הגרגרן: מבשלת למקה (Lemke)

[עדכון יולי 2015: בינתיים הבירות הפכו לבירות בוטיק מעולות. האוכל נשאר מצוין כפי שהיה]

הרומן שלי עם למקה הולך שלוש שנים אחורה: ארגנתי ערב בירה לפרוייקט המתמטיקה, וחיפשתי מבשלה מתאימה.  הערב היה כשלון; שמונה אנשים מתוך שישים שהוזמנו הגיעו!

הדבר היחיד שהציל אותו היה Kaiserschmarrn – בלאגן הקיסר בתרגום חופשי. קינוח שחיתות אוסטרי; חתיכות פנקייק עבה מקורמלות, עם חמאה, אבקת סוכר, צימוקים, אגוזים ורוטב דובדבנים-שמנת מתוקה עליהם. מעדן אמיתי והמלצה חמה.

אני מזכיר אותו עכשיו היות ואין פה תמונה שלו. בארוחה הנוכחית הלכנו על דברים מלוחים.

קשה להמליץ על משהו מיוחד מהתפריט של למקה. הכל טוב ולא בריא באותה המידה.

בתור תייר הייתי הולך על אחד הספיישלים המקומיים שלהם: רגל חזיר ברלינאית, סטייק כבד, שניצל (רגיל – או ממולא בשמנת פטריות), קציצות ברלינאיות או נקניקיות.

אנחנו הלכנו על נקניקיות. רוב המנות עולות בין 6 ל – 9 יורו, אבל גרגרן אמיתי לא יוותר על המיקס: שלושה סוגי נקניקיות לבחירתכם, עם לחם, חמאה ותפוחי אדמה מטוגנים. 12 יורו לתענוג, שיכול בכיף להשביע שני אנשים וארבעה ניימנים לפחות.

שני אנשים? יותר מדויק: בקושי גרגרן אחד! ועוד נשאר מקום לעודף. הזמנו גם שפצלה – עם נקניקיות בייקון, בצל, פלפל והמון גבינה.

מה שאתם רואים לפניכם זה מחבת ע-נ-ק-י של מנה גסה, לא מעודנת ושמנה. נשמע טוב, נכון?

מהר מאד חילקנו את השלל בינינו: קשה לסיים מחבת של שפצלה לבד, אבל אם מערבבים את זה עם נקניקיות ומחלקים לשניים – ההנאה מובטחת.

לגמנו עוד כמה בירות של המקום – יש מבחר קבוע ובירה חודשית מתחלפת (בירת כריסמס חזקה בזמן הביקור). המחירים לא זולים: 3-4 יורו לחצי ליטר זה יקר עבור ברלין. אבל עבור ארוחה טובה, בירה טריה, ואווירה גרמנית אותנטית, משלמים. אפילו אם זה יותר יקר משווארמה ובירה באיזה סקוואט מחתרתי.

[מבשלת למקה. שני סניפים למקום:
שרלוטנבורג: Luisenplatz 1 10585 Berlin – סניף גדול יותר, עם יותר אווירה ופחות אנשים. 11 עד הלקוח האחרון.
מרכז העיר: מתחת לתחנת hackescher markt. די קרוב לקצה התחנה למעשה. תשאלו מישהו אם לא תמצאו. יותר קטן, יותר מסחרי – פחות אווירה גרמנית קלאסית. 12 עד הלקוח האחרון]

תגובה אחת

  1. איזה מזל שהרגע סיימתי ארוחת צהרים. כן, חזר התיאבון סופית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting