יומיות 06.01.2018: סקירת לינקים מהשבוע החולף, חלק ב'

חלק ב' של אוסף לינקים. חלק א' היה אתמול.

1. רבותי, מהפך!

רשימת עשרת חוברות הקומיקס הנמכרות ביותר ב-2017 מכילה שבע חוברות של DC ורק שניים של מרוול. ב-2014, לצורך השוואה, היו אפס חוברות של DC.

יומיות 06.01.2018: סקירת לינקים מהשבוע החולף, חלק ב’

כצפוי, רוב הסדרות לא מדברות אלי, כי אני לא בן 14. אבל Doomsday Clock, שזה ההמשך ל-Watchmen בשילוב סופרמן ובאטמן מדבר גם מדבר. אני לא יכול לחכות עד שיצאו כל 12 החוברות כדי לראות איך הרסו את הפוטנציאל הנהדר לסיפור הזה. עד עכשיו יצאו רק שתי חוברות לאור.

מגמה בולטת נוספת היא ירידה במכירות. אם בעבר כל חוברת ברשימת עשרת הגדולות מכרה יותר מרבע מליון עותקים, השנה הכבוד הזה שמור לראש הרשימה.

2. דו"ח סיכום השנה של Matrix, אפליקציית הצ'אט האהובה עלי. היא מבוזרת, מוצפנת והתוכנות שלה מודרניות ונעימות: Riot ו-Nheko.

אני אט אט מעביר את חברי הטובים מפייסבוק, וואטסאפ וגוגל צ'אט למטריקס. במקרה וגם עברתם, ובא לכם חבר לצ'אט, שלחו מייל עם שם המשתמש ואוסיף אתכם. למה לא?

3.
משחק פיזיקה קוונטית. לא התעמקתי, אבל הקונספט מסקרן.

physics quantom game

4. אנימניאקס חוזרת למרקע עם שתי עונות חדשות!

5. את ההסבר הכי טוב למה זה ביטקוין, מה מיוחד בו, למה ממשלות מתנגדות לו ולמה אזרחים מחבקים אותו, מצאתי בפוסט חדש מאתמול בבלוג 'ספר חברה תרבות'.

כן, זה יותר טוב מכל ההסברים באנגלית שקראתי עד עכשיו.

6. בניו יורק טיימס מספרים על הטרנד החדש של עסקים שלא מקבלים מזומן.

זה נושא סבוך. במקומות בהם עסקים לא משלמים עמלה על תשלום בכרטיסי אשראי (כמו בניו יורק) או שהעמלה זניחה (כמו בפולין), יש מוטיבציה לא לקבל מזומן. לקבל מזומן זה קצת סיבוך. זה אומר להחזיק קופה רושמת, לאבטח אותה בפני שודדים, וללכת כל יום לבנק כדי לדאוג שיהיה מספיק עודף.

על פי הכתבה, בניו יורק ויזה מעודדת עסקים שלא מקבלים אשראי. הם מתוגמלים ב"פרס כספי" של עשרת אלפים דולר תמורת הזכות לסרב מזומן.

בברלין המצב הפוך. עמלת האשראי מאד גבוהה. רוב העסקים לא מקבלים כרטיס אשראי, וגם אם מקבלים זה רק עבור קניות של יותר מחמישה יורו.

השאלה היא אם קבלת אשראי בלבד לא ייצרו לקוחות שבויים שחברות האשראי ידעו לנצל לרעה.

אישית יש לי כמה בעיות עם אשראי.

אחת היא פרטיות. זאת סיבה שעלולה להיראות שולית להרבה מקוראי הבלוג, ואני מקבל את זה, אבל אישית ממש לא בא לי שאף אחד ידע כמה בירות אני שותה בשבוע (המון!). זכותי להתבייש בזה, לא?

שניה היא שהדרך שלי לשלוט בהוצאות, זה למשוך כמות מסוימת של מזומן בחודש, ופשוט לא להשתמש ביותר ממנו. בתקופה בה חייתי על כרטיס האשראי, הוצאתי 30% (או משהו כזה) יותר ממה שאני מוציא עכשיו. מזומן עוזר "להרגיש" את הבזבוזים ולשלוט בהם.

שלישית זה עמלות. שילמתי במקום מסוים בוורשה עם כרטיס. המוצר עלה 4 זלוטי (טיפה פחות מיורו). יחד עם עמלת המרה (מיורו לזלוטי, כי חשבון הבנק שלי גרמני) ועמלת תשלום, גיליתי ששילמתי לבנק 2 יורו שישים עבור מוצר שעלה פחות מיורו. כסף שהלך לפח.

6 תגובות

  1. D! כאן ועכשיו הגיב:

    האמת שלא ידעתי שיש דבר כזה גוגל צ'אט. לא אלך לבדוק את זה.

    לאחרונה חלפתי בפולין, לקחתי אוטובוס והייתי בשוק שקונים כרטיסים רק עם אשראי. תכלס, שלושה אנשים אמרו לי את לפני שעליתי לאוטובוס אבל לא האמנתי. חשדתי שאני לא מבין נכון.
    עכשיו אני גם מבין שבטח שילמתי מליונים על הכרטיס המצ'וקמק שקניתי

  2. ג'יאפס הגיב:

    סיכום מרענן 🙂
    תודה על השיתוף

  3. דייב הגיב:

    "בברלין המצב הפוך. עמלת האשראי מאד גבוהה. רוב העסקים לא מקבלים כרטיס אשראי, וגם אם מקבלים זה רק עבור קניות של יותר מחמישה יורו."

    המצב הזה מאוד מתסכל. ישראל לא רחוקה מכך

  4. אבי הגיב:

    לא יודע, לא מת על האפליקציה הזו. יש טובות יותר (לדעתי)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting