יומיות 18.12.2017: טכנולוגיית זיהוי תווי פנים וסטטוסים מצייצים חזר לאוויר

פעם שלישית תוך שבועיים שאני מתעורר לדירה בלי מים זורמים. סיוט.

1. Digibyte הוא מטבע מוצפן שמיועד לתעשיית משחקי המחשב. אבל לא באתי לספר עליו, באתי לשים את התמונה שהם יצרו לכבוד חג המולד.

יומיות 18.12.2017: טכנולוגיית זיהוי תווי פנים וסטטוסים מצייצים חזר לאוויר

Jared Tate שמוזכר בפוסטר הוא מפתח המטבע.

2. כשזה מגיע לאלגוריתמים מודרניים, ככה החלטתי לקרוא לתחום שמכונה גם "בינה מלאכותית", יש כל כך הרבה היסטריה והפחדה ורק מומחים אמיתיים יכולים לדעת מה המצב במציאות.

אני לא מומחה. אז רק שם פה שני לינקים טריים להפחדות או הבטחות בקשר לטכנולוגיית זיהוי פנים.

בכלכליסט מספרים שאלגוריתמים לזיהוי פנים יכולים לאתר, למשל, להט"בים בקהל. הבעיה היא כמובן שאפילו אם הדיווח תואם את המציאות, הוא לא נכון אבסולוטית, אלא נכון לפעמים (הם קוראים לזה "באחוזים גבוהים"). אחת הבעיות שיש כבר כמה עשרות שנים היא שאנשים מפרשים את המשפט "נכון ב-80% מהמקרים" בתור "נכון".

בסלאשדוט מספרים איך אלגוריתמים לזיהוי פנים הובילו ל-567 מעצרים בסין. תארו לכם איזה סיוט זה להיות במציאות הזאת חצי מתאומים כשהחצי השני מבוקש ע"י המשטרה?

3. Darkwire הוא צ'אט רשת מוצפן מיידי. אתם לוחצים על הקישור, הוא יוצר לכם חדר שיחה. את חדר השיחה אפשר לחלוק עם מי שבא לכם, ולצ'וטט על דברים חשובים בלי שאף אחד (לכאורה) ידע.

4. זה הזמן להזכיר שאני מתחזק אתר לעדכונים של בלוגים בעברית: גנזך הרשת.

בימים האחרונים עקבתי בגנזך באדיקות אחרי פרשת סטטוסים מצייצים נגד פייסבוק. היא התבטאה בבלוג מזבלה, שרק אתמול העלה באובססיביות עדכונים על הפרשה.

תמונה מגנזך הרשת

תזכורת: לפני שלוש שנים הסירה פייסבוק את סטטוסים מצייצים היות והייתה שם אפשרות לפרסם סטטוסים באתר תמורת תשלום. זה התנגש בתוכניות של פייסבוק עצמה להרוויח כסף מפרסומות.

מנהלי האתר, בעקשנות באמת יוצאת דופן, ניהלו מלחמה משפטית להכריח את פייסבוק להחזיר את העמוד. הם ניצחו. אחרי זה התחילה סאגה בו פייסבוק לא החזירה את העמוד בזמן (מזבלה חשדו שהם מחקו את התוכן), ובעלי סטטוסים מצייצים האשימו את פייסבוק בביזוי בית המשפט.

לפני זמן קצר סטטוסים מצייצים חזר לאוויר. עכשיו נראה אם הקהל יקבל אותם בחיבוק כמו בעבר, ואם פייסבוק יקבלו את התבוסה ברוח טובה.

6 תגובות

  1. מיס בוז'רסקי הגיב:

    למה רחן מים זורמים? מהקור? העירייה סוגרת?
    בכל מקרה, מבאס…

  2. D! פה ועכשיו הגיב:

    תודה שהזכרת את הגנזך
    ו-יש מצב שהלינקים העמוד יפתחו בטאב אחר? רק אני מעדיף ללחות עליהם ולהמשיך לקרוא פה ואז ללכת החוצה?

    • ניימן הגיב:

      זה בעיה. כי צריך לבחור אחד מהשניים (או שהלינקים יפתחו באותו הטאב או בטאב חדש). אין לי פה אפשרות לתת לאנשים הגדרות אישיות משלהם.

      הבחירה פה בפתיחה באותו הטאב היא כי לי אישית יותר נוח מזה. יש בזה לוגיקה מסוימת. באופציה הזאת, אני יכול לבחור:
      – לפתוח באותו הטאב (ע"י לחיצה)
      – לפתוח בטאב חדש (ע"י לחיצה על הכפתור הימני בעכבר ובחירה "פתח בטאב חדש. למי יש עכשיו עם שלושה כפתורים, הכפתור האמצעי עושה את זה).

      אם ברירת המחדל היא לפתוח בטאב חדש, אז אני מאבד את היכולת להישאר באותו הטאב. זה משגע את ה-OCD שלי:)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting