הכרזת מפגש מועדון הקריאה ה-22 במאי 2019: Jade City – פונדה לי

יש כבר מפגש מועדון קריאה עתידי אחד קבוע. ב-15 באפריל: Skyward של ברנדון סנדרסון [פרטים]. ההכרזה הנוכחית היא על מפגש שיבוא חודש אחריו, ב-22 למאי.

אגב, אהיה שוב בתל אביב באותו התאריך. אפשר לארגן עוד מפגש בלוג פיזי שנופל "במקרה" על היום של מפגש מועדון הקריאה! יש מצטרפים בקהל? פרטים יגיעו בהמשך כמובן.

לעניינו: Jade City [גודרידס] הוא ספר פנטזיה גנגסטרים בתפאורה אסייאתית (סינית, נדמה לי). עפתי עליו לגמרי. אבל לגמרי.

עלילות גנגסטרים מורכבות בדר"כ, ולכן לוקח קצת זמן לקרוא אותם. אז טוב שההכרזה באה חודשיים לפני מפגש מועדון הקריאה עצמו.

מתוודה, הגעתי ל-Jade City עם ציפיות שליליות. הספר היה מועמד לפרס הנבולה ב-2018, וקיבל די הרבה שבחים באופן כללי. כבר התרגלתי בשנים האחרונות לספרים שמקבלים שבחים בגלל משמעות פוליטים (פה: אשה שכותבת ספר בתרבות אסייאתית), ולא בגלל איכות ספרותית.

אבל איכות הכתיבה של פונדה לי הורגשה מהעמוד הראשון, אז נתתי לו צ'אנס. זה סיפור של מלחמת משפחות פשע, כשלכל חברי המשפחה יש סוג של כוח על.

סיפורי גנגסטרים כאלה מורכבים למדי, ולקח קצת זמן עד שנכנסתי לדמויות והאינטריגות שלהם.

מהרגע שנכנסתי – בערך בחמישית ספר – התאהבתי בו כמו שלא התאהבתי בספר כבר הרבה זמן. יש בו כמה רגעי וואו מדהימים ומזעזעים (בקטע טוב). מרגישים שהסופרת השקיעה מחשבה בעמוקה בסיפור ובעלילה. הכל מהודק, ברור. להכל יש משמעות ומחשבה מאחוריו.

Jade City יצא ב-2018 (או 2017, תלוי איך סופרים, לא נכנס להיסטורית ההוצאה לאור). יש בו 560 עמודים.

הוא היה מועמד לאינספור פרסים (נבולה, לוקוס, אורורה, פרס הפנטזיה העולמי) ואפילו זכה בשניים מהם: אורורה ופרס הפנטזיה העולמי. במילים אחרות, אני לא היחיד שעף עליו לגמרי.

אז מה אתם אומרים? יש בקהל אנשים אמיצים מספיק להתחיל לקרוא ספר פנטזיה גנגסטרים מורכב ומושקע? אם כן, אז ניפגש פה בבלוג ב-22 למאי.

3 תגובות

  1. פשוט יעל הגיב:

    תקפוץ ל"עולמות", אגב? לא כ"כ רחוק מה-15…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting