יומיות 17.09.2016: 40 שנה לפילון, ראש ה-FBI ומצלמות רשת, פרסי הארווי לקומיקס הוענקו, גוגל עוקבת אחריכם ועוד

בצעד מצער למדי, יש כיום יותר תגובות בפייסבוק של הבלוג מאשר בבלוג עצמו. אתה מוזמנים לעקוב שם. אם בא לכם, אתם מוזמנים גם סתם לעקוב אחרי בפייסבוק שלי.

לינקים: אני זוכר שקראתי כרכי ענק עם עשרות גליונות ישנים של עיתון הילדים פילון בילדותי. אני לא זוכר כמובן מה היה שם, אבל כן זוכר את "הריח" של פילון. ריח קסם כזה שחוויות מאבדות אחרי גיל 10.

הפנקס נותנים שלושה קטעים מגליון חגיגי של פילון לכבוד 40 שנה לעיתון. ריח הקסם חזר אלי לרגע.

תמונה: הנובלה בינטי, שזכתה בהוגו לא מזמן, נתנה השראה ל-Olalekan Jeyifou ליצור שורת צילומים של אפריקה דיסוטופית עתידית. נסתפק בצילומים, עד שאגיע לקרוא את הנובלה.

יומיות 17.09.2016: 40 שנה לפילון, ראש ה-FBI ומצלמות רשת, פרסי הארווי לקומיקס הוענקו, גוגל עוקבת אחריכם ועוד

התקנתי בטעות Malware בסלולרי, לא יודע איך זה קרה. לפני שניגשתי להסיר אותו, הפעלתי את NoRoot פיירוול שמונע מאפליקציות גישה לאינטרנט שלי. ואז קרה הדבר המוזר הבא: גיליתי כל מיני אפליקציות מערכת שמנסות לשלוח מידע למקומות לא רלוונטיים!

הכי מוזר היה שכשהתקשרתי מהסים – כלומר, בלי קשר לאינטרנט – תוכנת התקשורת ניסתה למסור את המידע הזה לגוגל. אלוהים יודע למה. ישר חסמתי אותה.

גוגל נורא אוהבת לעקוב אחריכם, והיא לא נותנת לכם אופציות בנידון. אם תנסו לסגור את האופציה לשליחת Location באנדרואיד, תקבלו הודעה שהמשמעות היא ששירותי גוגל Play שלכם יופסקו. למרות שאין קשר בין הדברים.

בסלאשדוט יש סקירה רחבה ועגומה של המצב.

—————————

ג'יימס קומי, ראש ה-FBI, שם מדבקה שמכסה את המצלמה בלפטופ שלו.

מטריד? מטריד מאד.

קומי לא מנמק את זה כמובן בנימוק קונספירציה של "אנחנו עוקבים אחריכם! תיזהרו!', אלא אומר שזה הגיון בריא: אם יש מצלמה בלפטופ, עדיף לכסות אותה כשלא משתמשים, כי מי יודע מי יכול להסתכל בה.

אבל הדבר הכי מעניין שהוא אמר, זה שלעובדי ה-FBI יש מכסים על מצלמת הלפטופ, ולא מדבקות. יצרנים צריכים להוסיף מכסה מצלמה ללפטופ, ואני אשקול לקנות את הלפטופ של היצרן הראשון שיספק כזה.

—————————

ריק ומורטי פוגש את סצינת הפתיחה המופתית של מת על המתים.

פרסי ההארווי לקומיקס הוענקו, ובין הזוכים יש מלא יצירות שלא קראתי (כי, אתם יודעים, אין לי זמן לקרוא קומיקס <אייקון בוכה>).

אנו נתמקד בקטגורית הקומיקס-סטריפ, שהיא היחידה שאני מספיק לקרוא בה דברים כיום. בלום קאונטי האהוב-עלי זכה בפרס הקומיקס סטריפ המסחרי הטוב ביותר, ו-Battlepug, שטרם קראתי (אבל יתוקן בקרוב) זכה בקומיקס הסטריפ ברשת.

—————————

חמישה ספרי מד"ב על מתמטיקה.

—————————

דויד מדורה הצרפתי כתב טקסט שמשלב מכניקה קוונטית, חישוביות לא דטרמניסטית, אלוהים ואת התשובה לשאלה האולטמטיבית. ולא, התשובה היא *לא* 42. טקסט מוזר אך מבריק במוזריותו.

—————————

כולם מדברים על Machine learning אף אחד לא מדבר על Machine Emotioning. איזה סרט מוזר.

4 תגובות

  1. D! in Leipzig הגיב:

    באמת מצער
    מודה שאני שותף ליצירת הצער

    אשתדל להמנע ממנו בעתיד

  2. רועי הגיב:

    בינטי מומלץ בחום!
    גם בטח תעיף אותו באיזה שעה, אז למה אתה מחכה?
    😉

  3. יעל ר. הגיב:

    אני לא יודעת למה, אבל האסוציאציה הראשונה שלי מהתמונות העתידניות של אפריקה היא טייפה (בירת טייוואן). אני לא זוכרת שהיא נראתה כך, אבל כל תמונה בלינק זורקת אותי לשם.

    מה שכן, יש בה את הבניינים הללו (שנדמה לי שראיתי רק פעם אחת מרכב מרחוק, אם בכלל, במצב של חצי שינה):
    https://www.flickr.com/photos/cypherone/sets/72157600694356865/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting