יומיות 28.09.2016: מוזיקה לתייר החלל, אתרי האינטרנט של צפון קוריאה, טלפורטציה קוונטית, זוכי פרס גמל לפנטזיה ועוד

הדפדפן שלי מתפוצץ מלינקים. אז ממש במהירות נזרוק כמה פה.

לינקים: כל החיים שנאתי מוזיקה אלקטרונית.

אבל אז התחלתי לשבת המון בהאקרספייס סיבייס בברלין. כל הזמן יש שם מוזיקה אלקטרונית עתידנית כזאת ברקע, ובאיזשהו שלב גיליתי שאני… מאוהב בה.

אז התחלתי לנג'ס לאנשים מה לשמוע ואיך, ובסוף שלחו אותי ל-Space Travel Radio. תחנת רדיו אינטרנטית גרמנית שמשדרת מוזיקה אלקטרונית עתידנית. מככבת ברשימת ההאזנה שלי בימים האחרונים.

תמונה:
מהדורות חדשות לספרים קלאסיים של ניל גיימן עם עטיפות סטייל ספרי זבל של שנות ה-50. יש בתמונה הזאת כריכות של כמה מהספרים האהובים עלי ביותר אי פעם.

יומיות 28.09.2016: מוזיקה לתייר החלל, אתרי האינטרנט של צפון קוריאה, טלפורטציה קוונטית, זוכי פרס גמל לפנטזיה ועוד

צפון קוריאה היא אחת המדיניות הסודיות ביותר בעולם. הם אפילו לא מפרסמים את רשימת האתרים שמחזיקים בסיומת pk, הסיומת הרשמית של כתובות אתרים צפון-קוריאניים (מקבילה ל-il של ישראל).

ב-19 לספטמבר, לפרק זמן קצר, הייתה טעות בהגדרות של אחד השרתים של המדינה, מה שאיפשר למת'יו בריאנט מ-Uber להניח ידו על רשימת האתרים של המדינה.

מסתבר שיש 28 אתרים בלבד(!). ביניהם כל מיני דברים שלא הייתם מצפים למצוא, כמו אתר הזמנת כרטיסי טיסה, אתר מתכונים ודברים דתיים.

ברדדיט הוסיפו פרטים על כל אתר ברשימה. הפוסט שם הפך לויראלי, בכל זאת, לא כל יום מקבלים הצצה לאחת המדינות הסודיות ביותר בעולם. זרם המבקרים שהגיע מרדדיט הפציץ את 28 האתרים, מה שגרם להתמוטטות שרתי האינטרנט של צפון קוריאה.

בסרט פארודיה על האינטרנט לא היו מתסרטים את זה כל כך מוצלח

—————————

פעם היו שני סוגים של אנשי לינוקס: אלו שמשתמשים בעורך הטקסט Vim ואלו שמשתמשים בעורך הטקסט Emacs. אלו שני עורכי טקסט מסובכים להפליא, עם תהליך למידה ארוך וכואב, אבל גם מתגמלים מאד: מי שמצליח לשלוט בהם מוצא עצמו עורך כמויות אדירות של טקסט בכלום זמן.

כיום לינוקס הפך יותר נגיש, עם מלאי עורכי טקסט פשוטים. אבל האקרים אמיתיים, שעדיין מנהלים את ויכוח Vim מול Emacs, בטח ישמחו לדעת שיצאו עכשיו גירסאות חדשות לשני העורכים.

Vim 8.0 הוא העדכון הראשון ל-Vim מזה עשור(!). ל-emacs לקח "רק" ארבע שנים עד הגירסא החדשה. ואגב, אם אתם חושבים שמחשבים זה קונספט חדש, תדעו לכם ש-emacs קיים כבר למעלה מ-40 שנה.

—————————

סקוט אהרונסון, המדען הבלוגר החביב עלי, העביר הרצאת ערב משעשעת על אחד הנושאים היותר מוזרים בפיזיקה קוונטית: No cloning.

מידע "רגיל", כמו זה שמופיע פה בבלוג עכשיו, קל להעתיק. זאת בדיוק הבעיה של כל חברות המוזיקה והסרטים. אבל מידע קוונטי, אי אפשר להעתיק! מה שאומר שאם תקנו שיר בפורמט קוונטי (אם היה קיים אחד כזה), לא תוכלו לשכפל אותו לחברים שלכם, אלא רק להעביר להם את העותק שיש לכם.

זה החלום הרטוב של כל חברה שיוצרת תרבות, וגם של אנשי ביטקוין. אהרונסון מסביר אותו בדרכו המשעשעת והברורה, בלי יותר מדי פרטים טכניים.

—————————

אפרופו פיזיקה קוונטית: החודש הצליחו לשבור שיא ב"טלפורטציה קוונטית": 7 ק"מ. לא רע בכלל.

—————————

המאזין מסכם את האנדרדוגים של 2016: הכוכבים המקומיים שאף אחד (כמעט) לא שמע עליהם, אבל כולכם הייתם צריכים לשמוע עליהם.

—————————

נולברט המופנם. 44 שניות של סרט חמוד בלי פואנטה.

פרסי גמל לפנטזיה הוענקו.

בין הזוכים: The Liar’s Key של מארק לורנס בפרס הרומן הטוב ביותר (הספר היחיד שלו שקראתי היה אכזרי מדי) ו-The Vagrant של פיטר ניומן בפרס יצירת הביכורים.

—————————

אוי, לואיג'י גם בא. יופי.

אני צוחק גם בפעם העשירית שאני רואה את זה.

קריקטורה של מריו ולואיג'י

סאן דיסק יצרו פרוטוטייפ לכרטיס איחסון שיכול להחזיק עד 1 טרהבייט! למה צריך כל כך הרבה שטח איכסון? תחשבו סרטי מציאות וירטואלית ב-HD.

—————————

תיאור בטכנולוגיה פשוטה של העתיד בשחור לבן.

2 תגובות

  1. נועם הגיב:

    הכרטיס של סאנדיסק רלוונטי גם לצילומים 4K ומעלה. הכרטיסים שיש היום מתמלאים ממש מהר :X

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting