יומיות 06.12.2016: עוד יום סוער במטבעות המוצפנים, מחשב פצפון ב-4 דולר, איך לשמור על פרטיות באינטרנט? מכונות ארקייד עם משחקי אינדי ועוד

הוחזרה האבידה! הקינדל שוב בידי. עכשיו אפשר לגשת למלאכת הקריאה וכתיבת ביקורת למועדון.

בעצם… בא לי לכתוב פוסט יומיות קודם.

לינקים: אני מאוהב.

לאהבה שלי קוראים VoCore2 (זה נשמע כמו שם קלינגוני). הוא מחשב בגודל מטבע שעולה 4 דולר. 4 דולר!

אפשר לקנות היום די הרבה חומרה ב-4 דולר. ה-VoCore2 הוא ראוטר, הוא יכול לעשות סטרים למוזיקה, או להיות שירות הענן הפרטי שלכם. לא ממש ברור לי מה הייתי עושה איתו – וזה גם לא משנה, כי אין לי אותו, וגם אין לי זמן להתעסק בזה. אבל עדיין, אדיר!

תמונה: כך היו נראים גיבורי מארוול אם טים ברטון היה עושה אותם.

יומיות 06.12.2016: עוד יום סוער במטבעות המוצפנים, מחשב פצפון ב-4 דולר, איך לשמור על פרטיות באינטרנט? מכונות ארקייד עם משחקי אינדי ועוד

כמות המקומות שמנסים לעקוב אחריכם ולאסוף עליכם מידע קטן רק במעט ממספר התוכנות שמנסות לעזור לכם להישאר אנונימיים. יש כל כך הרבה! איך אפשר לדעת במה להשתמש?

סלאשדוט בא לעזרה.

—————————

Kotaku מדרגים את כל 30 המשחקים הקלאסיים של NES, ומעליב הרבה מהם כי הם "לא ברמה של אלו היום".

אתם יודעים מה? אני אוהב את המשחקים הנאיביים של פעם. נאיביות לא אחת מתעלה על ליטוש.

הם גם קיבלו נקודה שלילית, כי במקום הראשון, *לא* זלדה. וגם לא בשני. בווווז.

—————————

רשימת 10 הטכנולוגיות שאפשר לצפות להן ב-2100 כוללת דברים כמו Link Fog (נחיל רובוטים יכול ליצור כל צורה ממשית) או מדפסת מולקולות.

אין לי שום ספק שרובם לא יתממשו, אבל הם מהוות יופי של השראה, וגם מצאתי שם המלצה לספר שאני מתעתד לקרוא: Engines of Creation: The Coming Era of Nanotechnology.

—————————

לפני פייסבוק, לפני האינטרנט בכלל, היו BBS-ים.

זאת הייתה רשת "אתרים", אם אפשר לקרוא להם ככה, עצמאית. כל אחד היה יכול להתקין BBS על המחשב שלו ולתת לאחרים להתחבר (דרך הטלפון). בישראל היו רשתות של BBS-ים, והייתי מאד מאד פעיל בסצינה בתור ילד לפני שהתחילה האינטרנט.

בטח יש איפושהו כתבה על ההיסטוריה של BBS-ים בישראל, ואם אין אז כדאי מאד לעיתונאי חרוץ לכתוב אותה. אבל עד שזה יקרה, נסתפק בהיסטוריה המרתקת שלהם בארה"ב. מסתבר, אגב, שיש כמה שעדיין פעילים!

—————————

יש קולקטיב ניו-יורקי, Death by Audio, שמתעסק במכונות אקרייד. ובקולקטיב הזה נמצא מרק קלבק.

מה שמרק מתמחה בו, הן מכונות ארקייד למשחקי אינדי מודרניים. המכונות שלו נמצאות בכל מיני גלריות, פאבים ומועדונים ניו יורקיים. הוא בנה כבר 20 כאלה ועוד ידו נטויה.

וידאו שמספר עליו נמצא בלינק הבא.

—————————

יש את אלו שישנים בלילה בנאיביות, חושבים שבתי תוכנה אמונים על מלאכתם וכל הסטארטאפים יודעים מה הם עושים. ויש את אלו שיודעים את האמת.

שבע הבעיות המעצבנות ביותר בתכנות יוציאו אותם מהנאיביות הזאת. קריאה מומלצת לכל איש מחשבים אשר הוא.

—————————

היום הייתה עוד גניבת ענק של מטבע מוצפן.

הקורבן הוא Bo Shen. משקיע מפורסם במטבעות מוצפנים שספציפית החזיק מטבע בשם Augur (מטבע שמשתמשים בו ל"שוק תחזיות", שזה שם מיופיף ל'אתר הימורים').

Bo Shen חשב שהוא בטוח: לא מספיק לפרוץ את המחשב שלו כדי לגנוב לו כסף, צריך בנוסף גם לאשר קוד שמתקבל בסלולרי שלו. אבל הגנב השתמש בשיטה חדשה של פריצת סים: מתקשרים לחברת הסלולרי, אומרים שאבד לך הסים ומבקשים להעביר את ההודעות לסים אחר. עם קצת הנדסת אנוש ומחקר מראש, יש מצב לא רע שתצליחו.

כמות ה-Augur שנגנבה היא עצומה: כמה עשרות או מאות אלפי דולרים. הגנב מכר אותם בבת אחת, וריסק את ערך ה-Augur בתשעים אחוז.

יותר מזה, הגנב פרץ גם את חשבון הטוויטר של הקורבן, ובמשך שעות שלח ממנו ציוצים מתגרים לכל העולם ואחותו.

עולם המטבעות המוצפנים מלקק את הפצעים מאז שעות הבוקר. התגלתה פה בעיה חדשה: היות ולהרבה מהמטבעות האלו יש מספר קטן של אנשים שמחזיקים את רוב המטבע, אם המחשב של אחד מהם נפרץ, השוק מתרסק. פתאום מרגיש לא בטוח להחזיק מטבעות מוצפנים.

מה שכן, זה לא חל על ביטקוין. שם השוק חזק מדי בכדי שפריצה אחת תרסק אותו לרסיסים.

2 תגובות

  1. חובבן הגיב:

    התכוןנת ל 2100 לא 2010 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting