה לבלוג אם מישהו מעוניין, את רשימת הטכנולוגיות העתידיות שמרגשות אותי. אני מדבר מרגשות ברמה של עושות חם בבטן וגורמות לחשוב שאנו חיים בעולם מד"ב.

מחשב קוונטי הוא אחד מהם, ועכשיו IBM נותנת לכל אחד להשתמש במעבד הקוונטי שלה. בעצם, נדייק: לכל אחד שמגישה בקשה מנומקת.

—————————

גבעת ווטרשיפ [ביקורת], אחד מספרי הפנטזיה הטובים (והמקוריים) ביותר אי פעם, מגיע (בפעם השניה) למסך הקטן. מה שקצת באסה זה שהם כבר הודיעו שהם מוציאים חלק מהחלקים היותר ברוטליים ומזעזעים של הספרים.

—————————

וידאו קליפ ישראל: 'מעגלים'.

מוזיקה: ג'יין בורדו (מילים בעברית). במאי אנימציה: אורי לוטן. מקסים מקסים מקסים.

4 תגובות

  1. אמה הגיב:

    גם כאן כתב (בעיקר צילם) מפסטיבל התרבויות:

    http://hoolly.de/reshimot/archives/67744

  2. תומר קופר הגיב:

    הקווסטים שם של הסדרות פשוט אדירים. רעיון וביצוע מגניבים.

    • ניימן הגיב:

      יש מעט תנועות אמנותיות שחבל לי שפסו מן העולם. אבל סרטי אייטיז וקווסטים של לוקאספילם הם שני דברים שלא נוצרו מספיק מהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting