בשתי מילים א': פתיחת עונת הגלריות

השבוע החולף היה בלאי. מבחינת לימודים זאת אומרת. בשאר האספקטים בעטתי לא מעט – וחשבתי שחבל להשאיר אותם בלי דיווחון קטנטן בבלוג. הכוונה הראשונית הייתה לרכז הכל בפוסט אחד, אך מפאת אורך התוצאה הוחלט בסוף לחלק לשלוש. לשם שינוי יהיו יומיים תוססים בבלוג :].

אביגדור ליברמן באוקראינה
(בתערוכה הזאת נכחתי. המציגה הינה חברה של ידידה טובה. היה מקסים – גם בגלל הציורים, וגם בגלל האווירה)

פתיחת עונת הגלריות – יום ה' (25.10)
בשורה התחתונה פתיחת עונת הגלריות* הוא חתיכת רעיון אדיר. אירוע האמנות בעל הפוטנציאל הגדול ביותר שנכחתי בו בשנה האחרונה. בשורת הביצוע, הוא לוקה בהמון בעיות – אך נגיע אליהן עוד שניה.

אירועי החוצות, תוואי לוואי של מטרת החגיגות, הפכו לאטרצייה העיקרית של הערב. הוידאו-ארט בשדרות, למרות המדיום הבעייתי (עוד לא נתקלתי בוידאו-ארט שממש אהבתי) היוו מקדם אווירה טוב. המיצג הקונספטואלי של אשה הצועדת בעודה עטופה בגד גוף אדום (מכף רגל ועד ראש. באמת. היא לא ראתה כלום, ותהינו מה יקרה לכשתגיע למעבר החציה) היה חביב למדי. חזיתי גם בהצגת ריקוד מאולתר (לא זוכר את המושג המדויק) ברחבת בית אריאלה – ושמעתי, מאחרים, שחיבור השירה בזמן אמת (בגן יעקב) היה כלל לא רע. שום דבר לא הסעיר, ריגש או הדהים – אבל כולם ביחד יצרו עניין ונוף עירוני כיפי להסתובבות. חוץ מזה, גם היה שם מינגלינג חברתי די מוצלח – עד שבשלב כלשהו של הערב התפוצץ לי וריד מרוב סמולטוק.

אבל מה עם הגלריות? העניין לשמו התכנסנו? או. פה מתחילות הבעיות. בעוד שקיום האירוע יוחצן בצורה לא רעה – תוכני ומיקומי הגלריות יותר הוסתרו מהוצגו. לא מצאתי לינק אינטרנטי מוצלח שריכז את כולן. וגם בעכבר העיר וטיים אאוט הציגו, לכל היותר, את רשימת הגלריות בהן נפתחות תערוכות. ליצור מזה מסלול הסתובבות ראוי בין כמה שיותר פתיחות, היא משימה כמעט בלתי אפשרית (אפשרית. אך דורשת ימבה זמן). וכך יצא שאנשים הגיעו בעיקר למקומות שאו – הציגו בהם חבריהם – או: הציעו אלכוהול חינם. לטעמי, חסרה מאד מפת גלריות, ואולי כמה הצעות למסלולים אפשריים ביניהן. אחרת קשה לעשות סדר בבלגן, וכלת השמחה נהפכת לבן דוד המעצבן.

מה עוד? אה כן – כדאי לציין שחילקו במהלך אירועי החוצות עלון של האירוע. לא הצלחתי להניח עליו יד (אולי הגעתי מאוחר מדי?), אך ייתכן והכיל את כל המידע שביקשתי בפיסקה הקודמת. עדכון: יוחאי והדס מספרים שהעלון, שחולק בגלריות השונות, אכן הכיל את מפת האירוע. כך שאני חייב התנצלות למארגנים על מה שכתבתי למעלה.
(חדל סדר שליליות. בגדול היה כיף ענק(!) ואני סתם קוטר 🙂 תבואו, תבואו, תבואו בפעם הבאה)

שבוע הבא – ביקורת על סוג של בן דוד של האירוע: ליל המוזיאונים הארוך בברלין.

——————
* פתיחת עונת הגלריות הוא אירוע תרבות המוני שהתקיים ביום חמישי האחרון בתל אביב. התוכנית כללה אירועי חוצות רבים, ואפילו עוד הרבה יותר פתיחות של גלריות חדשות (כמה עשרות). אם הבנתי נכון מלחשושים, מדובר במנהג שיובא באירופה. שם חושבים שתערוכה היא סוג של פרי ולכן יש צורך ליצור לה עונה משלה.

5 תגובות

  1. יוחאי הגיב:

    לאנשים שהסתובבתי איתם היתה מפה של הגלריות. אבל היו כל כך הרבה, כך שהיה צריך יומיים בשביל לבקר בכולם.
    אני זוכר לטובה מיצג וידאו ארט מגלריה באחד העם 60: היתה שם מפה דינמית של העולם כפי שהכירו אותו. כל שנה היא שניה (במונה שרץ בצד) וכך בהיתי במשך דקות ארוכות בגילוי טפח חדש מהעולם ובעלייתה ונפילתה של האימפריה הרומית. חברים שלי גררו אותי משם כשהתחילו ימי הביניים..

  2. ניימן הגיב:

    זה שיש הרבה לא נראה לי בעיה. ככה אמור להיות :] טוב לדעת שהייתה מפה. מאיפה הם השיגו אותה? אני לא ראיתי משהו כזה (והסתובבתי בחוצות בין 20:00 ל – 22:30. אחרי זה המשכתי לגלריות)

  3. יוחאי הגיב:

    אני לא יודע מאיפה הם השיגו אותה, אבל נראה שהיא היתה מופקת על ידי העירייה. הסיבוב שלנו היה בין 21:30 ל 23:00 בערך.

  4. ניימן הגיב:

    נראה לי סתם מזל רע שלי שלא מצאתי את זה. צריך להתנצל על מה שכתבתי בפוסט? או שאולי אפשר להתרעם שזה לא היה מספיק נגיש? (כי באמת שחיפשתי..)

  5. הדסהדס הגיב:

    החוברות חולקו בעיקר בגלריות..
    🙂

    אני חושבת שהרבה ממטרת הערב הייתה שלא תספיק לראות הכול, היה נחמד לראות כל כך הרבה אנשים פתאום מתעניינים באמנות שתהיתי למה אין אירוע כזה פעם בחודש, או לפחות 4 בשנה?

    ומתי אתה נוסע לברלין? או שהיית שם?
    אני מוכנה לבוא לפרשן אמנות + צילומים אם רק יממנו לי כרטיס+לינה
    פייר אנף, לא?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting