יומיות 10.05.2019: נישת מכונות הארקייד המודרניות

זאת התוספת החדשה להאקרספייס:

פרטים: המכונה היא חיקוי ישן לפאקמן. המחשב בפנים היה פגום, אז החליפו אותו בלינוקס עם Mame: תוכנה לאמיולציה של משחקי ארקייד.

ה-Mame היא מפלצת אמיתית. היא עושה אמיולציה של אלפי מכונות ולקח 7.5 שעות לקמפל (לבנות את התוכנה) אותה. שזה יותר זמן מלבנות את לינוקס. מצאנו יותר מ-14,000 משחקים ל-Mame, חלקם מאד מוזרים.

אגב, יש שוק של מכונות ארקייד בעולם. יש אנשים שמבלים את זמנים בליצור ולמכור מכונות ארקייד קטנות ומרהיבות.

התקנו גם פיירפוקס על המחשב. אז עכשיו אפשר לבנות משחקי רשת למכונת האקרייד, וזה הרבה יותר קל מאשר לבנות משחקים שמותאים למכונות הישנות.

1. באחד המלונות בצ'כיה נתנו לי לחתום על טופס ויתור פרטיות. חוק ה-GDPR מחייב אותם. היה כתוב שם שהם שומרים את המידע שלי – כולל צילום הדרכון – למשך שש שנים. הם ביקשו את הרשות שלי לשמור ליותר, וסירבתי.

החוק האירופאי דורש ממלונות לשמור עותק של אמצעי הזיהוי שלי (אבל בפראג לא ביקשו לראות כלום) הוא גם דורש שיידעו ויקבלו את הסכמתי על כך שהם שומרים מידע פרטי שלי (אבל רק מלון אחד מתוך שלושה עשה את זה).

אני לא יודע לכמה זמן הם חייבים לשמור את המידע. אולי שש שנים זה מה שהם חייבים, אולי זה המקסימום שהחוק מרשה.

בכל מקרה, צילום הדרכון והרבה מידע אישי אחר שלי נמצא כבר בעשרות מחשבים של מלונות באירופה. אני די בטוח שכולם לא מוחקים אותו אחרי שש שנים, כי העסק שלהם הוא מלונאות, לא ניהול מערכות מחשב. אני גם די בטוח שהוא דלף מחוץ למחשב המלון. מלון זה לא מחשב מאובטח של המוסד.

מה שמביא אותנו לכתבה מדוכדכת של ברוס שניידר: איך לשמור על עצמכם מפני גניבת זהות? לפני עשור הוא נתן שלל טיפים מועילים בנושא, אבל השבוע הוא כתב בפשטות: אי אפשר. כנראה שהמידע שלך כבר דלף.

כלומר, אפשר לאמר לכם לא לישון במלונות, להשתמש רק במזומן (או מטבעות מוצפנים אנונימיים), לא לשמור תמונות בשירותים ברשת או לא לעבור סיווג בטחוני ממשלתי. אפשר לאמר לכם, אבל אף אחד לא יכול לחיות ככה ב-2019.

הפתרון הזמני של שניידר? טיפים איך *לבדוק* אם מישהו השתמש במידע שגנבו ממכם.

2. סן פרנסיסקו הפכה לעיר השניה בארה"ב שאוסרת על על חנויות שלא מקבלות אשראי.

הטיעון העיקרי? תשלומים אלקטרוניים באים עם עלויות נוספות לנותני השירות, וזאת אפליה נגד אנשים עניים שלא יכולים להרשות זאת.

3. Paralelni Polis, המוסד לקריפטואנרכיה, הכריז על מכירת כרטיסים לכנס השנתי שלהם בתחילת אוקטובר. אני שם, כי מדובר באירוע מעניין בצורה בלתי רגילה.

כרטיסים אפשר לקנות רק בביטקוין או לייטקוין, והם אוזלים תוך כמה ימים בדר"כ.

4. מנוע חדש לחיפוש תמונות עם רשיון Creative Commons. אני מתכוון להשתמש בו בהרחבה באתר.

5. גאדג'טי כותבים על משחקי מחשב ישראליים שנמצאים בפיתוח.

6. קוטאקו כותבים ביקורת נרחבת על המשחק המיתולוגי, Dwarf Fortress. משחק שהגראפיקה בו היא רק Ascii (רק תווי טקסט בצבעים שונים), אין עכבר (שולטים עם מקלדת) והוא כולו צורח מקוריות ומוזרות.

צריך הרבה סבלנות כדי לשחק ולהנות ב-Dwarf Fortress, אני מעולם לא הצלחתי לגייס אותה.

7. הספר הנהדר והמיתולוגי, ניקולא הקטן, של גוסיני (יוצר אסטריקס) יעובד לסרט אנימציה דו-מימדי.

8. בריטניה בשילוש Mobileye הישראלית מתכננת להשיק תוכנית למפות מדויקות בזמן אמת של רחובות בריטניה.

בתוכנית יהיו אלפי רכבים, חמושים במצלמות, שיסיירו ברחובות הממלכה ללא הפסקה, ויתעדו את כל השינויים שמתרחשים שם בזמן אמת (נפל עץ, תושב השאיר זבל שחוסם את הרחוב, קורקינט חשמלי הושאר באמצע צומת וכו').

האמת היא שחשבתי שכבר יש מצלמות בכל רחוב בימינו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting