אנני

מועמדי ה – Annie Awards, טקס פרסי האנימציה השנתי של ASIFA, הוכרזו ממש מזמן. כבר ברגע הכרזתם רציתי לעשות פוסט עם ביקורת על מועמדי קטגוריית סרט האנימציה הקצר (קטיגוריה, שעקב אילוצי זמן קשים נהפכה לחביבה עלי). רק שבוע שעבר הצלחתי למצוא לינק לסרט האחרון בחגיגה – וכך עולה, רק היום, דירוג ניימן (הסובייקטיבי מאד) למועמדים האהובים עלי ביותר:

מקום רביעי: Wierd Al Yankovitch – Don't Download This Song (צפייה)
אל תורידו את התמונה הזאת

רק בחברה שרואה את העולם בשחור-לבן כל כך קיצוני כמו החברה האמריקאית, אפשר לעשות את הקישור בין הורדת שיר לבין רצח או אונס. אניווי, אני לא בטוח אם השיר של אל ינקוב'יץ' הוא סאטירה או לא – אבל לא קשה להבין שאני ממש נגד המסר בו. להוריד שירים זה לא דבר רע – כל עוד אתה מקפיד לא להיות חרא של בן אדם.

המסר הגרוע לא עזר לסרט אנימציה שמלכתחילה לא היה לו סיכוי רב בהתמודדות על חיבתי מול סרטים עם עלילה ודמויות אמיתיות. כך זוכים במקום האחרון.

מקום שלישי: Fumi and the Bad Luck Foot (צפייה)
פומי עם רגל עם מזל רע

פומי היא ילדה, שהרגל שלה מושכת מזל רע. למעשה, לא נוצר משהו עם מזל רע כמו הרגל של פומי מאז שהפועל תל אביב הוקמה. אם פומי תרד לכביש – מכונית תדרוס את הרגל שלה, אם ייפול פסנתר מהשמיים – הוא ייפול על הרגל שלה, וכן הלאה. תארו לכם כמה סבל, אחד כמוני, עם קרסול נקוע, שאב מהצפייה במה שקורה לרגל של פומי.

ילדים עם מגבלות שהופכים אחרי זה ליתרונות? יש גם קריין ברקע? אהמ – מישהו אמר ד"ר סוס? כי הסרטון על פומי ללא שום ספק מושפע מד"ר סוס בכל רמ"ח אבריו. אני חושש שהצפייה ב Gerald McBoing Boing המופתי (של ד"ר סוס המקורי) לפני כמה ימים קצת הורידה מהערכה שיכלה להיות לי לסרטון. הוא טוב – זה כן, אבל הוא לא עומד לטעמי בהשוואה למקור.

מקום שני: No time for nuts (צפייה)
אין די זמן לאגוזים

לא נתתי הרבה צ'אנס לסרט הזה להפתיע אותי. כאילו, כמה כבר אפשר לראות את סקראט רודף אחרי אגוז? אז א. מסתבר שהרבה זמן. ב. זה ממש לא כל הסרט. מסע הזמן המהיר-מאד שסקראטש עושה בהיסטוריה האנושית פשוט קורע מצחוק – והסוף המושלם של הסרט (כן! יש לסרט בן 5 דקות סוף מושלם. קטע מגניב אה?) משדרג את העסק. מה שמעביר אותנו לשאלה – האם סקראט הוא הבאגס באני החדש?

מקום ראשון: Adventure TIme (צפייה)
זמן להרפתקאות!

או – וואו! למרות העדפותי הברורה לאנימציה נקיה – ולא לאנימצית פוליגונים פוסט-מודרנית, אני עדיין חושב ש – Adventure Time היא יצירה אדירה. סיפורו של ילד(?) ומשהו-שדומה-לכלב שיוצאים ל ,אהמ, הרפתקאות משונות נורא. צריך לראות, ועדיף כמה פעמים, בשביל להבין. עצום.

בקטנה:
1. יאיר רווה דיבר אתמול על סרטי האנימציה הקצרים באוסקר (כולל כמה דוגמאות). כמו כל דבר שיאיר כותב, גם כאן הקריאה מומלצת.

[נסגר עקב ספאם. אם יש למישהו משהו חשוב להוסיף, ניתן לשלוח לי מייל ואוסיף זאת בשמחה]

12 תגובות

  1. דרור הגיב:

    תודה על הקישורים – זה נותן לי משהו לעשות בין שיעול לשיעול 🙂


    מדובר ב-Weird Al – כמובן שזו פארודיה.
    ראה כאן

    ציטוט:
    The song "describes the perils of online music file-sharing" in a tongue-in-cheek manner. The song is currently available for streaming and download in "DRM-free" MPEG fileformat at Weird Al's MySpace page

  2. ניימן הגיב:

    חבל שלא בדקתי לעומק – אה? אניווי, אני עדיין עומד בדעתי לגבי החבר'ה האמריקאית בנושא :]

  3. דרור הגיב:

    להיפך, אני חושב שזה חלק מהיופי – האינטרקציה שבה המגיבים מוסיפים משהו למקור.

    ד"א, שכחתי להגיב לגבי "רק בחברה שרואה את העולם בשחור-לבן כל כך קיצוני כמו החברה האמריקאית, אפשר לעשות את הקישור בין הורדת שיר לבין רצח או אונס" – בסה"כ אני די מסכים, אבל שכחת לגמרי אותנו? או שאנחנו חלק מהחברה האמריקאית?
    (אני מתייחס לקמפיין האהוב אצלנו שבו נוצר קשר ישיר בין הורדת מוזיקה/סרטים לבין מימון טרור. רציתי לקשר, אבל משום מה אני לא מוצא.)

  4. ניימן הגיב:

    שכחתי את הקמפיין המדובר לגמרי :] בכל מקרה, אצלנו זו טיפה בים של אנשים שלוקחים הפרות זכויות יוצרים בצורה פרופורציונלית. לפחות כך אני מקווה..

  5. טלג הגיב:

    איזה כיף בן אדם !

    הסרטון של אל המשונה – פארודיה ברורה (כפי שנאמר למעלה).

    הסרטון של סקראט משעשע – ואכן הסוף מעולה. (רק חבל שאז יש כתוביות באורך דקה !)

    ו "זמן להתרפתקה" – חביב, אני לא בטוח שהבנתי מה הפואנטה שלו…

    תמשיך לדווח מהשטח !
    🙂

    טל.

  6. ניימן הגיב:

    אני לא בטוח שלזמן ההרפתקאה יש פואנטה. ברוך הבא לפוסט-מודרניזם חבוב :]

  7. canna הגיב:

    תודה על הקישורים לסרטים! קשה לי להסכים עם הדירוג, איך אפשר לשים את ביל פלימפטון במקום אחרון, ומקום ראשון עם כל הכבוד למקוריות חייב להיות חזק גם בתסריט וגם בטכניקה
    ב- Adventure TIme האנימציה ממש פרימיטיבית למרות שהוא מאוד מיוחד

    אגב אם אתה רוצה לקרוא עוד על Don‘t Download This Song כתבתי על זה פוסט בזמנו:
    http://capina.blogspot.com/2006/09/weird-al-dont-download-this-song.html

  8. ניימן הגיב:

    אה. רואים שאת לא מכירה את האובססיביות שלי למקוריות :] ואגב – מה רע בתסריט של adventure time? מילא האנימציה, שהיא אכן לא משהו.

  9. canna הגיב:

    תאמין לי גם בלי הכרות מוקדמת זה ממש קופץ לעין שיש פה דירוג על פי קריטריון אחד בלבד חחח
    לא אמרתי ש-adventure time חלש בתסריט אלא באנימציה, למען האמת זה פשוט מגוחך לשים את כל הסרטים האלה יחד עם סקראט שהוא בליגה לגמרי אחרת, זה כמו לשים שועל בכלוב תרנגולות הוא יאכל אותם בלי מלח!

  10. ניימן הגיב:

    אני אפילו אתאכזב קצת עם סקראט יזכה. הוא מאד מקצועי, יפה ומהנה – אבל חסר לו מבחינתי המשהו ה"מיוחד" שייתן לו את המקום הראשון.

    אגב, שכחתי בהודעה הקודמת לציין שיש לך אחלה בלוג! עם כל האהבה שלי לאנימציה, זה פלא שלא הכרתי אותו עד עכשיו :]

  11. canna הגיב:

    תודה! ו…תתכונן להתאכזב (קצת) 🙂

  12. ניימן הגיב:

    אה. תמיד אפשר לעשות התערבות בלוגים צנועה בעניין :]