ספרי עיון הכי טובים של 2017

יש בבלוג מסורת יפה בה סיכום הספרים של השנה הקודמת עולה כמה חודשים לאחר שנסתיימה. הנה סיכומי 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015 ו-2016.

השנה תתווסף גם קטגורית ספרי עיון לסיכום.  הסיבה? קראתי בשנת 2017 לא פחות מ-11 ספרי עיון. זה לא המון, אבל אחוז בלתי הגיוני מהם היה איכותי.

ספרי עיון הכי טובים של 2017
[מקור, CC]

לקראת הקטגוריה אסקור בשבועיים הקרובים את חמשת ספרי העיון הטובים ביותר שקראתי ב-2017. אחריהם יעלה פוסט סיכום גדול, חגיגי ומושקע של ספרי 2017.

הנה הרשימה המלאה. קצת מבאס אותי שאין בה סופרות אלא רק סופרים. אז במטותא מקוראי וקוראות הבלוג, אנא המליצו לי על ספרי עיון טובים שכתבו נשים, כדי שיכנסו לסיכום שנה הבאה.

חמשת ספרי העיון הטובים ביותר שקרא ניימן ב-2017:

5. הספר של סאטושי נאקאמוטו.
4. וולט דיסני, הביוגרפיה – ניל גאברל.
3. אתה בטח מתלוצץ מיסטר פיינמן! – ריצ'ארד פיינמן.
2. הברבור השחור – נאסים ניקולס טאלב.
1. Tools of Titan – טימותי פריס.

תגובה אחת

  1. יעל ר. הגיב:

    מצרפת המלצה על ספר עיון שנכתב בידי אישה, שקראתי ממש השבוע – ואפילו בנושא אקטואלי!

    Nothing to Envy: Ordinary Lives in North Korea של Barbara Demick, ועצלני האנגלית שכמותי ישמחו לדעת שהוא גם תורגם לעברית ("אין במה לקנא" – ברברה דמיק). משום מה בספריה שלי הוא מתויג כ"ספרות יפה" ולא כספר עיון, אבל הוא בעצם עורך כסיפור את חייהם של 6 צפון קוריאנים (ללא קשר ביניהם) שהעיתונאית ראיינה לאחר עריקתם לדרום קוריאה. זו הצצה מדהימה ולפעמים גם מזעזעת על חיי היומיום במדינה המבודדת על הטוב והרע שבהם, על אירועים בהיסטוריה של צפון קוריאה, וגם מבט מפוכח על קשיי העריקה לארץ כה שונה ועוד כזו שראית כל חייך כמדינת אויב. מומלץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting