יומיות 09.07.2016: יום היסטורי לביטקוין, פוקימון Go של נינטנדו הוא פריצת דרך ב-augmented reality, אלגוריתם בבתי משפט, הספר הבא של גיימן ועוד

לפני כמה דקות התרחש ה-Halving. אירוע השיא של הביטקוין. זה קורה פעם ב-4 שנים. בקצב בו ביטקוין צובר פופולריות, עוד 4 שנים תקבלו את ה-Halving בשידור חי בטלוויזיה.

מה זה Halving? זה אירוע בו התשלום לכורים (האנשים שמתפעלים את ביטקוין) מקוצץ בחצי. זה בא לפצות על הדיפלציה (ההפך מאינפלציה, 'עליה במחיר') של ביטקוין. זה חלק מפרוטוקול ביטקוין, ולא ניתן לשליטה או שינוי.

גיקים בכל העולם עורכים מסיבות Halving. בברלין יש אחת ב-Room 77. תקפצו לומר שלום הלילה אם אתם באיזור.

לינקים: פוקימון Go של נינטנדו שוחרר לאוויר העולם. זאת הצלחה מסחררת וכשלון מהדהד בו זמנית.

בואו נתחיל ממה זה פוקימון Go: מדובר במשחק 'מציאות מוגברת' (Augmented Reality) לסמארטפון. אתם "יוצאים" לשטח וצריכים לצוד פוקימון. את הפוקימון רואים דרך המצלמה של הסמטארפון. הם "מוספים" כחלק לעולם הרגיל שלכם.

מבחינת משחק כנראה שהחוויה ממוצעת ביותר. מבחינת משחקי מציאות מוגברת זאת כנראה מהפיכה של ממש. אנשים מורידים את המשחק בהמוניהם. סוף סוף יש משהו שמוציא אותם מהבית לרחוב. עוד הצלחה של נינטנדו.

מצד שני, נינטנדו לא היו מוכנים להצלחה הזאת. השרתים קרסו, הרבה אנשים לא מצליחים להוריד את המשחק ומדווחים על שלל בעיות טכניות.

תמונה: על איזו דלת הכי בא לכם?

דלתות ספרי פנטזיה

שעה של שיחה בין ג'ורג' ר.ר. מרטין לבין סטיבן קינג. ההיילייט? מרטין שואל את קינג: "How the Fuck Do You Write So Fast?".

בויסקונסין יש קרב נגד אלגוריתם של מערכת המשפט. מה עושה האלגוריתם? יועץ למערכת מה הסיכוי שהפושע יחזור על פשעו, וכמה שנים הוא אמור לקבל.

זה לא אלגוריתם של בינה מלאכותית. האלגוריתם לא "מקבל" החלטות לבד. זאת פשוט אוטומציה מוגזמת: הגדירו לאלגוריתם מערכת מסובכת של כללים, והוא ממליץ על פיה.

יש פה בעיתיות ברורה.
ראשית, אף שופט לא יודע בדיוק מה האלגוריתם ועל מה מבוססות ההמלצות. הם מקבלים את ההמלצה בלי הרקע שהוביל אליה.

שנית, האלגוריתם עצמו בעייתי: חלקים ממנו סודיים, וחלקים אחרים מתבססים על נתונים לא ממש רלוונטיים כמו גיל ומין הפושע\ת. המקומות בהם הסתמכות יתר על סטטיסטיקה יכולה לגרום עוול ענק.

—————————

אוטומציה משפטית נוספת הוא DoNotPay. שירות שכתב בחור בן 19 ואמור לעזור לכם להתחמק מתשלום דו"חות חניה. התוכנה שואלת אתכם שורת שאלות לגבי הדו"ח, ובסוף מכינה ערעור בשמכם.

בלונדון בוטלו בעזרת התוכנה 160 אלף דו"חות שנה שעברה(!) (מתוך 250 אלף שניסו). מתי זה מגיע לת"א?

—————————

אוסף חדשות מדב"פ:

– הספ The Shambling Guide to New York City שכיכב במועדון הקריאה שלנו מזמן, הופך לסרט בנטפליקס.

– ניל גיימן יוציא ב-2017 ספר חדש שמבוסס על המיתולוגיה הנורדית. הנורסית. ויקיפדיה מספרת לי שנורסיים מגיעים מצפון גרמניה, ואני לא בטוח איך אומרים את השם שלהם בעברית.

– נטפליקס מוציאים בעוד שבוע סדרה חדשה: Stranger Things. היא מתרחשת באייטיז, ומושפעת קשות משפילברג, סטיבן קינג ושאר יצירות התקופה. וואו, נשמע שאני הולך לעוף על זה חבל"ז בזבז.

—————————

סרטון מקסים על זיקית שמנסה להתחיל עם.. אהמ, זיקית ממין נקבה.

Servo התחיל בתור פרוייקט נסיוני של מוזילה: דפדפן שיכול להריץ כמה תהליכים במקביל. מפה הוא הלך והתפתח ועכשיו החברה רואה בו את דפדפן העתיד שלהם. הגירסה הראשונה שלו פורסמה עכשיו, וממש מדגדג לי לנסות אותו.

—————————

יש 185 מפלצות מפורסמות בציור הזה. כמה אתם מצליחים למצוא?

יומיות 09.07.2016: יום היסטורי לביטקוין, פוקימון Go של נינטנדו הוא פריצת דרך ב-augmented reality, אלגוריתם בבתי משפט, הספר הבא של גיימן ועוד

7 תגובות

  1. D! פה ועכשיו הגיב:

    מעולה!

    אפשר תמצות של התשובה של קינג? 😉

  2. פשוט יעל הגיב:

    פינת ההערה הקטנונית: השם המקובל בעברית ל-Norse הוא 'נורדי' ולא 'נורסי'.

    • פשוט יעל הגיב:

      ורק אני לא נורא מתלהבת מהרעיון של העיבוד הגיימני למיתולוגיה הנורדית? אהבתי את 'אלים אמריקאיים' (וגם את 'בני אנאנסי'), אבל מה שאהבתי שם היה השילוב של המיתולוגיות בתוך אמריקה בת-זמננו והעלילה של שאדו באופן כללי (נו, אני אוהבת סיפורים בלשיים). דווקא משהו שהוא מיתולוגי באופן יותר ישיר הרבה פחות מדבר אליי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting