ארנב! ארנב! ארנב! ארנב!

(הכותרת הינה יציאה אגרסיבית של הרצון שלי לסימני קריאה. באמת שאין צורך לשים אליה לב).

אין לי שום דבר נגד רן ווראייק (Run Wrake. אל תסמכו על התרגום שלי). למעשה, הסרט ההזוי שהוא יצר, Rabbit (ארנב!), גורם לי לחשוב שבטח היה כיף לשבת איתו לכוס בירה (אין כמו משקה עם אנשים הזויים). אבל מה – רן מתעקש למכור את Rabbit בפורמט DVD, ונראה לי קצת חצוף לבקש מלקוח כסף טוב עבור סרט בן 8.5 דקות לפני שצפה בו. באופן רגיל לא הייתי עושה משהו בעניין, אבל אם כבר נשמות טובות אחרות הלכו והעלו את הסרטון ליוטיוב – מי אני שאמנע ממכם לדעת על כך? בנוסף לכך, אני נוטה לשער שרן מודע לקיומו של הסרט על יוטיוב ולא עושה דבר בעניין. ואם הוא לא מודע, אז כנראה שהוא מעבר לכל עזרה. יוצר סרט פופולרי בין פחות מעשר דקות חייב לדעת כיום שיש סיכוי שהוא יופיע ביוטיוב. סה לה וי.

Rabbit

ארנב קטן וחמוד רץ בשדה. ילדה קטנה רצה אחריו בשמחה. אוי, רגע – לילדה יש סכין ביד, ומבט טיפה פרדי-קרוגרי על הפנים. לפתע, נוחת על הארנב אחיה של הילדה, בחור חמוד ומתוק בפני עצמו. ביחד הם לוקחים את החיה לביתם הקטן שבאמצע השדה. שם הם חותכים אותו רק כדי לגלות שהיו בחיה דברים לא צפויים – ומפה העניינים מתחילים לההיפך הזויים. Rabbit הוא כל דבר שלא הייתם מצפים מסרט מצויר. הוא הזוי, מרושע, אפל – ובעל אנימציה צבעונית ילדותית ומקסימה.

סגנון הציור של ארנב מזכיר ספרי ילדים ישנים מתחילת\אמצע המאה. החיות חסרות אישיות, לילדים בגדים חגיגיים בריטיים, והכל מאד תמים. העלילה, כפי שכבר הבנתם – היא בדיוק הסגנון ההפוך. על הסרט כולו שורה אווירה של חלום, או שלא אגדה פוסט-מודרניסטית חדשה (שתי תחושות מאד שונות, אני יודע). אלמנט מוזר נוסף בסרט הוא שמעל כל אובייקט רשום מה הוא – ממש כמו בתוכנית ללימוד אנגלית. למה? פתרונות לאלוהים. מעבר לכל, ארנב הוא סרט על חוסר-תמימות, על תאוות בצע ועל חוקי הטבע. כל זה לא משנה לשורה התחתונה: הוא פשוט מוזר.

לרן ווראייק יש ביוגרפיה עשירה, ותכננתי לכתוב עליה פסקה אחת לפחות. לאחר מכן נתקלתי בקורות החיים שהוא יצר לעצמו, והם כל כך מקוריים ויפים, וחבל לגרוע מהם ולו מילה אחת. לכן הם מוביאים כאן לפניכם במלואם:

מדהים שאנשים מקוריים מצליחים להיות שונים אפילו בדברים פשוטים כמו קורות חיים. יש מישהו בקהל שמתנדב לצייר לי משהו בסגנון? 🙂
(לצפייה בסרט)

בקטנה:
1. גורמים בהנהלת רשות שדות התעופה אמרו ל-ynet כי "לא ברור לנו מדוע יש עדיין שיבושים בעבודה, כשהשביתה הסתיימה כבר לפנות בוקר. כנראה שהוועד עושה דין לעצמו". בוועד העובדים מסרו גירסה שונה. "העבודה בנתב"ג היא רגילה. היה עיכוב בהגעת העבודים לעבודה בגלל שביתת הרכבות". בהנהלת הרכבת טענו שהעיכובים נבעו מכך שחלק גדול מהעובדים נתקע בחו"ל.
(ציטוט דמיוני לחלוטין)

[נסגר לתגובות מחמת ספאם. שלחו מייל אם יש לכם משהו דחוף להוסיף]

6 תגובות

  1. כרמית הגיב:

    היה לי מעניין לקרוא את הפוסט הזה. אתמול בערב ביליתי ארבע שעות בניסיון לצייר קטע שירה. לא יצא מזה הרבה, אבל אני מתכוונת להמשיך בנסיונות עד שאגיע למשהו משמעותי.

  2. ניימן הגיב:

    אה, מגניב לגמרי. פעם אני וידידה (משוררת) דיברנו על לעשות קומיקס משירה. הרבה חוץ מדיבורים לא יצא מזה. בהצלחה 🙂
    (ואפשר לשאול לכבוד מה הנסיון? סתם ככה בשביל הכיף?)

  3. ערן הגיב:

    וואו איזה סרט. מדהים ומזעזע כאחד… ומעורר מחשבה

  4. כרמית הגיב:

    בשביל הכיף, בשביל הנפש, כי זו תראפיה, וכי לפעמים יוצאים דברים כל כך מדהימים שאני מסתובבת שבוע בהרגשת "וואו? אני עשיתי זה? אני?!" 🙂

  5. גיאחה הגיב:

    פתאום הבנתי מי שני הילדים האלה! הם מהלוגו של השרת!
    http://hasharat.co.il/html/index.php

  6. ניימן הגיב:

    כרמית, הסיבה הכי טובה לעשות דברים 🙂

    וגיאחה – תביעת זכויות יוצרים בדרך?