יומיות 01.01.2019: איך נלחמים ברחפנים?

פוסט יומיות ליום מנומנם בברלין, היום הראשון של 2019.

1. שוליית הקוסם מסכם שנת אנימציה בשני חלקים: חלק א', חלק ב'.

2. בבריטניה התרחשה המולה בשדה התעופה בגטוויק בעקבות רחפנים חשודים שטסו לידו.

זוג שנעצר בעקבות האירוע שוחרר ולא הוגשו האשמות. שדה התעופה מציע פרס למי שיעזור לתפוס את מפעילי הרחפנים. ממשלת בריטניה נתנה, בעקבות האירוע, אמצעי לחימה נגד רחפנים לשדות התעופה במדינה, אבל פרטים לא סופקו.

יש המון דברים מעניינים בדיווח היבש הזה.

רחפנים הם פוטנציאלית סנונית ראשונה לבעיה עתידית: חפצים אמיתיים שמופעלים מרחוק ע"י האינטרנט. תערבבו את מפעילי האינטרנט עם Tor, ותוסיפו לרחפן כלי נשק, וקיבלתם פרק של מראה שחורה שלא מאד רחוק מהמציאות. לכו תמצאו עכשיו מי הפעיל את זה.

האלמנט השני הוא מלחמה ברחפנים. הידע העיקרי שלי על מלחמה ברחפנים היא הרצאה מ-Defcon שנה שעברה, אבל אלמלא היו התפתחויות השנה, עושה רושם שזה תחום שעדיין בחיתוליו. יש דרישה לנושא, לכל מי שמחפש רעיון לסטארטאפ. הנה ההרצאה:

3. זה מה שמקבלים אם משלבים את כל המודלים התלת-מימדיים שהאינטרנט מציעה למיקי מאוס, ואז מדפיסים במדפסת תלת מימד.

3D Micky Mouse

4. כתבה מעניינת ב-The Verge על איך פורטנייט הוא הרשת החברתית החשובה ביותר של 2018. לכל מי שתהה מה עתיד להחליף את אינסטגרם, פייסבוק או טוויטר: רשתות חברתיות מבוססות מוצרי בידור מצליחים.

זה מתחיל במשחק אונליין שמבלים בו הרבה זמן, אבל יכול להמשיך לצ'טים בנטפליקס וצפייה משותפת בסדרות.

אני לא משחק פורטנייט, ולא חיית רשת חברתית. אבל זה כן מעלה רעיון חביב לבלוג: צ'אט קטן בצד, ועמוד אישי לקוראים ומגיבים. רשת חברתית קטנה של סקרנים וחובבי דיון יכול להיות נחמד ומתגמל לא פחות מרשת חברתית המונית.

זה לא יקרה מחר או מחרותיים, אבל אם יש מתכנת בקהל שרוצה לשלב כוחות בעבודה על צ'אט כזה – אשמח. המחשבה היא לעשות את זה קצת טיפשי, קצת מטורף ודי כיפי. גם למי שבונה אותו וגם למי שמשתמש.

5. אסטוניה הולכת לכיוון של ממשלה דיגיטלית לגמרי. קשה לנתח את ההשפעות ארוכות הטווח של ההחלטה, אבל כרגע עושה רושם שהיא נוחה ונכונה לכל הצדדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting