נגנז בגנזך, מהדורת ה – 05.08.2013

כמה זמן לא היה פה נגנז בגנזך? יותר מחמישה חודשים! אבל עכשיו יש לי קצת פנאי. אז הנה: המלצות על פוסטים מהימים האחרונים. בחסות האגרגטור גנזך הרשת.



1.
נפתח בפוסט ישן, בן יותר משבוע(!): מכירים את התמונות הצבעוניות הללו של המוח? כל מיני דברים מאד יפים שאפשר ללמוד מהם לכאורה המון על המוח האנושי? אז תגידו, מה באמת אפשר ללמוד מהם? בבלוג הומו סאפיינס מנתחים בפוסט מחכים.


[האונה הימנית נגד האונה השמאלית. CC]


2.
שלושים שנה לאלבום הבכורה של מטאליקה. יום הולדת חמישים לג'יימס הטפילד, האיש החשוב בלהקה. זה גרר את הבלוג סרטים, מוזיקה וכאלה לכתוב דיון ארוך ומרתק בשאלה: מה לכל הרוחות קרה למטאליקה אחרי שנת 1991? איך להקת המטאל המוכשרת בהיסטוריה איבדה את כשרונה בין לילה?

3. שוק הבירה גדל ב – 13.5 אחוז במונחים כספיים בשנה האחרונה. לא, זה לווא דווקא בגלל שאנשים שותים יותר, אלא בגלל שהמחיר עלה. ועלה. ועלה. ואני עוד לא יודע אם מנסים לאמר לנו שזה כדי להגן עלינו מצריכת אלכוהול, אבל בינתיים נראה שזה מגן על הכיסים של כולם. חוץ מהצרכנים והיצרנים כמובן, כי מה הם חשובים?

טוב, זו הייתה דעתי הבאמת לא מבוססת ולא מקצועית. לדעה מהמינה ומאוזנת ביותר אתם מופנים לאורן אברשי שסוקר את השפעת המס על הבירה, שנה ראשונה.

4. ברצלונה מגיעה לישראל – ומדורי הספורט משתגעים. אבל רגע, למה בעצם? ברצלונה לא משחקת פה, אפילו לא איזה משחק ידידות או אימונון קטנטן. האם זה ספורט? שואל עיתונאי הספורט עמית לוינטל.

5. גוגל שינתה בין לילה את ממשק ג'ימייל. למה? איך? האם זה מעצבן או שאנו קטנוניים? בפה-שם טוענים שזו בכלל שיטה לדחוף עוד פרסומות ומרחיבים בנושא.

6. לפעמים צריך להמליץ על פוסט; לפעמים צריך פשוט להמליץ על בלוג. כי מה שאיתן עושה עם פרס אופיר 2013 בבלוג קולנוע מזוית אישית זה טירוף מוחלט. האיש צפה בכל 27 המועמדים, כתב כמעט על כולם, מנתח, מסביר ומפרשן. מדגדג לי ללכת לראות סרט ישראלי בקרוב. ויפה שעה אחת קודם.

7. כבר שנים שהבלוג גן עדן לאנשים חושבים מנסה להחליף אותי. כלומר, לא אותי, אלא את אירועי השבוע האמיתיים המיתולוגיים: טור שבועי שעלה בבלוג הזה במשך כמה שנים ונעלם כשעזבתי לגרמניה.

במילים אחרות: את אירועי אוגוסט האמיתיים כבר קראתם?

8. ענת סקאלי היא לא מהאנשים שמכבירים מילים. היא מכבירת תמונות. אט אט היא עוברת בכל המקומות והתופעות המיוחדים בארץ ומתעדת אותם. השבוע: מוזיאון התעבורה ברמלה מעולם לא נראה יפה יותר.


[מנוף עתיק. CC]

9. זה לא מד"ב! האיש שאחראי על שיבוט הכבשה דולי שואף להחזיר את הממותות לחיים. פרטים? בידען.

10. מחד, בעסה שיובל דרור קטל את הסרט החדש על סטיב ג'ובס. היה נחמד לראות סרט איכותי על הבחור. מאידך, כמה כיף לקרוא ביקורת קולנוע של יובל דרור על סרט גרוע, לא?


א. לשער גלריה הגיעה להקת שוליים בשם Laila. לא מכירים? אתם לא היחידים. גם כמה ממומחי הסצינה הגדולים לא שמעו עליה. אז מה היא עשתה שם?
ב. לולאת האל עם פוסט מחכים על למה להפריד דת ממדינה.
ג. יומולדת שנתיים לבלוג חשיבה חדה.

2 תגובות

  1. אני שמעתי על Laila, ואפילו הייתי בהופעה שלהן!!!
    עזר קצת שאבישג כהן־רודריגז שכנה שלי…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting