יומיות 21.02.2019: פרס סדרת הספרים המדע-בדיוני פנטזיה הכי טובה בהוגו 2019

בעודנו מתמרקים ומתחתכים לקראת מפגש הבלוג ביום ראשון הקרוב (פרטים), יש קצת זמן לכתוב דיווח יומיות.

1. כבר יותר משבוע עבר מאז פורסמו התמונות הראשונות של פנתר שחור באפריקה מזה 100 שנה. והן נורא מרגשות.

ראשית, מספר הבהרות. אלו לא התמונות הראשונות של פנתר שחור בכלליות מזה 100 שנה – יש פנתרים שחורים לדוגמא גם בהודו, ומשם מגיעים הרבה צילומים.

זאת גם לא "התצפית הראשונה של פנתר שחור באפריקה מזה 100 שנה" כמו שנכתב במקומות מסוימים. כאילו, זה כן, אם לא סופרים אנשים שחורים באפריקה שרואים פנתרים שחורים כל הזמן. הצלם הסתמך על עדויות של קנייתים שעוקבים אחרי הפנתרים השחורים שצולמו כבר יותר משנה.

עכשיו כולם מוזמנים לקרוא את הפוסט המקסים של הבחור שצילם את הפנתר, ולראות איך זה קרה. איזו תשוקה יש לו! הלוואי על כולנו.

אגב, הוא מימן בעצמו את כל המסעות הצילום. הוא טוען שמכירת הצילומים לא מחזירה את ההשקעה. אבל יש לו חברה שמוכרת את המצלמות המיוחדות שהוא השתמש בהן, וזאת פרסומת מעולה עבורו.

2. למטה: המנצח בתחרות תחרות צילומי הגנים השנתית הבינלאומית ה-12. נימוקי השופטים מוכיחים שהתמונה הזאת מהממת למביני עניין, אבל הדיוט כמוני מצא דווקא את שאר התמונות התחרות הרבה יותר מרהיבות.

אוסף אדיר של ממתקים לעיניים.

3. FreedomEV נותנים לכם להחליף את מערכת ההפעלה שמגיעה עם כלי רכב חשמליים כמו טסלה במערכת הפעלה חופשית מבוססת לינוקס.

זה אחלה, וטוב שמישהו עושה כאלה דברים. אבל בתכל'ס הייתי מפחד לעשות ניסויים כאלה על כלי רכב, כי, אתם יודעים, רכב, כביש, תאונות — זה מסוכן. אני אפילו מפחד להחליף את מערכת ההפעלה בסלולרי שלי במערכת ב-LineageOS (אנדרואיד בלי שירותי גוגל ושאר חברות).

4. כתב בלומברג היה בשנג'ן, הסיליקון וואלי של סין. עיר עם קצב הפיתוח המהיר בעולם, שהגיל הממוצע בה הוא פחות מ-30, ויש רק 1.22 אחוז מהתושבים מעל גיל 65.

בלומברג מנסים לתת כאילו מבט ביקורתי על העיר, אבל בסופו של דבר יוצאת להם כתבה די מפרגנת על מפעל שיש בו רשתות בטיחות בשביל למנוע מעובדים להתאבד, והעובדים מתמוטטים מעייפות ונרדמים עם הראש על השולחן. את התופעה השניה, אגב, הצליחו בבלומברג להציג באור "חיובי", כי העובדים לא נענשים על זה שהם נרדמים ו"הלוואי שהבוסים במערב היו מרשים לישון עם הראש על השולחן".

בכל אופן, כתבה מעניינת.

5. הגיבורים החדשים של סדרות האנימציה של מרוואל: Howard the Duck, M.O.D.O.K., Hit-Monkey, Dazzler ו-Tigra.

לפני שתגידו "מי אלו?!" תזכרו שאחד, לפני כמה שנים אף אחד לא יודע מי זה רוקט וגרוט שומרי הגלקסיה. שתיים, בשביל זה יש סדרות אנימציה, בשביל ניסויים זולים עם דמויות מוזרות.

6. קצת מוקדם לפרסם המלצות קריאה לקיץ, אבל ארגון סופרי האימה עשה זאת, עם המלצות קריאה ל-2019.

יש שם, בכוונה, רק שלושה ספרים למבוגרים. כי פחות בחירה תגרום לכך שיותר קוראים ינסו אחד מהספרים.

7. יש השנה 170 סדרות ספרים מועמדות להוגו. בחור שמכנה עצמו JJ קרא 43 מתוך הסדרות בשלמותן, ועוד חלקים מ-18 סדרות נוספות. מה שאומר שיש מצב שהוא האדם הכי כשיר בעולם לשפוט  בקטגוריה.

מה ש-JJ עושה זה להמליץ על הסדרות הטובות ביותר, והפחות מוכרות, מבין אלו שמועמדות. פוסט אדיר לחובבי המדב"פ בקהל, שרוצים לשקוע בסדרה ארוכה וטובה.

5 תגובות

  1. מישהו הגיב:

    חלום שלי לבקר בשנז'ן. הוידאו ממש מפתיע חשבתי שזו עיר עניה ומסריחה.

    • מישהו הגיב:

      וה FreedomEV מגניבה ממש אבל באמת צריך אומץ רב כדי להחליף את מערכת ההפעלה של המכונית היקרה שלך, בפרט שיתכן שהפעולה מבטלת את הכיסוי הביטוחי.

      • ניימן הגיב:

        גם בסלולרי זה מבטל את הביטוח. אבל כמובן שטסלה יקרה בהרבה.

        • מישהו הגיב:

          אני מדבר על הכיסוי הרפואי במקרה של תאונה למשל… משמעותי יותר מאחריות על סלולר. אבל אחרי שצפיתי בהרצאה נראה שטסלה חילקו את המערכת בצורה מאוד חכמה (מחשב רכב, אוטו פיילוט, המחשב של מסך המגע שעליו מדובר וכו'). גם במקרה של ריסטרט ללינוקס הזה הרכב ממשיך להגיב כרגיל, ומדובר גם ב chroot עם אובונטו, לא ממש החלפה של מערכת ההפעלה של הרכב עצמו, כך שההשוואה ל LineageOS עוד פחות מדויקת.

  2. חובבן הגיב:

    ביקרתי בקמפוס (הקודם) של חוואוי בשאן זאן לפני כמה שנים.
    כולם היו באמת מאד צעירים
    אחרי ארוחת צהריים כולם מוציאים כריות והולכים לישון בכסא למשך חצי שעה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting