יומיות 12.08.2018: הדפסת תלת מימד של כלי נשק

אתמול טיילתי ל-Tykocin, עיירה יהודית עתיקה בצפון-מזרח פולין ואכלתי שם קוגל מקורי.

1. עשרים מדינות מארה"ב תובעות להוריד מהאוויר את Defense Distributed, אתר שמוכר קבצים להדפסה תלת מימדית של כלי נשק. כמה הערות על הנושא.

תסתכלו על האתר:

אוסף כלי נשק בהדפסת תלת מימד

לא שיא היופי, נכון? כלי נשק בהדפסה תלת מימדית לא עומדים לההיפך לדבר "מגניב" בקרוב.

שימו לב למספרי ההורדות. זה בתחום הפחות מ-5000 הורדות לכלי נשק, שזה אפס במושגי אינטרנט. וזה עוד אחרי תביעה מתוקשרת שעשתה הדים. לדעתי? התביעה הביאה יותר תועלת מנזק לאתר מבחינת פירסום.

בגדול, אני לא מאמין שאפשר להוריד דברים מהאינטרנט (שיותר מדי אנשים נחשפו אליהם).

אבל עכשיו אסתור את עצמי: יש דברים שכן צריך להוריד מהאינטרנט. מידע אישי (פרטיות) או חומרי פורנו שהופקו בצורה לא מוסרית. הייתי מוכן גם להיכנס לדיון על קבצים להדפסה תלת מימדית של כלי נשק, רק נראה לי שהוא זהה לדיון בגין חופש מכירת והחזקת נשק.

המזל הוא שכרגע מלאי הדברים המזיקים שאפשר לייצר בבית מוגבל, והאינטרנט לא מלאה במידע כזה. נחזור לדיון עוד כמה שנים אולי.

עוד בנושא: פייסבוק חוסמת שיתוף של אתרים להדפסת תלת מימד של כלי נשק.

2. אי אפשר לתת צילום מסך טוב של אתר 4D Toys, כי הצעצועים שם כל הזמן משתנים. ממליץ לא להסתפק בתמונה למטה ולסור לאתר עצמו.

תמונה מהאתר 4d toys

3. אסף חנוכה, מלחמות אוגוסט. מקסים.

מלחמות אוגוסט

4. מג'יק ליפ מאיימים לשנות את העולם עם מסיכת המציאות המדומה\מועצמת שלהם והוציאו סוף סוף את המסיכה לשוק. המחיר? 2,295 דולר בלבד, לקבוצה מוגבלת מאד של אנשים.

אני לא רוצה להיות פסימי, אבל ההודעה שלהם מלאת כל כך הרבה בולשיט שקשה להאמין בהצלחת המוצר. בשפה שלהם קוראים למפתחים "חולמים", תוכנות "חוויות", ומשתמשים – "ליפרס". שזה בדיוק סוג משחקי המילים שאנשים עושים כשאין להם מוצר שמדבר בעד עצמו.

עוד מעט נתקל בהמון סרטוני יוטיוב של שמספרים כמה מג'יק ליפ אדיר וכו' וגו'. אל תאמינו להם. דעה כנה נקבל רק אחרי שהציבור עצמו יחזיק במוצר, לא קבוצה מצומצמת של "חולמים".

5. יש משהו יפה בתופעות טבע שאנחנו לא מבינים; יהלומים כחולים הם תופעה כזאת.

רק יהלום אחד מתוך כל 200,000 שיש לנו הוא כחול. בגלל שהם כל כך נדירים, נהוג לתת שם לכל יהלום כחול, והמחיר שלהם בשמיים. יהלום "The Cullinan Dream" נמכר לדוגמא ב-2016 ב-23 מליון דולר.

רק שלא ממש ברור איך נוצרים יהלומים כחולים ולמה הם לא נראים כמו יהלומים אחרים. קבוצת חוקרים ניתחה 46 יהלומים כחולים (כולל The Cullinan Dream) וניסתה לפתור את התעלומה.

המחקר שלהם טוען שיהלומים כחולים נוצרים עמוק בים, משהו כמו חמש מאות קילומטר מתחת לפני הים, עומק הרבה יותר גדול מאלו של יהלומים רגילים. מה שמסביר למה הם כל כך נדירים.

2 תגובות

  1. עידן הגיב:

    תיקון קטן ל-5: הם נוצרים כחמש מאות (בלי האלף) קילומטרים מתחת לפני הים.
    חמש מאות *אלף* קילומטרים זה יותר מפי 10 מהיקף כדור הארץ בקו המשווה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting