סיפורי קומיקס: אלף קווסט אונליין, ריבוט של די.סי וגרסאות קומיקס לשרלוק (הולמס)

קראתי הרבה קומיקס השבוע. הפוסט הבא מדבר דווקא על דברים שטרם קראתי אבל הצטברו על שולחן העבודה בזמן האחרון.

1.
באיחור של חודש בלבד – ניכר שיפור בעדכניות הידיעות בבלוג – מגיעה אלינו החדשה הגדולה של עולם הקומיקס: הארכיון המלא של Elfquest זמין אונליין! [פה] על כל 6500 עמודיו. קראתם את זה, אגב, לראשונה בעברית, בפוסט הזה מלפני שלוש שנים. אבל זה בסדר אם שכחתם: אני עצמי לא זוכר שכתבתי אותו.

על מה ההתרגשות? אלף קווסט הוא מהקומיקסים העצמאיים הפופולריים והמצליחים בכל הזמנים. סיפור פנטזיה אפי בסגנון מנגה-אמריקאי על אלפים חסרי בית מאבקיהם ועלילותיהם. יש שרואים בו קומיקס פנטזיה אפית מלחמתית, יש שאומרים שהוא כמו אופרת סבון וטוענים שיש בו הכל: אהבה, מתח, אקשן וכדומה. הוא מפורסם בקביעות מ – 1978 וזכה למעמד קאלט.

יש לי סיפור טרגי במקצת עם אלף קווסט. רכשתי את שני הספרים הראשונים לפני לא מעט שנים, והשאלתי אותם לידיד\ה לפני שהספקתי להציץ. הם מעולם לא חזרו אלי – בנוסף לכך שכחתי גם למי הושאלו – ומאז הייתי בסוג של חרם על היצירה. אם העולם לא רוצה שאקרא אותה, אז לא אקרא. עכשיו הגיע אולי הזמן להשלים חוסרים. אחרי שאסיים עם girl genius.

2. עוד היום לפני חודש: גירסת הקומיקס לרומן הרביעי והאחרון של שרלוק הולמס יצאה. בבוינגבוינג ממליצים בחום על גרסאות הקומיקס של הולמס. הפאנלים לדוגמא שמציגים שם מאד משכנעים. אבל לי קשה עם הולמס בקולנוע, הולמס בקומיקס או הולמס בשאר מדיות אחרות. שרלוק הולמס עבורי הוא ייצור ספרים, ולא יקרה שום דבר אם הוא יישאר שם.

3. די.סי – החברה של סופרמן, באטמן ו, כן, גם The Green Lantern –  עושה אתחול. זה אומר שבספטמבר יצאו 52(!) סדרות די.סי קלאסיות עם מספור חדש: מתחילים ב #1. מוחקים את ההיסטוריה של הדמויות, על כל חמישים השנה המבולבלות שהן גוררות אחריהן, ויוצרים מחדש עולם נגיש יותר לצעירים. תגידו, למה לחשוב על סיפורים חדשים אם אפשר לספר את הישנים שוב ושוב? זה מה שעובד היום.

כמי שניסה להיכנס פעם לעולם הקומיקס של די.סי, אני יכול להעיד כמה קשה זה לקוראים חדשים. דמויות על גבי דמויות שמעולם לא שמעתי עליהן, שפעולותיהן בהווה מוכתבות מעבר עשיר שאיני מודע לו. אפשר לעשות זאת, אבל זה לקח לי המון מאמץ והמון שעות קריאת ויקיפדיה.

הנקודה החשובה השניה בהכרזה היא מדיום הפרסום: קלאסי (נייר) אבל גם פרסום מיידי דיגיטלי. מה שאומר: אנחנו לא סתם הולכים על קהל חדש – אלא על הקהל הצעיר החדש, שחי באייפאד ולא בדברים שעשויים מיערות עד. בין שלל הדיונים על עתיד הספרים נשמט קצת עתידו של הקומיקס. גם ההצלחה הקולנועית של סרטי הקומיקס מעלימה את העניין. אבל בתכל'ס חוברות קומיקס הן קונספט מוזר שנולד מתוך אילוצים טכנולוגיים שכבר לא קיימים, וקשה להאמין שהוא ישרוד בצורה הנוכחית שלו יותר מדי זמן.

דידי חנוך עם סיקור נרחב.

4. אם אתם יוצרים – לא משנה באיזה מדיה או תחום – חובה עליכם לקרוא את הקומיקס הבא, The Body of Work. הוא מצליח לסכם מושלם את הרגשת התסכול שאתה חווה מול דף הריק בתחילת פרוייקט חדש שלא ברור לך למה קיבלת אותו על עצמך ומי צריך את הסבל הזה בכלל. איזה משפט ארוך היה זה האחרון. הנה דגימה קטנה ממנו:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting