יומיות 25.03.2019: Minds, רשת חברתית חדשה

לקח חשוב לחיים: אם אתם מנסים להרים אופניים שנושאות משקל כבד במדרגות, תזהרו מהמעקה.

יאדה יאדה יאדה, קשה לי לעבוד עם המחשב כבר שלושה ימים.  איכשהו את מעט זמן המחשב שהכתף שלי מרשה הקדשתי היום ליומיות.

1. אני מאד בקטע של פרוייקטי אינטרנט קהילתיים, וחייב להודות שיש מחסור בכלים לניהול פרוייקטים כאלה. את הכלים הקיימים אפשר לסכם בשתי מילים: "Github" (כלי לניהול קוד) ו-Slack (או Discord, פורומים קהילתיים).

זה לא מספיק. יש הרבה יותר אלמנטים לפרוייקטים קהילתיים מאשר קוד ופורום. יש את אלמנט הכסף, גיוס האנשים, ניהול ה-bounties (מציעים לאנשים כסף אם הם מוצאים באגים) וכו' וגו'.

קרן הלינוקס (Linux Foundation) הכריזה על כלי חדש לניהול פרוייקטים אינטרנטיים קהילתיים: CommunityBridge. יהיו שם כלים לניהול תקציב, גיוס "מתנדבים" ועוד אלמנטים.

הרבה מהאנשים שמתחילים פרוייקטי אינטרנט כאלה לא יודעים איך להקים אותם, והכלי הזה נותן להם מסגרת כלשהי.

נראה אחלה, בינתיים זה בשלבי ניסוי.

2. מתוך תערוכה חדשה לכבוד ריי האריהאוזן, איש אפקטים אגדי. בתמונה למטה יש סקיצה לאפקט מהסרט סינבד המלח מ-1958.

3. בברלין המשטרה נאלצה להתערב בקרב בין מעריצים של שני כוכבי יוטיוב גרמניים. 400 מעריצים השתתפו בקרב, ו-100 שוטרים נדרשו כדי להפריד אותם.

4. Minds זאת רשת חברתית חדשה. כן, עוד אחת! אני משתדל לא לכתוב על רשתות חברתיות חדשות, אבל minds קיבלה איזכור נרחב באתר האהוב עלי, Slashdot (אתר חדשות ודיונים לגיקים מזדקנים), ולכן מגיעה ל-minds גם אייטם בבלוג.

לסלאשדוט יש אפילו עמוד ב-minds. לעמוד יש כולה 3200 מנויים – אני מרשה לעצמי לנחש, בלי עדות, שחלק מהם אולי משתמשים מזויפים ש-minds עצמה יצרה – מה שמראה ש-minds עוד לא ממש פופולרית.

אז מה מיוחד ב-minds?

לכאורה זהו המודל העסקי שלהם. הם משתמשים באסימונים משלהם.

הרעיון הוא שחברת minds מנפיקה את האסימון דרך הבלוקצ'יין (הוא יושב על הבלוקצ'יין של את'ריום). מפרסמים צריכים להשתמש באסימון ולשלם באמצעותו עבור פירסום ב-minds. משתמשים פופולריים, שמקבלים הרבה לייקים, מקבלים בתמורה אסימונים עבור התמורה שלהם לרשת.

כמו כל המודלים העסקיים של בלוקצ'יין, גם המודל הזה עושה קצת כאב ראש, ולא ברור למה צריך אותו, למי הוא מועיל, ואיזה בעיות הוא פותר. הרי בתכל'ס פייסבוק יכולה לחקות את זה בשניה, ופשוט להתחיל לשלם למשתמשים מובילים. או שאולי הם כבר עושים זאת? לא בדקתי אף פעם.

עם זאת, יש ל-minds שני יתרונות נוספים על רשתות חברתיות קיימות.

הראשון הוא שהעיצוב נהדר לטעמי. זה לא מפליא, כי העיצובים של אינסטגרם, פייסבוק או טוויטר כולם ישנים. אני מנחש שפייסבוק היו שמחים לעדכן את העיצוב שלהם, אבל זה יגרום לבלבול רבתי וירידה בערך המנייה. אף אחד לא יקח החלטה מסוכנת כל כך. Minds לעומת זאת התחילו מראש עם עיצוב חדש.

השני הוא שאפשר להירשם עם שם בדוי מאימייל בדוי ואף אחד לא יגיד לכם כלום. זה ההבדל בין רשת חברתית שהאנשים צריכים אותה (פייסבוק), לבין רשת חברתית שצריכה כל אדם שמוכן ליצור בה חשבון (minds).

יצרתי חשבון ב-minds (הנה, פה!), אם כי לא השקעתי דקה בעיצוב שלו. אם אתה מחליטים לנסות את הרשת בעצמכם, אתם מוזמנים לעקוב אחרי שם. לא שסביר שאפרסם תוכן בקרוב, אבל סתם כי יהיה נחמד לדעת אם מישהו הגיע לשם בעקבות האתר.

5. כתבה מצויינת עם כמה צעדים פשוטים לשיפור הפרטיות שלכם באינטרנט. כלל מספר אחת: תשתמשו בפיירפוקס!

א-בל, הנה טיפ מנסיוני: אם תתקינו פיירפוקס עם כל התוספות בכתבה, תגלו שאולי הגלישה שלכם אנונימית (יחסית), אבל המעבד שלכם נאנק תחת משא התוספות של פיירפוקס. רוצה לאמר, נדרשת אופטימיזציה דחופה רגע לפני שתמות לי הבטריה.

6. מעריצים יצרו גירסת אנימציה ל-The Name of the Wind המהולל של פטריק רות'פוס.

חמוד, אם כי חובבני כמובן. לדעתי, אגב, היה עדיף לו משחקי הכס הייתה סדרת אנימציה.

7. "אין מומחים במציאות מדומה. אם מישהו אומר לכם שהוא מומחה לתחום, אל תאמינו לו."

כך אמר קורנטין למבוט, שעובד בסטארטאפ המציאות המדומה Atlas V.  זה לא שאין אנשים שעוסקים בתחום שנים – למבוט עצמו "ותיק" כזה – זה יותר שלתחום אין "חוקים" עדיין, ואין דרך בדוקה לעשות סרט מציאות מדומה טוב. אם אין חוקים, אי אפשר להתמחות בהם.

למבוט הרצה בפסטיבל Anima בבריסל בתחילת מרץ (הייתי הולך לשם לו הייתי יודע! דאם!). קרטון ברוז כותבים ביקורות על סרטי המציאות המדומה שהוצגו שם.

8. אני מת על וובקומיקס, אבל רק על כאלה מצחיקים. לכן ממש משמח אותי שמצאתי ווב קומיקס ישראלי חדש ומצוין בעברית, למה את חייבת להרוס.

5 תגובות

  1. רונה הגיב:

    לגבי 5 – לא פשוט יותר להשתמש בTor? מגיע built in עם רוב הפיצ׳רים המוזכרים, למיטב ידיעתי.

    • ניימן הגיב:

      ניסיתי להשתמש ב-Tor לגלישה רגילה פעם, זה לא עבד. Tor איטי (מאד מאד מאד איטי!), הרבה מהאתרים חוסמים אותו ויש לו מגבלות scalability (עד כמה שאני יודע, לא בטוח).

      Tor, עם כמה שאני אוהב אותו, לא נועד להחליף שימוש יומיומי באינטרנט (אגב, נדמה לי שזה גם מה שאמר יוצר Tor בהרצאה ב-Defcon לפני כמה שנים, אבל יכול להיות שאני מתבלבל).

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    8. נהדרת. המוזר הוא שגיליתי אותה הבוקר… שעות ספורות לפני שראיתי אותה כאן. הסתברות וזה

  3. Kettricken הגיב:

    בהמשך לאייטם מס' 8, יש גם את:

    * החיים המסריחים שלי"
    https://www.facebook.com/mylifesuck5

    * ידיים שמאליות
    https://www.facebook.com/TWOLEFTHANDSCOMIC

    * "ציפור הרפש", מגזין ווב-קומיקס ואיור
    https://www.ziporharefesh.com/about-1
    כל המוזכרות לעיל (כולל שולמית שאתה ציינת) הן ממקימות המגזין.כמו כן, עוד רבים ומוכשרים בסצינה המקומית תרמו למגזין הזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting