יומיות 09.08.2016: Stranger Things, עוד סדרת ספרים של ג'ורג' מרטין מעובדת לטלוויזיה, רובוט גלולה, משחק מחשב של נאס"א ועוד

השעה הייתה כמעט חצות והייתי משועמם. 'בוא נראה פרק של Stranger Things', אמרתי לעצמי, 'רק פרק אחד – ואז לישון'.

חמש ומשהו שעות מאוחר יותר סיימתי את העונה הראשונה. וואו.

Stranger Things היא אחת הסדרות המדוברות ביותר לאחרונה. היא הומאז' לסרטי ההרפקאות\מד"ב\ספילברג של שנות השמונים. אין בה המון (בכלל) עומק, אבל היא כיף גדול עם לב ענק. שמונה פרקים מומלצים בחום.

לינקים: ב-1987 יצא הכרך הראשון של Wild Card. הוא קיבל מועמדות להוגו בקטגורית 'אחר', והפסיד ל-Watchmen.

מאז עברו כמעט 30 שנה. יצאו 22 ספרי Wild Card, משחקים, וסיפורים קצרים. למרות זאת אני לא מכיר אף אחד שקרא אותם. אז למה אני מזכיר את הסדרה?

ראשית, כי היוצר הוא ג'ורג' ר.ר. מרטין חביב הבלוג. הוא בעיקר ערך את רובה, אך גם תרם לה סיפור פה ושם.

שנית, כי בעקבות ההצלחה המסחררת של משחקי הכס, סדרת הספרים הופכת ל..הפלא ופלא, שוד ושבר, סדרת טלוויזיה!

שקלתי לרגע לקחת את הספר הראשון בסדרה, לאור הרלוונטיות הפתאומית שלו, למועדון הקריאה. אממה, הוא אוסף של סיפורים קצרים, ואפילו לי יש גבול כמה אני אקספרימנטלי עם המועדון.

הרקע לעלילה על רגל אחת: ב-15 לספטמבר, 1946, שוחרר וירוס חייזרי מעל שמי מנהטן ומגיפה התפרצה בעולם. 90% מהאוכלוסיה הושמדה. 9% התעוותו והפכו ל"ג'וקרים'". אחוז אחד, בעל מזל, קיבל כוחות על והפך ל"אסים". אלו הסיפורים שלהם.

תמונה: כן, אלו הדמויות של Stranger Things בתור חתולים. כי זה מתבקש.

יומיות 09.08.2016: Stranger Things, עוד סדרת ספרים של ג’ורג’ מרטין מעובדת לטלוויזיה, רובוט גלולה, משחק מחשב של נאס”א ועוד

אנחנו חיים בעולם מד"ב.

רובוט-גלולה הוא רובוט בגודל גלולה (נו, למה ציפיתם?). אחרי שבולעים אותו הוא נפתח למשהו (קצת) יותר גדול בתוך הקיבה שלכם, ויכול לרפא כל מיני מחלות.

זה הכל בתיאוריה בלבד. במציאות, הרובוט קיים, אבל עוד לא קיים הבן אדם שבלע אותו. היוצרים מבקשים עכשיו אישור לעשות ניסויים בחיות. אבל זה עוד יגיע אלינו, כי אנחנו חיים בעולם מד"ב.

—————————

אם אתם צריכים עוד הוכחה שאנחנו חיים בעולם מד"ב, אז מיקרוסופט החלה למכור את Hololens לצרכנים, וזאת ביקורת צרכן על המוצר.

בימים הראשונים של מדעי התיכנות (שהגיעו כמה עשרות שנים אחרי מדעי המחשב), התייחסה המילה 'האקר' למי שיצר תוכניות יפות, מושלמות, קצרות ושמראות הבנה מושלמת של טכנולוגית המחשבים. זה מתואר בספר הנהדר האקרים: הגיבורים של מהפיכת המחשבים.

אז הגיע האייטיז ומהפיכת המחשבים הביתיים, ופתאום ההאקרים הפכו לאנשים רעים. לפושעים. לאלו שגונבים לכם חומרים מהמחשב.

סטיבן לוי, איש שכתב על האקרים כשאתם עוד הייתם בש"ש, ביקר בכנס האקרים בלאס ווגאס, ומספר על מהפיכת ההאקרים החדשה. איך פתאום הפכה תרבות ההאקרים למשהו חיובי. לתרבות שמסמלת ערכים ליברליים, עבודה קשה ויצירתיות. עכשיו כל ינוקא בסיליקון ואלי מכריז שהוא האקר.

—————————

יונן וסקז, היוצר של Invader Zim יצר סרטון בן 6 דקות של צבי הנינג'ה לקומיקון. התוצאה? הי-מ-מה אותי. מזמן לא תפס ככה מישהו את הרוח של הצבים.

איזה מגניב זה בעל פאב שמבין במדע, נכון? אז אחד כזה, מאנגליה, התקין כלוב פאראדיי בקירות הפאב שלו, כי נמאס לו שלקוחות מתכתבים בסמארטפון במקום לדבר אחד עם השני. בתור טכנולוג – אני בעד!

—————————

במלוא ארבע שנים להימצאות רכב המאדים Curiosity על מאדים, הוציאה נאס"א משחק מחשב. שמו בארה"ב הוא Mars Rover, והוא מאד מקורי ומפתיע: אתם נוהגים ברכב מאדים ומנסים למצוא מים. הוא (לכאורה) מציאותי, מה שיראה לכם כמה קשה לנהוג ברכב מאדים וכמה מוצדקים כל כספי המיסים שנאס"א מקבלת.

2 תגובות

  1. ארני הגיב:

    stranger things – אחד הדברים המוצלחים שקרו לי בזמן שנמנעתי מ-night vale…
    יופי של סידרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting