יומיות 25.01.2018: סדרת הרצאות Rethinking Capitalism

האייטם הראשון היום שייך לרינת קורבט. אני מזכיר גם כי מגיע לה ח"ח, אבל גם כי צריך לעודד קוראים נוספים לשלוח אייטמים ליומיות. אודרוב!

1. [תודה לרינת קורבט, שכותבת:] "קבוצת דיון של משחקי וידיאו קיימת מאז 2012, ועשתה כבר 60 מפגשים חיים של הרצאות ופיצות.

לאחרונה התחלנו להקליט את ההרצאות. הצטברו מלא הרצאות בבקלוג, וטרם השתלטנו על העריכה. עכשיו עשינו מבצע בליץ עם כמה מתנדבים ותקתקנו איזה 18 הרצאות. אפשר למצוא אותן כאן.

אני לא יודעת אם יש ערוץ אחר עם כל כך הרבה הרצאות מוקלטות על גיימינג בעברית."

2. בוינגבוינג ממליצים בחום על ההרצאה Rethinking Capitalism של הכלכלנית מריאנה מצוקאטו.

הם עפים על הקורס בצורה שברור שהיא לא פורפורציונלית לקורס שהתקיימו בו בינתיים רק שתי הרצאות. אבל הם גם כל כך סקרנו, שחובה ללנקק פה להרצאה הראשונה.

אצפה בה בסופ"ש ככה.

3. אתר הארכטיקטורה MсMansion Hell ערך תחרות בניית בתים מעוגות זנגוויל. אני כל כך רציני שזה אדיר ובשביל זה המוצא האינטרנט. למטה, הזוכה במקום הראשון.

4. הייקה פירנגרובר, הידועה גם בתור solo female cyclist, פירסמה (בספטמבר, אבל גיליתי רק עכשיו) את 12 מסלולי הרכיבה היפים ביותר שעשתה אי פעם. ממקסיקו דרך אוסטרליה, מדגסקר, מונוגוליה ועד אפילו אומן.

מרשים, מעורר השראה ומדהים. פוסט מומלץ.

5. ב-2017 הייתה חברת המשלוחים הגרמנית DHL תחת איומי סחיטה.

הסוחט איים שיטמין פצצות במשרדיה אם לא ישלמו לו סכומי כסף גדולים. האיומים היו אמיתיים, אבל למרבה המזל מטען חבלה אחד עלה באש, והשני פשוט לא התפוצץ למרות שכן היו בו חומרי נפץ.

המשטרה לא הצליחה לתפוס את הסחטן, אבל כן הצליחה – לכאורה – לזהות את כתובת ה-Mac של מכשיר הסלולרי שלו.

כתובת MAC של מכשיר, למי שלא יודע, זה כמו מספר סידורי שמוטבע על המכשיר. המחשב שלכם מוסר בדר"כ את כתובת ה-MAC שלו בתקשורות באינטרנט. אני אומר בדר"כ, כי מה שהמחשב מוסר זה לווא דווקא כתובת ה-MAC האמיתית של המחשב שלכם. מותר למחשב שלכם לשקר. אני, נגיד, מחליף מדי פעם את כתובת ה-MAC שלי סתם ככה כדי לשגע את העולם.

אבל רוב האנשים לא מחליפים את כתובת ה-MAC שלהם, בטח לא במכשירים הסלולריים. אז עכשיו משטרת גרמניה פירסמה את כתובת ה-MAC של הסחטן, ומבקשת מהציבור לבדוק אם הוא תיקשר איתו בעבר. אם הם יצליחו לתפוס אותו ככה, זה יהיה שוס אדיר.

6. 13 מוצרים מגניבים מתערוכת CES. מה אין שם? טלפונים מתקפלים, המבורגר 2.0, לפטופ עם מקלדת מתנתקת (גאוני), מטען אלחוטי ו-Skin-Editing Wand?!

7. יובל דרור מעלה את חלק ב' של 12 ספרים למתעניינים בטכנולוגיה. אם אתם לא זוכרים את חלק א', זה בסדר. הוא היה לפני שבע שנים.

3 תגובות

  1. אלפונס הגיב:

    אפשר לדעת איך מחליפים כתובת mac?

  2. melquiades הגיב:

    בדיוק שמעתי השבוע פרק של פריקונומיקס בו אירחו את מצוקאטו.
    הגישה שלה מאוד מעניינת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting