הכרזת מועדון קריאה מועד ה – 7 ביוני 2018: מבוך ההשתקפויות – סרגיי לוקיאננקו

יש לי ספר חדש להוסיף למועדון. אבל הבה נעשה נסיון, ונכריז עכשיו על ספרים רק שניים קדימה. זה נותן מספיק זמן לקרוא, ומאפשר יותר גמישות בבחירה.

המפגש הנוכחי הוזז ל-7 ביוני כדי שישב טוב עם לו"ז הטיולים של בעל הבלוג.

א. 7 ביוני 2018: מבוך ההשתקפויות – סרגיי לוקיאננקו [אתר אופוס]. 1997 רוסית, 2018 בעברית. פרטים לאחר התמונה.
ב. 1 באוגוסט: Autonomous – אנאלי ניוביץ  [אמזון]. 304 עמודים, 2017. ספר ביופאנק חדש ונהדר. ביופאנק, למי שלא יודע, זה ז'אנר בו האקרים מפתחים במחתרת כל מיני פיתוחים שמערבים ביולוגיה, מחשבים ורובוטיקה. אוטונומוס הוא ספר מפוצץ רעיונות, כתוב היטב ועם אחלה עלילה. יש לי הרגשה שנראה אותו מועמד להרבה פרסי מדע בדיוני השנה.

הכרזת מועדון קריאה מועד ה – 7 ביוני 2018: מבוך ההשתקפויות – סרגיי לוקיאננקו

חובבי המדב"פ מרבים לתקוף את הוצאת אופוס לאורך השנים. הטענה העיקרית מדברת על "חוסר אומץ". לכאורה זה מצביע על פופוליסטיות; שאופוס בוחרת ספרים על פי טעם ההמון ולא עקב איכות או חדשנות אמנותית.

אבל כשמסתכלים בפרטים, מגלים שזאת לווא דווקא האמת.

קחו כמה ספרים של אופוס מהשנים האחרונות. עידן דרקולה החביב או דמון המצוין. שני ספרים שלא ממש שברו קופות בחו"ל, ואף אחד לא שקל להוציא אותם בעברית. אפילו את רשומות קוטל המלך (כרך א', כרך ב') של פטריק רותפס, אחת מסדרות הפנטזיה הכי מצליחות באנגלית אי פעם, אופוס הוציאו מחדש *לאחר* שההוצאה הראשונה בעברית נכשלה. אומץ או לא אומץ?

עכשיו עשו אופוס את הצעד הכי אמיץ: הוציאו את מבוך ההשתקפויות של סרגיי לוקיאננקו. ספר שלא יצא למיטב ידיעתי באנגלית.

סרגיי לוקיאננקו הוא מסופרי המדב"פ הרוסי המפורסמים ביותר של זמננו. כששאלתי חבר רוסי אם הוא קרא את מבוך ההשתקפויות, הוא ענה 'ספציפית את זה לא, אבל זה לוקיאננקו, אז זה ספר מצוין'.

לקורא הבינלאומי לוקיאננקו מוכר בעיקר בזכות סרטי משמר הלילה ומשמר היום. ברוסיה, שמעו עליו בזכות עוד כמה דברים.

מבוך ההשתקפויות יצא ב-1997, שנה לפני משמר הלילה. הוא ספר סטימפאנק מד"ב רוסי, שמערב מציאות מדומה, משחקי מחשב ו..את רוסיה.

למרות שהמציאות המדומה והמד"ב בספר טובים – בטח יחסית ל-1997 – העיקר בו היא רוסיה. הגיבור למשל, רוסי בכל רמ"ח אבריו: אלכוהליסט, מדוכדכך, מתפלסף ואובססיבי לעבודתו.

לפעמים אנחנו לא שמים לב עד כמה הספרים שאנו קוראים הם אמריקאיים או מערביים. הגיבורים מדברים וחושבים בדרך שבה אף ישראלי לא ינהג. לכן, מפגש הז'אנרים, של הסייברפאנק והמציאות המדומה והתרבות הרוסית, מרתק כל כך.

סיכום המפגש הקודם: לא הייתה השתתפות המונית במפגש של After On. קצת צפיתי את זה: ספר ארוך באנגלית בלי המון הייפ, שלא ממש קל לקריאה. אני עדיין חושב שזה ספר פנטסטי לכל ההייטקיסטים בקהל.

2 תגובות

  1. melquiadess הגיב:

    מצד אחד גיבור רוסי נשמע מעניין.
    נדמה לי שהמד"ב הרוסי היחיד שקראתי הוא הפיקניק בשולי הדרך, ואותו מאוד אהבתי. ובכלל יש לי חיבה לגיבורים רוסיים עגמומיים סטייל "המוות והפינגווין".

    אבל מצד שני, זה דורש ממני לקנות עותק פיזי, ממש ספר מנייר.
    אני לא בטוח שאני זוכר איך עושים כזה דבר… :\

  2. דניס הגיב:

    לא חייבים לקנות עותק פיזי, יש אותו בגרסת הביטים באנגלית
    https://www.amazon.com/Labyrinth-Reflections-Sergei-Lukyanenko-ebook/dp/B01G5XNN90

    למרות שאישית הייתי מעדיף שיקנו עותק פיזי כדי לעודד את אופוס להוציא עוד ספרים שלו.
    בעיקר את ספקטרום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting