ורוצלב

ניימן באירופה 2הפולנים, עם עיקש שכמותם, טוען ללא הרף שורוצלב זה *ה*דבר הבא. אם תחקור אותם לעומק, כולם ימלמלו אותם הדברים לגבי "העיר שמתפתחת בקצב המהיר בפולין", "עיר סטודנטים" ומשהו לגבי "עיר עתיקה קטנה אך מקסימה". כל הדיבורים האלה לא העלו אצלי כלל את הציפיות, וכך עשיתי את אחת הטעויות הגדולות בטיול: הגעתי ולרוצלב סחוט, במטרה של לנוח יומיים [לנוח? למה? פירוט פה].

מרכז ורוצלב

אחסוך ממכם את סיפורי הפאבים והמיזנטרופיות שעטפה אותי. חבר'ה מקומיים סיפרו לי אגדות על מקום בשם Miś Bar (כתובת: Kuźnicza 48 ). מסעדת פועלים מהסוג הכי נמוך שיש; עם קשישות עוינות שמגישות אוכל מסורתי במחירי הפסד (יותר זול ממטבח צבאי). 'כניסה לדוברי פולנית בלבד' הזהירו אותי. ואני, שכבר יכולתי לנהל שיחה בסיסית (מאד בסיסית) באותו השלב, ניגשתי כמו גבר למקום.

רוב התפריט היה לא קריא, אבל זיהיתי את המנה האהובה 'פירוגי רוסקי': סוג של רביולים ענקיים ממולאים בתפו"א, גבינה ובצל. חיכיתי בתור, ואמרתי לקופאית, עם חיוך מבויש: 'אני מדבר קצת פולנית. אפשר פירוגי רוסקי בבקשה'. 'נגמר' ענתה. לא משועשעת בעליל. הסתכלתי מסביב, בהיתי בתפריט (שכתוב על לוח גדול התלוי על הקיר), הסמקתי, מלמלתי 'לא חשוב..' וברחתי בבעתה.

תוך שעתיים שכחתי את המקרה. אך יום אחרי זה, כשגיליתי שאני רעב, הבנתי שאני שוב בסביבה. אזרתי אומץ שוב וניגשתי לקופה. הקופאית התורנית הייתה עוינת כמו קודמתה. 'כן?' שאלה. ניגשתי לשולחן עמוס סועדים. 'זה, זה וזה' אמרתי והצבעתי על שלוש מנות בחוצפה ישראלית. איך אמר לי פעם מישהו? 'נעים נשאר בעירק'. היא בבירור לא אהבה את מפגן חוסר הנימוס הנ"ל, אך לא מצאה סיבה לסרב – וקיבלתי את המנה.

ואז חיכיתי. ניהלתי את אחת השיחות האדיוטיות שניהלתי בחיי (עם בריטי. שמאלני יפה נפש מעצבן), ועליתי על רכבת לילה הזויה לברלין.

—————————-
שלחתי לזושה מייל בורוצלב. גייסתי את כל השנינות והחן בארסנל רק כדי לגלות שהיא הרבה יותר שנונה. המייל הראשון שלה היה חצי רציני, רומנטי מהסוג שעושה חם בלב. וחצי מלא בסיפור קומי – שלא קשור לכלום. כתוב כל כך יפה עד כדי כך ששקלתי להעתיק אותו במלואו לבלוג. הגבתי – והיא הגיבה שוב ושוב ושוב, ובין לבין גלשה השיחה גם לנושאים פילוסופיים: צדק ושאר ירקות.

היא אמרה שלא רצתה שאשאר איתה יום נוסף בגדנסק. היא פחדה להיקשר. ניחא. המיילים שלה היו נקודות האור הכי בוהקות בורוצלב. את היום השני העברתי בלחכות להם. יש גם ימים כאלה בטיול, וזה טבעי.

4 תגובות

  1. almost30 הגיב:

    נשמע חוויה לא פשוטה בורוצלב.
    אבל בשנים האחרונות באמת לא חסר לה מקומות בילוי ראויים.
    אני לא זוכר שמות ספציפיים מכיוון שביקרתי שם לאחרונה לפני כ8 שנים. מה שכן זכור לי היא עיר מרשימה מבחינת הארכיטקטורה, פולנים ה-ר-ב-ה יותר נחמדים ממקומות אחרים בפולין, ובעיקר יש לה הרבה ממה שחסר לורשה כעיר- אופי .

  2. יוחאי הגיב:

    יחסית לורשה, ורוצלאב היא עיר לא רעה בכלל. אני הייתי בפולין בטיול משפחתי. כשמישהו רצה לתקשר עם מקומיים שלא מבינים אנגלית (ויש רבים כאלה מחוץ לקראקוב), ואבי היה אומר יא רזומה פופולסקו (או משהו בסגנון), והיה מעביר מסרים.
    חבל שהביקור החטוף שלך לא היה מהנה. שווה לחזור לשם.

  3. ניימן הגיב:

    תשמעו – לא סבלתי, פשוט הייתי עייף :] אניווי, אני מתכוון לחזור לשם. נראית כמו עיר עם הממממון פוטנציאל (וגם המון פוטנציאל לעשות בה מדריך השיכור לורוצלב שיצא מוצלח :] )

  1. 23 ביולי 2009

    […] הצלחתי במשימה. אבל למי איכפת, נכון? לחדשים: זה מתחיל פה (עם קצת הערות), פה, פה ואחרי שנה ממשיך פה. זה לא פוסט טיפוסי […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting