רביעיית שירה ז' כרמל ופרשת הדמו החדש

באתר שלה מתארת שירה ז' כרמל את עצמה כסינגר-סונגרייטר. יש לי בעיה עם ההגדרה הזאת: מעבר לחוסר הדיוק הטכני – כפי שרומז שם הלהקה בכותרת – טומנת ההגדרה כיום גם איזשהו סטייל מוזיקלי נלווה: לחנים פשוטים, ישירים וקלים לקליטה בדר"כ שמלווים בקול רך של זמר וגיטרה. זה לא ממש מה שרביעיית שירה ז' כרמל עושה.

איך הייתי אני מתאר את המוזיקה שלהם? במילה אחת: אינטילגנטית. גם מבחינה מוזיקלית, שם הם נעים בין ג'אז לקברט, ובטח שמבחינת מילים. נאמר בעדינות, אלו לא בדיוק שירים על אהבה. מתחשק לי להשוות אותה ליהוא ירון: עוד יוצר יוצא דופן שמנגן מוזיקה חכמה, לא שגרתית ולא קלה להאזנה ראשונה, אבל שקל להתאהב בה לאורך זמן.

שירה היא קוראת קבועה של הבלוג, דוברת גרמנית(!), וכבר הרבה זמן אני שומע, במיילים (טרם נפגשנו), שהיא רוצה להוציא דיסק. אפילו יש לה בלוג שמתעד את התהליך. הוצאת דיסק, כל מי שניסה יודע זאת, היא תהליך לא קל בכלל שמצריך כסף רב. גם בימינו אנו עם הטכנולוגיה הביתית המתקדמת.

ועכשיו סוף סוף לשוס של הפוסט: רביעיית שירה ז' כרמל מנסה לממן את התהליך! איך? ע"י הוצאת דמו קצר, בן חמישה שירים, שאפשר לשמוע בחינם, אבל בעיקר לקנות בעשרה דולר בבנדקמפ של הלהקה. הקנייה תלווה גם בדיסק לו-פיי בן 14 שירים כבונוס. המטרה היא בעצם לגרום לכם לקנות את הדיסק לפני יציאתו. כלומר, לשמוע את הדמו, להחליט אם זו יצירה שאתם מעוניינים לשלם לה כסף – ואם כן לשלם כבר עכשיו ולשמוע את התוצאה, נגיד, עוד שנה.

מתוך חמשת השירים שם יש שניים בעברית ושלושה באנגלית. כולם מצויינים לדעתי, אבל אם יכריחו אותי לבחור הייתי ממליץ על 'אל תאכילו את חיות הגן' ואת 'Daddy Run Away With The Circus'. הקוראים הסקרנים מוזמנים להאזין ולשפוט בעצמם. ושיהיה המון בהצלחה!

3 תגובות

  1. איתי הגיב:

    זה אחד הדמויים הכי איכותיים ששמעתם בזמן האחרון. אני בעד וגם אלבום הבונוס נהדר.

  2. אהוד הגיב:

    פושר.

  3. ניימן הגיב:

    הפוסט? הדיסק? המים? התגובה שלך…? :]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting