יומיות 12.02.2019: החזרה של הבלוגים!

זה היה שבוע מלא באירועים וצריך פוסט יומיות כדי לחזל"ש.

1. חנן כהן, שפעם החזיק את אגרגטור הבלוגים ז"ל וובסטר, הקים אגרגטור בלוגים חדש: blogim.info. היות וזאת תחרות ישירה לגנזך הרשת שמתפעל כותב שורות אלו, הכרזנו מלחמה כוללת אחד על השני.

במסגרת המלחמה אני ממליץ על האתר החדש הנהדר שלו, ואנו מפרגנים ומחליפים לינקים לבלוגים איש עם רעהו.

2. אור רוזנברג, מהבלוג מליצה, ישבה שעות בבתי קפה במהלך השנה האחרונה ועבדה על טיוטה לרומן מתח. התוצאה? רשימת בתי קפה מומלצים לכתוב בהם. רובם באיזור השרון, ואחד ברמת גן (פורת).

3.
גדי אלכסנדרוביץ מסביר בצורה מדוקדקת, מה זה מחשב קוונטי.

4. [תודה לציפורה פישר] בהזמן הזה תרגמו כתבה מרשימה של ניק ריצ'רדסון על טרילוגיית ״שלושת הגופים״. תזכורת, לא עפתי אישית על הטרילוגיה [ביקורת], אבל כמעט כל שאר האנשים בעולם לא מסכימים איתי.

5. לוקוס פרסמו את רשימת הקריאה המומלצת שלהם לספרי 2018. אפשר גם לכנות אותה, רשימת כל ספרי המדע-בדיוני-פנטזיה-אימה שעשו רעש במהלך 2018. אם היה לזה הייפ, זה שם.

6. הסתיים ניסוי השנתיים של ה-Universal Basic Income בפינלנד. למי שלא יודע, ממשלת פינלנד נתנה "דמי כיס" בסך 650 יורו במשך שנתיים לחבורה אקראית של אנשים, במטרה לבדוק איך זה ישפיע עליהם.

הנה איך שזה השפיע עליהם: הם היו מאושרים יותר כי הם קיבלו 650 יורו בחודש מתנה, אבל זה לא עזר להם למצוא עבודה. מומלץ לצפות בסרטון הנחמד של ה-BBC שמסכם את הניסוי.

נקודת ההנחה של שיטת "דמי הכיס" היא שהעבודות הטובות כיום דורשות כישורים, וכישורים לוקח זמן לרכוש. אנשים אחרי גיל 30 בלי הכישורים המתאימים, נכנסים למילכוד. הם צריכים לעבוד בעבודה פשוטה, כי אין להם את הידע למצוא עבודה מתקדמת. אבל אין להם זמן לרכוש את הידע הנדרש לעבודה מתקדמת, כי הם עובדים בעבודה פשוטה.

מצד שני, אם אנשים כאלה יקבלו כסף מהממשלה ויקדישו זמן לרכוש כישורים מודרניים, הם ימצאו עבודה טובה יותר והמדינה רק תרוויח.

יש כמובן אנשים שלא בא להם לעבוד. יש גם אנשים שמתעקשים לעבוד במקצוע שאף אחד לא דורש. דמי כיס לא ישנו זאת, לא משנה כמה גבוהים הם יהיו.

כמו שאני מבין את זה, מטרת הניסוי הייתה לבדוק כמה אנשים שייכים לסוג שהניסוי יגרום להם לרכוש כישורים ולמצוא עבודה טובה יותר, וכמה שייכים לסוג שהניסוי יגרום להם לשקוע בחיי מובטלות לנצח.

ממשלת פינלנד לא ממשיכה את הניסוי, והודיעה שהיא לוקחת זמן לעבד את תוצאותיו.

7. רוסיה מתכוונת לנתק את המדינה מגישה לאינטרנט בינלאומית לזמן קצר.

הרוסים טוענים שזה למטרת בדיקת כוננות למלחמה – למקרה שהאויבים ינתקו את תשתיות האינטרנט של המדינה. כל שאר העולם חושב שזה ניסוי בטוטליטריזם, כי לפוטין קל יותר לשלוט באזרחים שאין להם גישה לאינטרנט בינלאומי.

מה שזה לא יהיה, המחשבה על ניתוק מדינה שלמה מהאינטרנט היא בררררר.

8. גוגל התחילה להשתמש ב-TensorFlow, תוכנת ה-AI של החברה, בשביל לחסום אימיילים ספאם.

… וזה אושר גדול. כתוצאה מכך – אני מניח, יכול להיות שזה מקריות – חסמו עכשיו את האימיילים שלי למנויים לבלוג. שלחתי להם אימייל והחסימה הוסרה – לבינתיים.

חסמו גם את אימייל האישור להזמנת מקום בפאב הבל בוי שעשיתי, וסימנו בתור ספאם אימייל ששלחה לי ידידה מחשבון חדש וקומי משהו שהיא פתחה. זה האחרון בכלל גרם לצרות, כי היינו צריכים לתאם משהו. אני לא הבנתי למה היא לא כותבת לי, והיא לא הבינה למה אני לא עונה.

עד כמה שזה מגיע לספאם, אני מעדיף false negative. שכל הודעה שמסומנת בתור ספאם תהיה באמת ספאם, אבל שחלק מההודעות שלא מסומנות כספאם יהיו בעצם ספאם. יותר חשוב לי לא לפספס הודעה אמיתית מאשר למחוק הודעת ספאם פעם ביום מתיבת הדואר שלי.

יש אנשים מבועתים מספאם ומעדיפים אחרת. המטרה של השימוש ב-TensorFlow זה לעשות התאמה אישית של חוסמי ספאם למה שהמשתמש רוצה.

זה עקרונית סבבה, ואמור למנוע את הבעיות שתיארתי. הנסיון האישי שלי כרגע אומר ההפך – אבל אולי הם צריכים קצת זמן ו-input מהמשתמשים עד שזה יעבוד כמו שצריך.

4 תגובות

  1. מקווה שהמלצת לו על הבלוגים הנכונים

  2. יעל ר. הגיב:

    בעיניי לניסוי הפיני יש גם עוד יתרונות מעבר להאם מובטלים ישקיעו בכישורים ויחפשו עבודות יותר טובות:
    יותר כסף הנכנס ללא עבודה קשה משמעותו שיש סיכוי לכך שהאזרחים יוציאו יותר – לי כשאיני עובדת אין כמעט כסף פנוי להוציא על כלום, וצרכנות מגלגלת את המשק.
    שנית, לפעמים אנשים נשארים בבית כי אינם יכולים לחיות מחצי משרה אז "מה הטעם", או מסרבים לעבוד במשרה פחות יוקרתית ומכניסה – אם ממילא משכורת בסיס כבר קיימת, ייתכן שזה נותן מוטיבציה לעבוד עוד כמה שעות כדי להגדיל את ההכנסה לרמה טובה על פני להישאר בבית.
    וכמובן, אושר. פחות סטרס. וזה מוביל גם לבריאות פיזית טובה יותר, לא רק נפשית.

  3. דרור הגיב:

    אחד ההיבטים של הניסוי בפינלנד הוא פישוט מערכת הרווחה. במקום שאנשים יקבלו כל מיני תשלומי רווחה, יהיה תשלום אחד כולל וגלובלי, לכולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting